Crèche

Het was al duidelijk in de vorige post: Nora gaat nog 1 a 2 dagen per week naar de crèche, ook al ben ik thuis. En 1 dag per week gaat ze bij mijn moeder.

Dit is zowel positief voor de mama als voor Nora. Op die manier heb ik enkele rustigere dagen waarop ik wat huishoud- en andere klusjes kan doen, waarop ik extra kan genieten van Marie en waarop ik ook gewoon wat meer kan rusten. Het is ook goed voor Nora omdat ze supergraag naar de crèche gaat. Ze amuseert er zich enorm en speelt heel graag met andere kindjes. Ze heeft die afleiding ook nodig, heb ik de indruk. ’s Morgens vertrekt ze superenthousiast (het kan niet snel genoeg gaan) en als ik ze in de namiddag ga halen is ze wel blij om mij te zien maar tegelijkertijd begint ze vanalle speelgoed en kindjes te tonen alsof ze me wil zeggen met wat en wie ze zich zo goed amuseert daar.
Ook de kinderverzorgsters zijn lovend over haar. Ze doet met alles heel flink mee en heeft in alles veel plezier. Eet goed, slaapt goed.

Bovendien is het niet slecht dat ze de crèche wat gewoon blijft, anders moet ze zich eind augustus misschien weer teveel aanpassen.

En toch! Toch voel ik me telkens een ietsiepietsie schuldig als ik hier thuis zit met Marie en Nora zit in de crèche. Het voelt zo oncompleet en leeg aan. En soms voel ik me een beetje gemakzuchtig om het op die manier te doen. Ook al ben ik 100% zeker dat ze het enorm naar haar zin heeft en zij heel waarschijnlijk nauwelijks denkt aan de mama. En ook al zijn de rustigere dagen ook wel druk genoeg, maar op een andere manier.

De dagen dat Nora thuis is, geniet ik wel dubbel zo hard van ons twee meisjes. Ook al is het soms wel behoorlijk druk en hectisch. Gelukkig is Marie over het algemeen een rustige baby en kan Nora ook wel flink alleen spelen (soms wil ze zelfs enkel alleen spelen en ben ik overbodig). En gelukkig slaapt Nora ’s middags nog 2 a 3 uur zodat dat ook een rustmoment is.
Ik kijk alleszins ook uit naar de dag dat ons terras wat meer in orde is zodat Nora daar onbezorgd kan buitenspelen. Momenteel ligt er wel “stabilisé” (10 op 4 meter) maar er is nog geen afsluiting rond. En aangezien het terras zo’n halve meter hoger komt dan de grond (lees: modderpoel) ernaast en ze zonder aflsuiting naar de straat vooraan kan stappen en deze twee dingen voor haar net het leukste zijn, is het voor haar ook niet plezant om telkens “neen Nora, hier blijven” te horen. Maar normaalgezien zou dit komend weekend in orde moeten zijn!

Explore posts in the same categories: Nora, Tleven

4 reacties op “Crèche”

  1. Loesz Says:

    Efkes tussendoor. Liep vandaag door de C&A Kids Store en daar hebben ze t-shirts met bijpassende haarbandjes. Moest direct aan Nora denken.

  2. Tamara Says:

    Merci voor de tip!

  3. maaike Says:

    dat eeuwige schuldgevoel toch… misschien ramen openzetten en buiten laten waaien ;-)


  4. […] heb het al gehad over de schuldgevoelens die ik heb als Nora naar de créche gaat (1 a 2 dagen per week) terwijl ik thuis ben. Onnodig te […]


Geef een reactie

