“Apata”

Simpele woordjes zeggen, ho maar! Daar doet Nora nog niet aan mee. Liever lui dan moe: als ze wijst en een oerkreetje (“uh-uh”) uit, zal ze het ook wel krijgen, denkt ze waarschijnlijk. Mama en papa mogen doen wat ze willen: op hun hoofd staan, met handen en voeten haar trachten overtuigen om hét woordje te zeggen, met onnozele stemmetjes en spelletjes haar trachten in de val te lokken … Nora kijkt er lachend naar (de ene keer al wat geduldiger dan de andere keer) en zwijgt vooral. Behalve een enthousiaste “JA” als we uiteindelijk zelf het woordje zeggen.

Tot! Tot papa zoals elke avond de tandenborstel en tandpasta neemt en Nora plots uit het niets “apata” zegt vlak nadat papa “tandpasta” zei. Ha! Dat doet ze dan wel! Alsof het de normaalste en makkelijkste zaak van de wereld is. De eigenwijze ‘tik’ ;)

Explore posts in the same categories: ;-), Nora, Ontwikkeling

4 reacties op ““Apata””

  1. jennifer Says:

    lol, Luca zegt ook ‘fuitsap’ en ‘allop’, maar een simpele oma of opa krijgen we er niet uit.

    — enne ik lees alles via feed. Enne je nieuwe blog stond er nog niet tussen. Ha, je raadt het al, ik zit nogal wat achter met lezen lol.

  2. maaike Says:

    ik zou zeggen, niet te veel op uw hoofd gaan staan, ’t zal wel van zelf komen dat getater :-) :-)
    en op een dag gaan we ons waarschijnlijk afvragen hoe we ons madammekes kunnen “uit”schakelen :-) :-)

  3. Tamara Says:

    @Jennifer: lol, dan heb je inderdaad nog wat bij te lezen. Have fun ;)

    @maaike: inderdaad. Kan me nu al heel goed voorstellen dat onze madammekes altijd het laatste woord zullen willen hebben :)

  4. annava Says:

    Ha, toen ik dit eerst las, las ik Marie in plaats van Nora. Ik dacht echt WOW, wat een superbaby.
    Toen kreeg ik ineens een geweldige ingeving dan dit gewoon ontdenkbaar was want waarom zou Tamara dan op haar kop gaan staan?
    ‘Anna, je bent moe’ dacht ik toen.

    NORA is een vrouwtje eigenwijs denk ik, meer kan ik er eigenlijk niet op zeggen want de deze hier haar kinders praatten zeer snel en vlot (en dit zeg ik niet om te stoefen, ik zeg dit gewoon omdat ik je dus niet kan helpen en ook niet weet of het zo erg is). Geef ze wat tijd en ik denk net zoals Maaike dat je ze later nog wel veel gaat horen want dat moet al die weken inhalen…


Geef een reactie

