Ondanks…

… het feit…

– dat ik dood-dood-moe was: slechts 4 uurtjes geslapen (te laat in bed, lang wakker gelegen en 2 keer wakker geworden van ferme buikkrampen, Nora vroeg wakker)…

-dat ik kapot was na een dag met een wat erg vermoeiende, lastige Nora: Constant zeuren en neuten. Om alles. Om niets. Constant tegendraads. Klagen, zagen, hysterisch worden. Nauwelijks even alleen willen spelen (in de plaats hiervan letterlijk aan mijn broek hangen)*. ’s Morgens nauwelijks brood gegeten, ’s middags weer niét gegeten, in de namiddag minder dan anders gegeten, ’s avonds al wat meer boterhammekes gegeten en wel veel melk gedronken. Dit gecombineerd met een Marie’tje die geregeld ook een huilbui’tje had, telkens op een moment dat ik moeilijk in staat was om haar te troosten. Arm kind.
Positief was wel dat Nora bijna 4 (!) uur geslapen heeft deze middag (voorbode van weer wat ziek zijn? ik hoop het niet) en ik – na zelf iets gegeten te hebben (honger dat ik had, maar honger!) en na Marie haar honger gestild te hebben – toch een uurtje heb kunnen dutten.
Wat was ik blij toen mijn teerbeminde om 17u30 thuis was. Uiteraard was Nora dan plots wel weer haar vrolijke, lieve, aangename zelve en heeft ze wél boterham willen eten. Tssss! …

– dat het triestig weer is (hoewel het hier vanavond wel wat opgeklaard is)…

– dat mijn eerdergenoemde teerbeminde mij (een beetje) gek verklaarde en niet begreep waarom ik het vanavond dan niet wat rustig aan wou doen…

– dat ik zo fantastisch goed lag in de zetel en ik er bijna mee vergroeid was…

… ben ik toch voor de derde keer deze week gaan lopen! De eerste lesweek zit erop. En het voelt nog steeds goed (achteraf vooral). Ook al is het zweten en zwoegen en heb ik op het einde loodzware benen.
Het is even niet bezig zijn met pampers verschonen, eten geven, kind 1 entertainen, kind 2 troosten, opruimen, Bumba kijken voor de 1067ste keer, kind 1 troosten, enz.

Ik heb nadien zelfs nog een kwartiertje kine-huiswerk gemaakt en spieroefeningen gedaan en amai, ik voel terug spieren waarvan ik het bestaan niet wist of al een tijdje vergeten was.

*Ik heb vandaag voor de eerste keer de vingerverf bovengehaald en dat vond ze natuurlijk wel leuk. Kliederen met verf en schilderijtjes maken: ze deed dat heel goed en heel geconcentreerd. Tot ze het beu was en ik begin op te kuisen en ze, ook al gaf ze aan dat ze wou stoppen, toch hysterisch werd omdat ik aan het opruimen was. Tja.

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf, S2R

5 reacties op “Ondanks…”

  1. jennifer Says:

    Dikke duim zou Jona zeggen lol
    Zou het niet kunnen opbrengen denk ik.
    Al kan ik me ergens wel voorstellen dat je je er achteraf vast wel beter door voelt.

  2. annava Says:

    Amaai, Tamara
    Hoe doe je dat?
    Ik zou al lang in mijne zetel zijn blijven zitten.
    En er nog iets lekker ongezond bijgepakt ook.
    Goed bezig goed bezig

    Ik hoop dat Nora niet ziek wordt!

  3. maaike Says:

    pfff het enige waar ik ’s avonds nog toe in staat ben is een zak chips opentrekken en een arametto drinken (neen niet alle dagen, maar op van “die” dagen) en dan als een blok in slaap vallen :-)
    top top top dat je kunt volhouden!!! (stiekem mss toch wel jaloers)

  4. Tamara Says:

    Merci merci :)

    Ik moet wel zeggen: een grote motivatie om mij toch recht te slepen en te gaan lopen, is mijn “- 10kg project” hoor. Ik weet niet of ik het zo zou volhouden indien ik het enkel zou doen om mijn conditie op te krikken ;)

  5. Elke T Says:

    Aha proficiat! Volgend jaar meelopen in de 10 Miles?

    Vingerverf… da’s pas lang geleden. Dringend nog eens boven halen. En daarna heel de boel schoonmaken… DAAROM is het dus alweer zo lang geleden…


Geef een reactie

