50% ziek

De helft van ons gezinnetje is geveld door koorts.

Ik heb sinds gisterennamiddag koorts, maar verder niets van klachten. Niet verkouden, geen keelpijn, geen buikpijn. Niets. Bizar. En ambetant. Hij daalt wel na een Dafalgan, maar na enkele uren stijgt hij weer.
Het viel mij al op dat Marie gisteren wel heel veel sliep en vandaag was ze huileriger dan anders, dus toch ook eens de koorts gecheckt en het was prijs: 38,8°C. Zij heeft wel last van snot (een leuk kadotje van Nora). Gelukkig zakt de koorts snel na een suppoo’tje.
Nora heeft wel al een week een snotneus (maar dat is hier schering en inslag) maar zonder koorts en zonder echt ziek zijn. Waarschijnlijk is zij dus de boosdoener en heeft ze haar mama en haar zusje besmet.

Misschien begin ik morgen te snotteren en te hoesten, hoewel ik bij een gewone verkoudheid zelden tot nooit koorts maak. En anders is het een mysterieuze onverklaarbare koortsaanval.

Ik hoop vooral dat de koorts morgen weg is, zowel bij mij als bij Marie.

Het weekend was hier dan ook heel erg kalmpjes: enkel zaterdag buitengeweest voor Nora’s zwemles en eventjes naar de winkel (Nora en papa), vandaag zijn we de ganse dag binnengebleven en heb ik de dag in pyama doorgebracht. Moet kunnen!

Explore posts in the same categories: Marie, Mezelf, Ziek

3 reacties op “50% ziek”

  1. annava Says:

    Zwemles? Zo jong al? Wat houdt dat dan in? Ik ga wel af en toe eens zwemmen met mijn kinders . Maar zwemles lijkt me wel interessant.

    Hopelijk worden jullie snel beter!

  2. Tamara Says:

    @Anna: het is (nog) geen echte zwemles hoor, eerder watergewenning. We zijn hiermee bij Nora gestart toen ze een maand of 7 was. Steeds lessenreeksen van 10 lessen in een groep van ongeveer 10 kindjes (+mama/papa/grootouder). De bedoeling is dat ze vertrouwd raken met het water en vaardigheden in het water aanleren. Hier in Ninove is het een kinesist die die watergewenningslessen organiseert. Echt een aanrader! Nora vindt het geweldig en ook voor ons is het een half uur puur genieten.

  3. annava Says:

    Ja moet inderdaad wel leuk zijn, ik ga wel af en toe zwemmen maar laat ze dan gewoon wat spetsen in het water. Ik merk ook dat ze het soms nog al overweldigend vinden, dat water. Zeker als er veel volk in het water zit.
    Ik ga dat eens opzoeken voor Mia.


Geef een reactie

