Ikea

Het was een beetje feest voor mij vandaag. Ik ben naar Ikea geweest! Helemaal alleen. Alleen, omdat ik het liefst op mijn gemak rondsnuister en dat gaat nu eenmaal (nog) niet met onze twee patatjes. Dus tijdens Nora haar dutje ben ik gaan shoppen. Ik vind dat echt een plezante winkel: niet zozeer voor de grote meubels en toestanden, maar vooral voor de kleine leuke hebbedingetjes die nog betaalbaar zijn ook.

Ik had drie missies:

  • kussenslopen voor de kussens in de zetel (check!)
  • een druiprek voor in de keuken (check!): het is een gewaagd (voor zover een druiprek gewaagd kàn zijn, maar toch!) design rek geworden
  • een spiegel voor in de living (check! de donkerbruine versie)

Uiteraard ben ik met (iets) meer dan dat thuisgekomen. De verleiding is gewoon té groot. De extraatjes waren:

En dan heb ik me nog ingehouden! :)

Wat me wel heel erg opviel: ik was de énige in Ikea die alleen aan het winkelen was. Echt de enige. Het viel me na 2 minuten al op en gedurende het hele winkelbezoek heb ik er bewust op gelet. Een paar gezinnetjes, veel koppels en nog meer moeder/vader met zoon/dochter die een inboedeltje aan het bijeenzoeken waren voor het kot van kindlief. Vreemd. Maar het was wel pure ontspanning voor mezelf!

Verder was het hier een behoorlijk druk dagje: in de voormiddag gaan zwemmen met Nora, boterhammekes gegeten, dan naar Ikea en na Nora’s (lang) dutje nog gauw naar de Makro, thuiskomen, eten maken, eten, Nora bed in en dan…

… gaan lopen. En amai! Ik heb me echt moeten oppakken en motiveren. Ik had vandaag nu eens écht geen zin. Te moe, te warm, te moe, te lui, te moe. Maar ik ben toch gegaan! *schouderklopje* Het ging wel een pak minder vlot dan eergisteren (toen ging het verbazend makkelijk): mijn benen waren loodzwaar en ik moest me soms voortslepen. Maar ik heb het wel uitgelopen.
Les 6 en week 2 zit erop.

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf, S2R, Uitje

6 reacties op “Ikea”

  1. Inge Says:

    Zalig he, ik kan daar ook zo van genieten. Ik ga ofwel met mijn shopbuddy, Annouk, ofwel helemaal alleen het liefst winkelen.

  2. maaike Says:

    leve ikea
    ik vind dat ook pure verwennerij…
    ik kan ook altijd heel gemakkelijk aanwijzen wat “nieuw” in de winkel is :-)

    wat ongelooflijk knap dat je nog gaan lopen bent
    ik vind rondgaan in ikea al sport op zich :-) :-)

  3. Inge Says:

    Ik ben laatst eens met ons Lena naar de ikea geweest. Dat kind heeft de hele winkel door zitten roepen; “ah, HIER heb jij dat gekocht mama!”
    Lol!
    Ik kom, als oppas ziek kind, in héél veel huizen. En echt, iedereen heeft wel iets van Ikea in huis. Grappig hoor.

  4. Elke T Says:

    Ah den IKEA! Ärlis is daar ook dol op, zij het dan voor de speeltuin in de IKEA. Héél goede uitvinding. Mama kan een uurtje IKEA-en, dochterlief een uurtje spelen en iedereen content :)

  5. fozke Says:

    Piep, via een andere blog kwam ik hier op uit, leuke blog, en 2 leuke dochters! Hier ook 2 dochters van 3 en bijna 2 jaar oud. Je mag altijd eens komen piepen op onze blog ;).

    Ja wij zijn ook ikea-fan geworden,moet bekennen dat ik er nog nooit alleen geweest ben, maar dat gaat zeker nog eens gebeuren :D

  6. Isabel Says:

    Hoh, dat MOET ik ook eens doen: alleen naar den Ikea :)) maar dan liefst niet met mijn eigen bankkaart ;)

    En les 6 al! FLINK!


Geef een reactie

