Parc Paradisio

Het is mooi weer, dus moeten we ervan profiteren, niet waar? Vandaar dat we gisteren nog maar eens op schok geweest zijn.
Vriendin Karen had ons meegevraagd naar Parc Paradisio. Met 4 volwassenen (Karen, mama van Karen, schoonzus van Karen en ikzelf) en 4 kindjes (Wout (3j), Ferre (bijna 1j), Nora en Marie)... en 4 buggy’s: de buggybrigade!

In de voormiddag hadden we eerst bij Karen afgesproken: wat buiten gespeeld (vergeleken met hier thuis een heus speelparadijs: fietsjes, zandbak, glijbanen, gras, veel gras en vooral: 2 speelkameraadjes), de schapen en babydwerggeitjes (su-percute trouwens) eten gegeven: Nora is wat geïntimideerd door de schapen, maar van de dwerggeitjes heeft ze allesbehalve schrik, integendeel, ze loopt er zelfverzekerd op af met het brood in haar handjes.

’s Middags boterhammekes gegeten (’s middags patatjes eten doen we dus niet meer, het is hopeloos. Enkel in de crèche krijgt ze ’s middags patatjes en thuis eet ze ’s avonds met ons mee: geen spectaculair resultaat, ze eet nog altijd weinig, maar wel al ietsje beter dan ervoor) en véél gegeten. En dan kort na de middag in colonne vertrokken naar Brugelette…

In ’t kort:

  • Prachtig, ideaal weer: volle zon, niet te warm, verfrissend windje. Ik ben zelfs een beetje verbrand.
  • Wel behoorlijk duur: 20€ voor een volwassenen, 15€ voor kinderen vanaf 3j. Jammer genoeg veel te laat gezien dat je ook een abonnement kon kopen voor 40€: vrije toegang gedurende het ganse seizoen plus één gratis toegang in Plopsaland.
  • Véél diertjes gezien: geitjes, kippetjes, varkentjes, aapjes, papegaaien, andere grote vogels, giraffen (leuk voor Nora om te weten dat die beesten niet enkel in boekjes bestaan), zeehonden, pinguins, flamingo’s, enz… Ze vond het plezant, heeft haar ogen uitgekeken, maar ik vermoed dat ze er binnen 1 of 2 jaar net wat meer zal aan hebben als ze het allemaal wat meer beseft.
  • Parc Paradisio is mooi: uitgestrekte omgeving, veel groen, veel mooie planten, bomen, prachtige gebouwen. Ze zijn ook bezig aan de Indonesische tuin en die ziet er nu al ongelofelijk mooi uit. Het is dus niet wandelen van beestjes naar beestjes maar ook tussendoor genieten van de omgeving.
  • Zeker in begin wou Nora absoluut niet in haar buggy zitten, ze wou niet onderdoen voor Wout die constant aan het lopen, stappen, fietsen was. Maar ons madammeke stapt natuurlijk nog niet zo snel, laat zich niet opjagen, doet alles op haar gemakje, af en toe mocht ze ook fietsen wat zo mogelijk nog langzamer ging. Maar bon, we hadden tijd.
  • Een heel grote speeltuin. Voor heel jong, jong en oud. Je hebt zeker een uur nodig om alle toestellen eens uit te proberen. Ik denk dat dat voor Nora zowat het leukste van de dag was. En het vermoeiendste.
  • Veel volk! Veel schoolkinderen. Logisch: de laatste week van het schooljaar, ideaal voor een schoolreisje naar Parc Paradisio. Eigenlijk niet veel last van gehad behalve bij het 1ste speeltuinbezoek: massa’s kinderen! Als afsluiter zijn we nog eventjes opnieuw naar de speeltuin geweest die er ondertussen, vergeleken met een paar uur voordien, verlaten bij lag: des te meer speelplezier voor onze kindjes natuurlijk.
  • Normaalgezien slaapt Nora in de namiddag nog 2 a 3uur. Gisteren heeft ze enkel in de auto op weg naar het park een half uurtje kunnen slapen en op weg naar huis nog 40 minuutjes (beide keren viel ze als een blok in een diepe slaap). That’s it. Ze was moe in de namiddag, heel moe maar zolang ze afleiding heeft, merk je dat nauwelijks aan haar.
  • Nora en Wout zijn dikke vriendjes! Zalig om hen samen bezig te zien. Nora wou doen wat Wout deed. Ze hebben elkaar tijdens het wandelen heel vaak een handje gegeven. En als Wout zotjes deed, moest Nora heel luid schaterlachen, keer op keer. Op het einde, op weg naar de auto zaten ze allebei in hun buggy en hadden ze elkaars handje vast: Wout zich helemaal uit de buggy rekkend om aan Nora’s handje te kunnen terwijl Nora zelf geen moeite deed om haar armpje wat uit te strekken. Ze laat zich graag dienen. That’s my girl :D
  • Als er een foto wordt getrokken, is Nora er een krak in om vooral niét naar ‘het vogeltje’ te kijken. Dankzij Karen heb ik echter dé truuk gevonden: fototoestel in positie houden, vinger aan de knop en “Nora, koekje!?” roepen. Vliegensvlug draait ze haar hoofd in de goeie richting, soms gepaard met een verwachtingsvolle lach. *klik!* (De foto in de collage waarbij ze op het muurtje zit, is op die manier gemaakt …)
    Ofwel heeft ze het heel rap door en zullen we met iets anders moeten afkomen om haar naar de lens te doen kijken ofwel zal ze in het vervolg een koekje éisen elke keer we een foto van haar maken.
  • Soms zouden we bijna vergeten zijn dat Marie er ook bij was: zij heeft voornamelijk zalig liggen slapen in de draagmand. Enkel even haar keel opengezet toen ze honger kreeg en nadien toen ze weer te moe werd. En voor we naar huis vertrokken, liet ze opnieuw van zich horen: ze had weer honger. De buitenlucht zorgt ook bij Marie voor meer eetlust blijkbaar.
  • Voor herhaling vatbaar!

Thuisgekomen was Nora natuurlijk uitgeput. Patatjes eten wou ze niet meer (begrijpelijk). Dus gauw het zand afgespoeld, groot flesje gegeven en bed in.

Zelf was ik ook uitgeput. Kilometertjes wandelen, de kindjes constant in de gaten houden en entertainen: behoorlijk vermoeiend! Normaalgezien was het gisterenavond S2R-sessie, maar Evy’tje zal moeten wachten tot vanavond…

PS V*rd*mme!! Ik ontdek nu pas dat ik met mijn lerarenkaart gratis (g r a t i s!) toegang had! Miljaar! *trekt haren uit* In het vervolg mij misschien toch ietsje beter voorbereiden…

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Uitje

6 reacties op “Parc Paradisio”

  1. Elke T Says:

    Getver, das wel balen seg (van die lerarenkaart). Voor de rest lijkt het me een geweldige dag geweest te zijn. Ik ben al heel lang van plan om daar eens naartoe te gaan, maar somehow is het me nog niet gelukt. Zetten we bij op het lijstje met goede voornemens :)

  2. jennifer Says:

    hé, méén je dat? Gratis? leuk! (mijn man is ook leraar) enne is dat soms toevallig voor de zoo ook?

  3. Tamara Says:

    @jennifer: Parc Paradisio is gratis, maar enkel buiten seizoen (tot 30 juni en vanaf september), in juli en augustus heb je met de lerarenkaart wel korting (weet niet hoeveel). In de Zoo van Antwerpen heb je ook korting met de lerarenkaart. Voor meer info: http://www.lerarenkaart.be! Je ziet, ondertussen weet ik er alles van…. Het zal me geen twee keer meer overkomen!
    PS Ik ben eigenlijk geen lerares maar werk wel voor het Departement Onderwijs ;)

  4. maaike Says:

    amai nu ben ik wel heel nieuwsgierig… wat doe je precies bij het departement?
    of is dat top secret? :-)
    aja vragen staat vrij he ;-)

  5. Tamara Says:

    Oeps, het klonk (veel) gewichtiger dan het eigenlijk is hoor!

    Ik werk niet op het departement zelf maar wel bij een dienst die valt onder dat departement, ik werk namelijk als CLB-arts, beter gekend als schoolarts. Papa’s en mama’s zullen het CLB zeker wel kennen en jij hebt er in jouw job ook wel mee te maken, denk ik, Maaike, niet? ;)

  6. maaike Says:

    aha nu is de link met K&G duidelijk dokter tamara! :-)

    ik heb in mijn job heel vaak te maken met het CLB, maar ik heb de dokter daar nog nooit gezien ;-) ik herinner mij die wel van in mijn kindertijd… dikke stress dat we ons onderbroek moesten uitdoen hihi


Geef een reactie

