-10: week 5

Resultaat na 5 weken dieet: – 3kg

Een “bwa” resultaat, vind ik zelf: niet heel slecht, maar ook niet fantastisch.
Ondanks de borstvoeding waarvan gezegd wordt dat het een kilovreter is (moeha), ondanks het Start 2 Run-nen wat ik nog steeds volhou, 3 keer in de week en ondanks de (bijna) dagelijkse buik- en beenspieroefeningen.

Ik moet er wel bij vertellen dat het de voorbije week en vooral het voorbije weekend moeilijk was om me altijd aan mijn puntenaantal te houden. Deze week wel weer met volle moed begonnen om niet teveel puntjes te verorberen!

Aanvankelijk hoopte ik op -1kg/week maar dat is blijkbaar moeilijker dan ik dacht. Zou het dan toch waar zijn dat naarmate je ouder wordt de kilo’s moeilijker kwijt te geraken zijn?

Explore posts in the same categories: Mezelf, WW

4 reacties op “-10: week 5”

  1. Zita Says:

    Een kilo per week lijkt me wel veel. Ik heb me door een collega (die ook weightwatcht en naar de bijeenkomsten gaat) laten wijsmaken dat 500g per week optimaal is om een blijvend resultaat te verkrijgen.

    En als je ’t zo bekijkt, ben je heel sterk bezig!

  2. Zita Says:

    O ja, en nog iets: vergeet niet dat spieren ook écht meer wegen dan vet. Door je STR en de bijkomende oefeningen kweek je spieren aan. Er al eens de lintmeter bijgenomen en je omtrekken gemeten? Volgens mij scheelt dat al een stuk meer!

  3. Tamara Says:

    @Zita: het kan inderdaad wel kloppen wat je zegt… Zolang er grammetjes afgaan en niet bijkomen zijn we goed bezig eh. Merci voor de oppepper en de geruststelling! ;)

  4. Elke T Says:

    Sluit me volledig aan bij Zita.

    Deze week bij ons op ’t werk nog twee dieetsters tegen mekaar:
    “En het ergste is dat ik geen ijsjes meer mag eten.”
    Waarop de andere: “’t Zijn niet zozeer de ijsjes, maar de koekjes erbij en de saus en de slagroom.”
    De eerste terug: “OK vanavond vor mij dus vier ijsjes zonder koekjes, slagroom en saus.”

    Dat lijkt me toch ook niet de manier :)


Geef een reactie

