A l’aise

De kindjes en ik hebben een rustig dagje bij mijn moeder en Luc achter de rug.

Nora’s dag bestond vooral uit buitenspelen in de tuin van meter. Wat glijden van de glijbaan, wat spelen in de zand-/waterbak, afgewisseld met autotje rijden in het “kasjke” (lees: steegje).

Vermoedelijk was ze de klassieke manier van spelen op de glijbaan wat beu en heeft ze daarom een nieuwe techniek ontwikkeld:

Naar boven klimmen op de glijbaan in plaats van glijden naar beneden (en dat lukt haar heel vlotjes!):

Stralen van trots eens ze boven is:

En achterwaarts terug van de trapjes:

Marie lag ondertussen heerlijk te slapen in een bedje van gras:

Mijn voormiddag was redelijk druk. Eerst naar de kinesiste, dan naar de Colruyt. Boodschappen doen zonder kindjes: wat een luxe! ’s Middags boterhammetje gegeten bij mijn moeder, samen met Nora en tijdens Nora haar dutje met de fiets naar het winkelcentrum op zoek naar een bikini (en tot de conclusie gekomen dat ik al heel lang niet meer gefietst heb)... en een perfect, mooi modelletje gevonden ook! Dat het maar weer heet zwembadweer wordt.
Het plan was ook om in de namiddag zelf nog een dutje te doen maar dat is niet gelukt. Ik was opnieuw doodmoe vandaag wegens Marie die vannacht gehuild heeft van 5u tot 5u45– ik heb duidelijk totaal geen reserve meer en ben na het minste supervermoeid . Vanavond maar vroeg gaan slapen zeker? *kijkt eens bedenkelijk*

Verder heb ik vandaag vooral genoten van ‘ons oudste’ bezig te zien. Hoe lief en schattig ze is met haar zusje, hoe cute ze sommige woordjes uitspreekt (jaja, haar woordenschat neemt eindelijk behoorlijk toe!), hoe ze volledig in haar spel kan opgaan, hoe überlief ze je met haar grote bruine ogen kan aankijken als ze met een fijn, hoog, schattig fluisterstemmetje “lelele koek?” * zegt, hoe ze mij plots kan vastnemen voor een dikke knuffel en kus, hoe ze fier is op zichzelf als ze weer iets meer kan en durft, hoe ongelofelijk lief ze “mama” kan zeggen,… Veel smeltmomenten vandaag! En dan heb ik het nog niet eens over Marie gehad ;)

* Als ze een koek wil, vraagt ze “lelelele koek?” (of zoiets): geen idee wat ze met die “lelele” bedoelt. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze “lekkere koek” wil zeggen.

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Tleven

2 reacties op “A l’aise”

  1. jennifer Says:

    Leek me ook ja :)
    Luca klimt ook al zo de glijbanen omhoog. Maar ja, hij heeft dat dan weer van Jona natuurlijk.

  2. Patsy Says:

    Hoe grappig, je zou zweren dat de foto’s in mijn tuin genomen zijn: net dezelfde glijbaan en net dezelfde gele bloem als mini zwembadje en zandbak :-) ’t heeft succes blijkbaar!
    Kindjes hoeven niet altijd ver op verplaatsing te gaan om een fijne namiddag te hebben, hè.


Geef een reactie

