Coca Cola light

Nooit had Nora echt interesse in wat wij dronken. Ze was tevreden met haar beker water terwijl wij frisdrank of fruitsap dronken, ze wou hoogstens eens “santé” doen met haar beker.

Tot vanavond. Heel plots en onverwacht. Jurgen was Coca Cola Light aan het drinken en Nora was voortdurend aan het wijzen en “da” en “drinke” aan het zeggen. Enkel “santé” doen was duidelijk niet voldoende, ze wou zo graag eens drinken.

Onze strategie was: we laten haar proeven, het prikken van de Cola Light (het was net een nieuwe fles) zal haar niet aanstaan, ze zal het niet lusten (we konden zelfs al haar zuur gezichtje voorstellen) en ze zal er niet meer naar vragen. Op korte termijn toch niet.
Zo gezegd, zo gedaan. Nora nam een slok. En toen… toen begonnen haar ogen te stralen, ze smakte luid, ze zei “nam nam”, ze likte haar lippen af (echt!) en ze wees nogmaals naar papa zijn glas.

Foute gok dus!

Papa gaf nog een grote slok, nog steeds hopend dat ze het nu echt niet moest hebben met al dat koolzuurgas, maar tarara! Ze smulde. We hebben bij die laatste slok duidelijk gezegd dat ze nog één keer mocht proeven, dan niet meer en dat ging gelukkig zonder protest.

Maar de periode dat we ongestoord iets anders konden drinken dan Nora is dus gedaan nu. Dju! Uiteindelijk hebben we het nog lang kunnen uitstellen, denk ik. We vonden het al raar dat ze nooit wou proeven van hetgeen wij drinken.

Ik wil absoluut niet dat ze nu al cola (of andere frisdranken) drinkt. Als ze ouder is eventueel wel, maar enkel bij speciale gelegenheden of feestjes. Ik heb zelfs liever niet dat ze nu teveel gewend raakt aan fruitsap, wegens de toch nog ruime hoeveelheid suikers. Ze kent fruitsap wel al (van in de crèche), maar ze vraagt er (nog) niet zelf naar. Het is ook maar sinds kort dat, als ze een ander kindje een fruitsapje ziet drinken, ze hetzelfde wil. Over het algemeen is ze echter nog heel tevreden met haar water, zolang er niets anders in de buurt is. Ben eens benieuwd hoelang dit nog zal duren…

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

7 reacties op “Coca Cola light”

  1. Isabel Says:

    Hihi en eens ze de smaak te pakken hebben…

    Hier is cola en cola light ook echt compleet NOT done en owee diegene die ik dit ooit aan mijn kind zie geven.

    Fruitsap (“sapje”) drinkt de onze wel, af en toe, als extra traktatie, en ik hou dat vooral voor op dagen dat ze wat moeilijker kaka doet. Er zijn al heel wat fruitsapjes voor kindjes waar er toch minder suikers inzitten, allez ik probeer te geloven wat er op de doosjes staat…

    Water drinkt ze hier eigenlijk constant en vindt ze precies ook lekker. Ook nog volle melk en af en toe soya. Chocolademelk krijgt ze thuis niet, maar blijkbaar af en toe wel in de crèche.

  2. Inge Says:

    Hier heb ik de cola kunnen bannen tot Lena 5 jaar werd! Ik lust het zelf absoluut niet. Of ik het Fran ook zo lang ga kunnen ontzeggen…

  3. maaike Says:

    amai inderdaad foute gok!
    ik bedenk me dat ook vaak dat het toch weer net loopt zoals ik niet gedacht had (en dat gaat vaak over vanalles en nog wat ;-)
    isla wil al altijd eten / drinken wat wij hebben… maar frisdrank krijgt ze gewoonweg nog niet… ze kent al chips en snoep en vraaaaaaaaaaaaaaaaagt er echt voortdurend naar ;-)

  4. Kim Says:

    Hier heeft Emma ook al vrij lang goed door dat wij andere dingen eten en drinken als zij. En de meeste dingen waarvan ze dan eens heeft mogen proeven vind ze natuurlijk heel lekker en daar vraagt ze dan ook echt naar.
    Op een super schattige manier dan wel: ze steekt haar armpje dan uit in de richting van het lekkers en doet haar handje dan open en toe, en tegelijkertijd doet njam njam…
    Maar wij geven haar ook zo min mogelijk suiker. Frisdrank krijgt ze helemaal niet, fruitsap ook misschien maar 1 keer in de maand, voor de rest water. En ze krijgt twee kleine koekjes verspreid over de dag.
    Later krijgt ze al genoeg rommel binnen…

  5. Katrien Says:

    Fien is met haar 2 jaar en 4 maanden toch al wat ouder. Ook voor haar geen frisdrank hoor. Limonade heeft ze al wel eens 1 keer gedronken.
    Meestal drinkt ze prikwater, een paar keer per week ook wel fruitsap.
    Toen ze kleiner was deden we een lekje fruitsap in haar beker, aangevuld met water (wanneer ze geen water dronk hé).
    Eigenlijk dronk ze al langer bioappeldiksap met veel water.

    Maar dus, papa is de enige die cola, koffie en pintjes drinkt in huis. Gemakkelijk voor ons, want dat is drinken voor papa’s. Ze weet van al die dingen hoe ze smaken. Een lepeltje, een lekje,… ze is slim genoeg, die pruts van ons!

  6. Patsy Says:

    :-)) Hi hi. Ik moest echt lachen toen ik dit postje las! Ik kon mij haar gezichtje zo voorstellen. Ja ja smaken verschillen, ook bij kindjes. Onze Maxime vind fruitsap en cola voorlopig niet lekker, maar koek, chocolade en snoep, da’s wat anders… Ik ben daardoor ook minder gaan snoepen ;-) , want je kan toch moelijk zelf iets nemen en je kind dat lekkers ontzeggen hè.

  7. jennifer Says:

    Heb je geluk :) dat ze totnogtoe niks anders vroeg. Luca kent het woordje ‘fuitsappe’ al een maand of drie denk ik en als wij dat zouden drinken en hij zou water krijgen…

    Cola lust Jona niet, Luca wel. Maar dat drinken wij zelf nooit, dus dat is geen probleem.


Geef een reactie

