Vleugels

Ooooh, wat had ik gisterenavond echt absoluut nada niks noppes zin om te gaan S2R-en. Ik was – alweer – moe, doodmoe. Moe als in mijn ogen vielen constant dicht en rechtstaan uit de zetel was een immense fysieke inspanning.
Ik had er ook geen zin in omdat de vorige les (les 12: 1-2-4-4-5 minuten lopen) helemaal niet vlot ging, integendeel. Vandaag moest ik van Evy 2-3-5-5-5 minuten lopen en ik was ervan overtuigd dat het me niet of nauwelijks ging lukken, dat ik enorm ging afzien. Mijn motivatie om de ganse reeks uit te doen had daardoor ook al een knauw gekregen.

Maar bon, mijn -10 project in gedachten (een update hierover krijgen jullie vanaf nu om de twee weken in plaats van wekelijks), het toch nog steeds iets willen doen aan mijn conditie, het te trots zijn om zomaar op te geven, het willen bewijzen (vooral) aan mezelf dat ik het wél kan, deden mij toch uit de zetel krui-pen en al geeuwend en zuchtend vertrekken naar de looppiste in ’t park van Ninove.

En warempel o warempel, wat ging het goed! Ik bleef maar wachten op het moment dat ik kapot zou zijn, teveel buiten adem, mottig van de inspanning. Maar dat gevoel kwam niet. Integendeel, het lopen ging vlot. Ik had een goed eigen tempo gevonden, ademhaling bleef mooi onder controle en af en toe was ik zo goed op dreef dat ik tijdens het lopen aan het wegdromen was, dat ik totaal ontspannen was. Dat lukte tot nu toe enkel tijdens de wandelpauzes, tijdens het lopen was het steeds stressen en ‘bijten’.
I was on a high, zo zeggen ze dat toch?
De 3 keer 5 minuten lopen waren peanuts. Na de laatste 5 minuten liep ik aan het andere uiteinde van het park, ver weg van de parking en omdat het er naar uitzag dat het ging regenen, ben ik zelfs blijven lopen tegen het advies van Evy in. Tot aan de parking, 2 a 3 minuten langer. 2 a 3 minuten tevéél gelopen, sorry Evy!
En meer nog, ik zou nog kunnen lopen hebben. Het ging bijna als vanzelf, het was alsof ik plots vleugeltjes gekregen had!

Ik had het al veel horen zeggen door getrainde lopers, maar ik geloofde het nauwelijks en ik geloofde al zeker niet dat ik het ook zou ervaren, maar toch: lopen kan echt zorgen voor een kick, een zalig gevoel en kan zelfs verslavend werken. Van dat laatste is weliswaar – nog – geen sprake in mijn geval ;)

We gaan nu ook niet te hard van stapel lopen. Voor hetzelfde geld is het de volgende les wel weer hard afzien, puffen, vloeken en blazen en zie ik het weer wat minder zitten.

Maar nu kijk ik alleszins uit naar de volgende les! Het even weg zijn van thuis en de dagelijkse rompslomp: het doet deugd.

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf, S2R

6 reacties op “Vleugels”

  1. Isabel Says:

    Zot hé, hoe het plots wel lukt terwijl je 100% overtuigd bent dat het absoluut niet gaat lukken. ‘k Weet nog de eerste dat ik 6 minuten moest lopen (weet wel niet meer welke les dat just was), ik toen echt luidop geroepen heb tegen Evy: “Zijde zot!!!”, chance dat er toen niet veel mede-joggers waren :) maar ’t was toen wonder boven wonder ook heel vlotjes gegaan.

    Volhouden! Je bent heel goed bezig!

  2. Hermelijn Says:

    Om het met Evy te zeggen: je bent heel goed bezig, geniet van je conditie!

  3. veerle Says:

    Amai, daar heb ik nu bewondering voor, ze…

  4. tine Says:

    Ik was mijn plannen om straks aan les 2! te beginnen al weer aan het opbergen. Dit gelezen hebben, kan ik niet wachten om in mijn loopschoenen te springen! Dankjewel!

  5. maaike Says:

    waaaw!!! *applaus klinkt in de huiskamer*

  6. Patsy Says:

    Super zeg!! Dikke pluim voor jou! Ik heb deze ochtend gepast en heb daar mega spijt van, maar het regende en ik ben al snotverkouden dus had ik wel een (kleine) reden en toch als ik jouw postje lees ben ik jaloers. Heb net nieuwe loopschoenen gekocht (solden ;-) ) dus MOET ik nu wel verder doen hè anders is dat zonde van ’t geld. Alvast bedankt voor de peptalk! ;-)


Geef een reactie

