Beco

Ik heb er sinds een tweetal weekjes een draagzak bij! De Beco Butterfly Babydrager van Blozekriekske. De inspiratie heb ik gehaald bij Lien.
Deze draagzak is eigenlijk een mooie aanvulling bij de dragers die ik al heb, namelijk een BabyBjörn, een BB Tricot slen draagdoek en een BB Sling.

De BabyBjorn mag ik eigenlijk niet meer meetellen want die gebruik ik niet meer. Ik heb er Nora ook maar 1 of 2 keer in gedragen. De BabyBjörn bezorgde mij namelijk pijnlijke schouders en rug. Nora zelf zat er wel heel graag in. Naar het schijnt zou de vorm ook minder goed zijn voor de heupen en rug van de baby’tjes maar dat laat ik hier nu in het midden. Ik vond hem vooral niet goed omdat ik er zelf teveel last van had. Momenteel ligt hij ergens weggeborgen op zolder. Als iemand (met sterkere schouders en rug) trouwens geïnteresseerd is om de draagzak aan een schappelijk prijsje over te nemen, let me know!

Van de Tricot Slen draagdoek ben ik héél tevreden. Ik heb Nora er heel vaak in gedragen: van ietsiepietsie baby’tje tot ze bijna een peuter was. We woonden nog in het centrum van Gent, namen vaak de tram en dan is een draagdoek zoveel makkelijker dan een buggy. En ik had nauwelijks last van pijn in schouders of rug, ook niet na een lange wandeling; het gewicht wordt perfect verdeeld en uitgespreid over schouders en rug.
In begin is het wat wennen en gewoon worden aan het knopen, maar oefening baart echt kunst. Nora vond het geweldig om meegedragen te worden, zeker als ze met haar gezicht naar buiten kon zitten/hangen en alles van de wereld kon volgen op onze ooghoogte.
Enige nadelen: 1. Ook al raak je gewend aan het knopen, je kan de doek niet vliegensvlug aandoen. Geen probleem voor lange wandelingen, maar niet altijd zo handig als je je kindje even snel wil dragen, bvb. bij boodschappen doen. 2. Je zweet je er kapot in bij warm weer. En je baby ook.
Maar verder echt zijn geld waard. We hebben er Marie ook al heel vaak in gedragen.

En dan heb ik ook nog de Ring Sling waar ik ook heel tevreden van ben. Hij gaat héél snel en makkelijk aan. Ik heb er tot nu toe vooral Nora in gedragen, op de heup. Een minder belastend alternatief voor haar op mijn arm te dragen als ze niet meer wil stappen en ik met Marie op stap ben in de buggy. Minder belastend dan haar te dragen op de arm dus, maar enkel voor korte afstanden (tijdens het winkelen bvb) en niet bedoeld voor lange wandelingen: dan wordt het wel pijnlijk voor de schouders. Marie heb ik er ook al een paar keer in gedragen, maar ook al is de doek geschikt voor haar leeftijd, toch vind ik dat ze er nog niet stevig genoeg kan inzitten. Het zal veel beter lukken als ze nog wat meer hoofd- en rugcontrole heeft.

De Beco Butterfly draagzak is een ideale aanvulling. Heel makkelijk en snel aan te doen, geen (maar echt geen) last van pijnlijke schouders of rug, hij zit heel comfortabel en minder warm dan de Tricot Slen, hoewel ik er me natuurlijk blijf in doodzweten bij erg warm weer. Nora zou er ook in kunnen (op de heup of op de rug), maar ik heb haar nog niet kunnen overtuigen om het eens te proberen…
Oh en bovendien is hij nog mooi ook :)
Enige (voorlopige) nadelen. 1.Als Marie in slaap valt kan ik met de draagzak haar hoofdje moeilijk ondersteunen. Bij de Tricot Slen ging dit wel door de stof omhoog te trekken tot helemaal over haar hoofdje. Ik moet er wel bijzeggen dat er bij de draagzak een ‘hoot’ zit dat bedoeld is om aan de drager te bevestigen indien je kindje in slaap gevallen is. Ik moet dit echter nog eens uittesten dus misschien is dit kleine nadeel snel van de baan. 2. Je kan je kindje enkel op de buik, heup of rug dragen, niet omgekeerd op de buik met het gezichtje van je weg. Een beetje jammer, want Nora vond het geweldig om zo gedragen te worden. Maar geen nood, we kunnen perfect afwisselen met de Tricot Slen waar ze wel omgekeerd op de buik kan zitten.

We hebben lang getwijfeld omdat hij behoorlijk duur is, maar omdat we heel vaak een draagdoek of -zak gebruiken, zeker nu met twee kindjes die niet zoveel verschillen in leeftijd en de draagzak ook lang kan gebruikt worden en omdat hij zo handig leek én omdat hij zo mooi is… hebben we toch de investering gedaan. En ik denk niet dat we er spijt van zullen krijgen.

En ook de papa heeft het ding uitgetest én goedgekeurd!

Explore posts in the same categories: Vanallesennogwat

6 reacties op “Beco”

  1. Lien Says:

    Perfecte analyse, komt volledig overeen met mijn bevindingen. Het kapje om te slapen heb ik ook nog niet echt geprobeerd. En naar voor kijken: Janne draait haar hoofd nu zo goed dat ze overal kan kijken waar ze wil. Constant naar voor dragen zou trouwens niet zo goed zijn, het kindje kan zich dan niet afschermen aan teveel prikkels. Zou, hé. :-)

    Maar de Tricot slen voor in het begin, de ring sling voor korte afstanden/tijden (hoewel, laatst Janne drie uur mee door de Ikea gezeuld, en ze is er nog in in slaap gevallen ook) en de Beco voor langere afstanden/tijden. Mijn karretjes komen niet veel meer buiten :-)

    Jullie staan er beeldig mee!

  2. jennifer Says:

    Ik heb de ergocarrier en dat lijkt me ongeveer hetzelfde als wat jij nu hebt. Heel handig en ook met een kapje voor als ze slapen. Ik draag wel altijd op de rug omdat ikzulke zware jongens heb :)

  3. Kim Says:

    Dat ziet er super uit! Ik ga bij een tweede kindje toch ook de draagdoeken enzo proberen, bij Emma ben ik niet verder dan de babybjörn geraakt…

  4. psychosaar Says:

    Hoh, ik wil er ook zo een. Alleen de prijs houdt me nog tegen.
    Op de website staat er zo een met bruine en zwart koeienvlekken. Die zou ik wel willen, maar die verkopen ze precies niet bij blozekriekske.
    Voorlopig zal ik me dus nog moeten redden met de tricot slen (zweet) en de ringsling.

  5. Isabel Says:

    Wat een handige post! Net zoals Kim ben ik niet verder geraakt dan de Babybjörn die ik dan nog heel weinig gebruikt heb ook, bij een tweede ga ik mij zeker eens verder verdiepen in draagdoeken en dergelijke. En de Beco ziet er idd enorm trendy uit!


  6. […] gewandeld: Marie in de draagzak bij mama, Nora in de draagrugzak bij papa. En leve de Beco draagzak! Zaterdag 3 uur gewandeld, zondag 2 uur en niéts van last of pijn in schouders of rug. En Marie […]


Geef een reactie

