Vorte vliegen

8! Minstens acht vliegen zoemen momenteel rond mijn hoofd en lijf. Irritant, heel irritant!
Nog irritanter is dat ze voort-du-rend OP mijn lijf komen zitten: op mijn arm, op mijn voeten… en op mijn gezicht! Op mijn voorhoofd, maar ook op mijn mond! En op mijn oog!? Dje-zes. En als ik ze wegjaag, blijven ze soms gewoon zitten of ze vliegen weg om dan exact 0,87 seconden later terug op exact dezelfde plaats te komen zitten.

Ik word er ongelofelijk stiepelgek van.

En ze zitten overal. Op Marie’s speeldeken (3), op de tv (1) en heel waarschijnlijk ook nog enkele zwarte vieze rotbeestjes in de keuken.

En ja, we wassen ons op frequente basis en neen, het ligt hier niet vol etensresten of rottend vlees. In de keuken zorgen we ervoor dat er niets van etensresten blijven liggen. Ik zet het groot schuifraam wel regelmatig eens open dus ik weet wel vanwaar ze komen maar toch: zo veel!

Zelf zou ik zo een plakkerig vliegenvangerspul willen hangen, maar manlief is daar geen voorstander van. Ok, het is iets vies maar die vorte vliegen die hier in grote aantallen blijven rondhangen vind ik minstens even vies. Misschien moet ik maar eens een vliegenmepper kopen en Nora opleiden tot een professionele vliegenmepster….

Ook Marie wordt bepoteld door de rotvliegen:

(Marie, die sinds enkele weken absoluut niet meer kan slapen in haar park en hysterisch wordt, is wel al voor de tweede dag op rij al spelend in slaap gevallen op haar speeldeken)

Explore posts in the same categories: Kleine Ergernissen

8 reacties op “Vorte vliegen”

  1. Kim Says:

    Hier hebben we de eer en het genoegen van wespen op bezoek te hebben.

    Binnen hebben we gelukkig weinig vliegend gespuis, alleen buiten altijd die stom mottige wespen. Per avond (of middag) dat we buiten zitten te eten slaat Walter er minstens 6 dood.

    Het gaat al zover, dat als Emma nog maar iets hoort zoemen ze ook al mepbewegingen begint te maken…

  2. Sarah Says:

    Kan je niet opteren voor zo’n bluaw licht dat je ergens omhooghangt? Als de vliegen ertegen vliegen knettert dat! Kan je denken: “Joeps! Weer één!!” :-) En dat ziet er toch al properder uit dan zo’n kleeflint dat als dat in je haar terechtkomt, je een jongenskopje kan laten knippen (vraag maar aan mijn mama!!).

  3. Inge Says:

    Niet op vakantie gaan naar het Noorden van Australië. Daar heeft het zelfs geen zin om ze van je af te kloppen, die beesten zitten daar gewoon met tientallen tegelijk op je gezicht. Heel leuk hoor (not!). We hebben daar dus niet veel gewandeld…

  4. jennifer Says:

    Wij hadden vorig jaar zo van die vleesetende plantjes; dat hielp wel goed. Dit jaar hebben we eigenlijk precies veel minder last.

  5. Norah Says:

    A gut, dat arme kind! Gelukkig ligt ze nog lekker te slapen. Zelf zou ik dat echt niet kunnen. Al dat gezoem om me heen…

  6. annava Says:

    Aaah jak, ik wou, net zoals Jennifer, zeggen dat je eens zo’n vleesetende plantjes moet proberen.
    En anders toch zo’n vettig ding ophangen…

  7. Tamara Says:

    @Kim: Ja, de wespen zijn heel erg opdringerig en talrijk dit jaar, vind ik
    @Sarah: ook al verfoei ik de vliegen, ik zou zo’n dood te luguber vinden voor die beestjes. Dan liever doden met een vliegenmepper, hoewel dat op zich even wreed is natuurlijk.
    @Inge: vreselijk! Ik hààt insecten echt, bijna net zo erg als spinnen.
    @Jennifer en annava: dat moet ik onthouden, vleesetende planten
    @Norah: ik ook niet, maar Marie had er gelukkig zelf geen last van

    Enfin, we hebben gisteren een vliegenmepper gekocht, ha! En de vliegen weten het want ze zijn plots foetsie!

  8. stephke Says:

    Hey, ik heb ook een tipje voor vliegen. Je hebt zo’n ronde stickers van vapona. Met bijvoorbeeld een roos op of vliegen verboden of zoiets. Die moet je tegen je vensters hangen waar het meeste warmte hangt. En dan vallen de vliegen dood door het product dat in de sticker zit. Moet zeggen werkt wel goed. Eerst dacht ik van die nest helpt niet, en na een paar dagen lagen er toch wel een vier vliegen op het vensterplaat bij elke sticker. Dus is wel iets goed.


Geef een reactie

