Lezen & puzzelen

De laatste tijd houdt Nora zich vooral bezig met lezen en puzzelen.

Ofwel lezen wij verhaaltjes voor (vooral uit het grote Dikkie Dik verhalenboek), ofwel kijken we naar prentenboeken en kan Nora trots demonstreren hoeveel woordjes, werkwoorden en begrippen ze ondertussen al kent. Ofwel leest ze alleen (en wil ze niet dat we erbij komen zitten), ofwel lezen we samen.
De nieuwste aanwinsten zijn:
– “Op je potje, Konijn” van Kathleen Amant
– “Het grote knuffel-boek” van Guido Van Genechten
– “Wat zie ik?” van Liesbet Slegers
Zalig om te zien hoe enthousiast en blij ze is met een (nieuw) boekje en hoe ze er volledig kan in opgaan…

Tot ze, net als de papa, afgeleid wordt door iets op tv. Zo vader zo dochter…:

Ook puzzelen vindt ze de laatste tijd heel leuk én ze kan het al heel goed ook. De puzzels die we gekocht hebben op de rommelmarkt zijn momenteel een groot succes. Een dubbele puzzel van elk 6 stukken en een vierdelige puzzel: 4 diertjes die elk uit 5 puzzelstukken bestaan. Ik dacht nochtans dat ze er nog te jong voor was. Haar eerste pogingen waren frustrerend: het lukte haar niet om de stukjes in elkaar te steken, laat staan de juiste stukjes in elkaar te steken. Maar ze bleef proberen en ze keek goed hoe wij het deden en al na een paar dagen was ze er al een beetje mee weg en na nog een paar dagen oefenen was ze er helemaal mee weg en nu kan ze alle puzzels helemaal zelf maken. Ze kan er zelfs de stukjes per diertje uithalen zonder onze hulp. Volgens de leeftijdsaanduiding zijn het puzzels vanaf 2 jaar. Ik ben azo toch een klein beetje fier azo ;)

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

10 reacties op “Lezen & puzzelen”

  1. annava Says:

    Ik zie net (door je tellertje) dat Nora een jaar en een paar dagen ouder is dan Mia. Als je het verschil ziet, verschiet ik er nog maar eens van hoe snel zo’n kleintjes veranderen en groeien.
    Leuke foto’s!

  2. moeferkoe Says:

    mooie foto’s!!!

  3. jennifer Says:

    : ) goed zo Nora, die leeftijdsaanduidingen zijn er toch maar om tegenaan te schoppen :p

    Wij hebben ook zo’n dierenpuzzels, ooit gekregen toen Jona anderhalf was. (hier wel oplopend van 2-3-4-6 stukken) en die zijn ook altijd een groot succes.

  4. Inge Says:

    Hier blijft “konijn is vies” van kathleen amant gewoon de TOPPER. Zalige boekjes…

  5. caroline Says:

    Zooo schattig!

    Aan het puzzelen met haar voetje op tafel! Ik denk niet dat ik dat nog kan…

  6. katrien Says:

    Wat puzzelt ze al goed! Bij Sienna is de interesse niet zo groot.
    En met haar voet op tafel,wat grappig!

  7. Tamara Says:

    @annava: het was me recent ook opgevallen dat Nora en Mia hun verjaardag dicht bij elkaar liggen. Jouw sateeke is bijna geen baby meer, maar een peuter!

    @Inge: ik vind die boekjes van Kathleen Amant inderdaad zelf ook wel goed. Duidelijk, eenvoudig en herkenbaar.

    @Caroline: Ik zou het ook niet meer kunnen, toch niet zo ontspannen als Nora erbijzit.

  8. Kruimel Says:

    Nog eentje die zo met een voetje op tafel zit. Hier doet KleineMan ook niets anders, bij voorkeur bij het oppeuzelen van de boterhammen

  9. Isabel Says:

    Dat voetje :))

    Ja, en puzzelen/lezen zijn hier ook grote favorieten.

  10. Karen Says:

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar volgende boekjes van Kathleen Amant:

    – mijn liefste vriendje
    – konijn is vies
    – ik wil mijn knuffel

    verkoop je ze eventueel???


Geef een reactie

