Feesten als de beesten

Bij verjaardagen horen feestjes, taart, kaarsjes, kadootjes en een kroon. En dat geldt ook voor Nora.

Vorige zondag mochten meter, Luc, bompa en peter Kris de spits afbijten om samen Nora’s verjaardag te vieren. Nora was meer dan een beetje onder de indruk en overdonderd door de onverwachte drukte. Na haar dutje heeft ze sowieso al wat extra tijd en ruimte nodig om wakker te worden en te acclimatiseren. Maar gelukkig waren er de kadootjes die haar onwennigheid wel heel snel deden vergeten…
En van feesten krijg je honger want ze heeft in een recordtempo een volledig stuk taart met smaak opgevreten en nadien nog anderhalve pistolet.

’t Was plezant!

Herinneren julllie je trouwens nog onze zoektocht naar een speelgoedkeukentje? Wel, toen we vorige week naar Dreamland gingen was het plan nog steeds om een keukentje te kiezen… tot we dit zagen: een complete verzorgingstafel voor Nora haar poppetjes: een eetstoel, een kookvuurtje, een verzorgingskussen met eronder een badje, een uitklapbaar bedje en een ingebouwd kastje. Ideaal voor ons poppemadam!

En het is een groot succes: vooral “patjes koke” en “eetje gefe” en “poppetjeu papeuh” zijn momenteel haar favoriete bezigheden.

Vandaag was het haar echte verjaardag en ook al was het een werkdag, we konden de dag toch niet laten passeren zonder te vieren. Ik kon wat vroeger vertrekken van het werk en was rond 16u30 bij mijn moeder en mijn twee patatjes. Rond 18u was papa er ook en na Nora’s boterham was het tijd voor taart. En “kekkeuh” dat het weer was!

Merci trouwens voor de complimentjes over Nora’s kroon die ik inderdaad zelf gemaakt heb. Maar – ere wie ere toekomt – de inspiratie heb ik hier gehaald! Vergeleken met deze prachtexemplaren valt mijn knutselwerk in het niets. Maar ik vind hem toch ook wel geslaagd en beter nog: Nora wil hem nog dragen ook! Niet altijd als wij het willen, maar mits enige overtuiging en overacting is ze wel snel te overtuigen.
Helemaal niet moeilijk te maken trouwens, in totaal 2 a 3 uurtjes aan gewerkt.

Speciaal voor Patsy, een korte handleiding ;) Het materiaal komt allemaal uit Ava: velletjes vilt in verschillende kleuren, vilten bloemen, gekleurde kleine bloemetjesprikkers, wit tekenpapier, goeie lijm en een velcrostrook. De rest is simpel: een kroon uitsnijden uit het tekenpapier, de gewenste kleuren vilt voor en achteraan de kroon kleven en overschot aan vilt uitknippen, de twee horizontale strookjes vilt op de kroon kleven (eerst de blauwe strook en erbovenop de paarse strook), een cirkel uit de blauwe vilt gesneden en een gele twee en op elkaar gekleefd en dan op de kroon, de kleine prikkertjes door de vilten bloemen gestoken en deze gewoon op de kroon gekleefd. Tot slot nog een strook velcro aan de uiteinden van de kroon gekleefd als je niet exact de hoofdomtrek kent. En klaar is kees!

Gelukkig is het een ietwat stevige kroon want zondag 5 oktober is het opnieuw feest. Deze keer voor opa Hans, nonkel Ringo, tante Aga, en oma en peter. Ze wordt/is 2 en ze zal het geweten hebben! :)

Explore posts in the same categories: 2 jaar, Nora

8 reacties op “Feesten als de beesten”

  1. jennifer Says:

    Oh ja, dat is veel leuker dan ‘gewoon’ een keukentje :) Had ik vroeger ook en heb daar toch lang mee gespeeld.

  2. maaike Says:

    wat ziet ze er om op te eten uit!!! zo schattig!!!
    dikke verjaardagszoenen toegestuurd ;-) en wat een super cadeau!!! ik kan me voorstellen dat ze er reuzeblij mee is

  3. veerle Says:

    Ik val in herhaling, maar ’t is inderdaad een leuke kroon.

  4. Patsy Says:

    Bedankt voor de uitleg ivm de kroon. Ik zal het ook eens proberen maar ’t zal voor Maxime z’n verjaardag zijn of Gaëlle volgend jaar. Ik denk dat ik echter niet uw handigheid en talent heb om zoiets moois te maken ;-)
    Nog eens proficiat voor Nora en aan de mama voor het organisatie- en feestjes geven-talent!

  5. annava Says:

    een late (maar hele dikke) proficiat!
    Ze zag er geweldig uit.
    En inderdaad, een toffe kroon
    Ik ben ook bezig met zo’n kronen te maken voor het feest van zaterdag.


  6. He wat een leuke kroon. Tijdens het googlen kwam ik op je site terecht. Leuke site hoor!


  7. […] hebben. Geoefend want ze moest een ander model passen voordat ik de enige echte kroon af had (Tamara, merci voor het woordje […]

  8. Sara Says:

    Ik was op zoek naar een handleiding voor een vilten kroon voor Pia’s 1ste verjaardag. Ik denk dat ik die van jou ga volgen. Echt een mooie kroon! En wat is Nora groot geworden!


Geef een reactie

