Scheiding van (tafel en) bed

Niet wij! Maar wel Marie is van ons gescheiden wat haar bedje betreft.

Het heeft even geduurd – bijna 9 maanden om precies te zijn – maar sinds vrijdagavond heeft Marie eindelijk haar eigen slaapkamer.

Gedaan met op mama en papa’s kamer te slapen. Gedaan met mama en papa uit hun zijn slaap te houden door gekreun, gehuil, gezucht, gewriemel. Gedaan met stilletjes naar bed te moeten gaan. Gedaan met trachten geluidloos kleren uit te doen. Gedaan met vloeken als een riem met veel lawaai op de grond klettert. Gedaan met voorzichtig fluisteren als we nog iets willen zeggen tegen elkaar. Gedaan met het inhouden van een irritante prikkelhoest zodat de hoest nog erger wordt. Gedaan met doen alsof we slapen en ons muisstil houden als ze ’s morgens net ietsje te vroeg wakker wordt en komt piepen en breed lachen door de spijlen van haar bedje.

Het was even wennen, zowel voor ons als voor Marie. Maar het is vooral een verademing om onze kamer weer helemaal terug te hebben, niet te doen! Marie heeft de transfer ook heel goed en probleemloos verteerd. Wie weet is zij ook opgelucht nu ze tijdens haar slaap niet wakker gemaakt wordt door ons gekreun, gezucht en gewriemel :)

Explore posts in the same categories: Marie, Ontwikkeling

7 reacties op “Scheiding van (tafel en) bed”

  1. Nike Says:

    Oh, gelukzak! Tristan slaapt nog steeds bij ons op de kamer. En dit om de simpele, maar vrij vervelende reden dat de tweede verdieping een totale renovatie ondergaat. Nog even geduld. Mijn handige wederhelft heft me beloofd tegen januari (lees februari) klaar te zijn. Ik word dus ook wakker van elk zuchtje en kreuntje….

  2. Inge Says:

    Aha, dus komt er binnen een maand of 9 een nieuw patatje aangewaaid ;o)

  3. alejosa Says:

    Das raar hé, je kijkt er geweldig tegen op tegen dat moment dat ze op hun eigen kamertje slapen, en nadien denk je had ik het maar eerder gedaan.

  4. Nele Says:

    Heel herkenbaar! Onze dochter is vandaag 3 weken oud en slaapt bij ons op de kamer. Ik vind het ongelooflijk wat een gekreun, gesmak, gewriemel er uit dat bedje komt!

  5. Sarah Says:

    Same here.
    Onze dochter is morgen 7 weken. Vorige week is ze verhuisd naar haar eigen kamer na een paar nachten op de zetel met mama (grrr). Ik moet nog soms opstaan ’s nachts om Lize te voeden, maar ik vind het zalig om, zoals jullie ook schrijven, niet steeds wakker te worden van elk klein geluidje. Nu staat de babyfoon nog bij ons op de kamer omdat ze in de kamer tussen die van ons en die van onze zoon van 18 maanden slaapt en haar deur voorlopig nog toe is zodat Wout niet wakker wordt. De babyfoon is gelukkig niet zo ‘gevoelig’ als mij en we horen nu pas geluid als ze wat weent. ’t Is te zeggen ‘we’: David die slaapt lekker door alles door, zoals gewoonlijk, maar ik gun hem zijn nachtrust want hij is er anders altijd voor ons. Geniet ervan in elk geval!

  6. saarrah Says:

    Zowel Norah als Esther hebben vanaf nacht 1 op hun eigen kamer geslapen in hun eigen bedje.Ik heb ook nooit mijn dochters bij mij in bed te slapen gelegd.Waarom? Omdat dan niemand een oog dichtdeed.Ze zijn het zo gewoon en iedereen ligt content in zijn eigen bed.ALs het nodig is ga ik wel even bij hen op de kamer liggen in een slaapzak maar dat komt zelden voor.
    Geniet van een stukje herwonnen priveterrein :-)

  7. Tamara Says:

    @Nike: heel herkenbaar. Nora sliep tot haar 13 maanden bij ons op de kamer: we woonden toen nog op een appartement met één slaapkamer. Pas toen we verhuisden had ze haar eigen kamer: een nog grotere verademing dan nu. Ik hoop met je mee dat jullie rond januari jullie kamer terughebben!

    @Inge: DON’T think so :)

    @alejosa: eigenlijk waren we het al veel eerder van plan, maar haar kamer was nog niet helemaal af. Zolang ze ’s nachts nog een voeding nodig heeeft, vind ik het heel handig dat ze bij ons ligt, maar sinds ze doorsliep mocht ze van mij eigenlijk al verhuizen.

    @Nele: inderdaad, en wie weet denken die babyprutskes hetzelfde van ons ;)

    @Sarah: wij werken ook nog met een babyfoon om dezelfde reden als jij, maar het filtert inderdaad al veel meer geluiden weg. En hier is het omgekeerd: ik slaap meestal door alle geluiden door terwijl de papa bij het minste wakker wordt en dus ook opstaat (de schat). Soms was ze al 10 minuten aan het huilen eer ik wakker werd…

    @Saarrah: We genieten er zeker van! :) Ik vind het persoonlijk gewoon heel handig bij borstvoeding dat ze niet op een andere kamer ligt (dan moet ik niet te ver verhuizen)


Geef een reactie

