Knip Knip

Merci voor al jullie reacties, adviezen en complimentjes over Nora’s krullebol! Mede door jullie tips, heb ik beslist: haar krullen worden vrijdag bijgeknipt!

Hoe langer ik erover nadacht (en hoe meer ik haar haren bekeek), hoe meer ik ervan overtuigd raakte. Ze heeft pràchtige krullen en ik denk (en hoop) dat ze nog beter zullen uitkomen als haar haren ietsje korter zijn.

Het aanvankelijk plan was om zaterdagvoormiddag met ons tweetjes naar Billie Marie te gaan in De Pinte, maar toen ik een afspraak wou maken, bleek dat ze verhuisd zijn naar Leuven. Jammer, want ik had hier al positieve ervaringen gelezen en gezien. Het antwoordapparaat verwees mij wel door naar ‘de deskundige handen’ van twee andere kappers (waarvan ik de namen nog even achterwege hou). Meteen naar het opgegeven GSMnummer gebeld: alweer een antwoordapparaat met de melding dat de klanten die door Billie Marie doorverwezen zijn, een boodschap kunnen achterlaten of een smsje kunnen sturen. Zo gezegd, zo gedaan: een boodschap achtergelaten én een smsje gestuurd dat ik een afspraak wou maken. Diezelfde avond krijg ik een sms van ‘de kapper’ met een korte uitleg over de service (ze doen namelijk ook service aan huis) en prijzen. Enkele heen-en-weer-sms-jes later heb ik een afspraak voor aanstaande vrijdag om 18u, dan komt ‘de kapper’  hier bij ons aan huis om Nora haar krullen te knippen.
Een afspraak via sms. Is dat nu niet een beetje vreemd? En hoogst onpersoonlijk?  Ik had verwacht dat hij mij ging opbellen in plaats van te sms-en. Na zijn eerste smsje was mijn eerste reflex om zelf te bellen, maar toch niet gedaan, denkende dat hij misschien druk bezig was en hij het praktischer vond om te sms-en. Hij vermeldde in zijn sms-jes ook nooit zijn naam, maar tekende enkel met ‘de kapper’. Bovendien vroeg hij niet zelf naar een adres, maar heb ik het zelf maar doorgegeven in mijn laatste sms-je. Ik heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij.

Enfin, we zien wel. Ik vind het alleszins spannend. En ergens ook wel een heel klein beetje louche…

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

8 reacties op “Knip Knip”

  1. Kim Says:

    Ik ben benieuwd naar het vervolg…

  2. Isabel Says:

    Idd enorm spannend… ik had toen ook nog eens teruggebeld naar Billie Marie en vond het idd wat ‘bizar’ de manier van werken van die nieuwe kapper. Ik heb het toen indertijd niet gedaan omdat iemand dan over een andere kinderkapper begonnen was. De mevrouw van Billie Marie was wel een heel toffe en vriendelijke, dus het zou me verwonderen moest ze haar cliënten overlaten aan iemand “louche”.

    ‘k Ben alleszins curieus naar jullie resultaat, ik heb het ondertussen gedurfd *veeg zweet af* :))

  3. zeezicht Says:

    Heel geheimzinnig. Pas maar op dat de krullen niet vernield worden, door een kapper die je niet kent.

  4. alejosa Says:

    Spannend! ben benieuwd naar het resultaat.

  5. Zita Says:

    Ik ben alvast nieuwsgierig naar ’t resultaat.

    En ’t klinkt inderdaad allemaal ’n beetje bizar en mysterieus. Ik ben benieuwd!

  6. Sarah Says:

    Spannend ..
    Doordat ik jouw blog regelmatig lees, vond ik dat het ook hier tijd werd dat de haartjes geknipt werden. Wout zijn haren staan echt dik en er zat helemaal geen model meer in en vroeger deed ik ze af met de tondeuse, maar dat is zo kort. Dus vanmorgen, na veel denken hoe ik eraan zou beginnen, heb ik het geknipt. Ik ben helemaal geen kapster, maar ik ben toch tevreden van het resultaat.
    Ben benieuwd naar Nora haar nieuwe kapsel!

  7. anna Says:

    Morgen is het vrijdag! Spannend…
    Als jij ook afkomt met een schitterend kapsel zal ik het misschien ook eens moeten overwegen om met de mijne naar de kapper te trekken. Dat wordt nog een blogtrend:)
    Ps: Leuk het sneeuwt hier


  8. […] haar haar de eerste keer geknipt werd. En dat dat nogal een avontuur was, kan je hier lezen. En hier en hier en hier. En ja, ook hier. En tenslotte hier. Ah wacht, hier ook […]


Geef een reactie

