Missie geslaagd. Eindelijk.

Beetje vroeger gestopt op het werk, Nora en Marie gaan halen in de crèche, Marie gedropt bij de mama en Nora en ik – opnieuw – naar Kreatos!

En jaja! Er is eindelijk een goed stuk van haar haar geknipt, toch wel zo’n 5tal cm. Geen enkel spoor van twijfel of spijt, ik was blij toen ik haar versgeknipt koppeke zag: fris, makkelijk, net en proper.

En ik was nog blijer toen bleek dat ik niets meer moest betalen! Een pak van mijn hart. Het zag er eerst nochtans niet goed uit: ik had in de voormiddag gebeld naar Kreatos (om te checken of ze wel open zijn wegens waterpanne) en uitgelegd wat er aan de hand is en toen reeds gepolst of ik nog eens de volle pot moet betalen. De vriendelijke maar kordate dame ontnam mij toen alle hoop op een gratis kappersbezoekje. Maar eens we daar waren en toen ze nog eens de volledige uitleg kreeg, draaide ze bij en zei ze dat ze het zo ging laten en dat ik geen 17 € moet betalen. Woohoo! Ik was heel aangenaam verrast en dankbaar want ik ging er al volledig van uit dat ik wel zou moeten betalen.
Ik laat even in het midden of mijn overacting over hoeveel spijt ik had over haar eerste knipbeurt en hoe erg ik haar te weelderige bos haar beu was, heeft bijgedragen aan de plotse goodwill van de kapster.

Het is nog niet gelukt om foto’s te trekken, maar die volgen zeker nog!

*stoefmodus aan* Nora was zowel zaterdag als vanavond zo ongelofelijk superflink bij de kapper. Ze bleef heel mooi stilzitten op de stoel en keek de hele tijd heel flink naar beneden. Naar het einde toe vroeg ze wel voortdurend of het “etaan” was maar ze bleef volhouden. Ik was echt onder de indruk. En de kapsters ook. Ze had dus zeker en vast tweemaal een snoepje verdiend! De snoepjes die ze vanavond trouwens nog perfect wist staan op de toonbank en waarnaar ze metéén vroeg toen we binnenkwamen.*stoefmodus uit*

Wat de krullen betreft: ze heeft er nog! Deze kapster was er trouwens redelijk van overtuigd dat de krullen niet zo rap zullen weggaan (zoveel kapsters, zoveel meningen!). Het zijn wel geen pijpekrullen meer maar misschien komen die wel terug als haar haar minder uitgebrusht en uitgekamd is. Achteraf gezien had ik niet zo hard mogen twijfelen. Ik ben er nu ook van overtuigd dat ze haar krullen wel zal houden (en indien niet, zouden ze sowieso later wel eens verdwenen zijn) en dat ze bovendien beter zullen uitkomen bij een korter coupeke. Dit besef heb ik ook te danken aan jullie reacties, ervaringen en meningen trouwens, waarvoor dank!

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

3 reacties op “Missie geslaagd. Eindelijk.”

  1. maaike Says:

    Wat ongelooflijk super dat je er een goed gevoel en nog een goed gevulde portemonee aan overhoudt!!!
    Nu benieuwd naar de foto’s…

  2. Isabel Says:

    *applaus voor de mama*!

    Goed gedaan! En ook hier grote nieuwsgierigheid naar het resultaat :)


  3. […] nogal een avontuur was, kan je hier lezen. En hier en hier en hier. En ja, ook hier. En tenslotte hier. Ah wacht, hier ook […]


Geef een reactie

