Ziek

Een bende virussen is ons huis en onze lichamen binnengedrongen. Voorlopig ben ik nog de enige ‘gezonde’, hoewel dit met een korrel zout te nemen is want soms voel ik de koorts ook opkomen en voel ik me behoorlijk ellendig. Maar bon, voorlopig nog niet echt ziek, laten we hopen dat dit zo blijft.

Maar Nora is dus wel ziekjes. Ze had vrijdag koorts, nu bijna niet meer (hoewel deze avond plots wel weer koorts) maar ze heeft wel waterige oogjes, een vies hoestje en is met momenten extreem hangerig en seuterig. Marie heeft al sinds donderdagnacht vrij hoge koorts (tussen de 39°C en 40°C), heel vies hoestje, erg waterige oogjes en heel lusteloos. Echt een zielig hoopje hangerig mens. En zelfs Jurgen – die voor hij papa was echt zelden tot nooit ziek was – is geveld.

Het verdict bij de kinderarts:

Nora heeft een bovenste luchtweginfectie met opgezette halsklieren, veel snot en een verstopte neus. Enkel wat hoestsiroop en neusje spoelen zouden moeten volstaan. Valt nog mee dus.

Marie zit echter wel aan de antibiotica. Ze heeft een bronchitis met geelgroen dik en veel slijm, hoge koorts dus en vooral, ze ziet er echt ziek en zielig uit. Naast de antibiotica (die ze overigens niét lust), is het ook 3 keer per dag een gevecht om neusdruppels en oogdruppels in respectievelijk haar neusje en oogjes te mikken.

En Jurgen heeft ook een virale luchtweginfectie met wat koorts. En daar wordt hij zo moe van…

img_9208

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Ziek

15 reacties op “Ziek”

  1. maaike Says:

    hier ist ook van datte…

  2. anne Says:

    idem…
    sterkte !

  3. Karen Says:

    Veel beterschap aan de hele bende daar!

  4. Nike Says:

    Leg ze maar eens goed in de watten allemaal. Maar vergeet jezelf niet, hé. Zalige foto trouwens. Tristan lag vroeger vaak zo op mijn buik, maar nu is hij een springding geworden en heeft hij daar geen geduld meer voor. Aleen als hij ziek is, dan gunt hij mij nog eventjes dat zalige gevoel….

  5. Tess Says:

    Veel beterschap daar allemaal!
    En zie maar dat jij het ook niet opdoet, want wie gaat de mama dan verzorgen? :)


  6. Verzorg jullie maar goed ;)

  7. zeezicht Says:

    Allemaal tegelijk? Veel sterkte!
    Ik vrees dat er bij mij ook iets zit aan te komen, van koud naar warm en andersom, voorspelt niet veel goeds.

  8. jennifer Says:

    Ocharme zeg . Hoop dat al die zieken snel weer beter zijn hoor.

  9. rozebril Says:

    Hopelijk is er snel beterschap in zicht! Volhouden daar!

  10. anna Says:

    Eentje is geentje, dat vinden de microben en andere ziektemakers er ook van.
    Beterschap aan jullie allen daar. Je hebt je tweede les fotoshop toch niet geskipt he? :)

  11. Tamara Says:

    @Nike: hier liggen ze ook nog enkel op onze buik als ze ziek zijn, hoewel Nora wel een knuffelie is en soms spontaan eens komt knuffelen of liggen, maar het mag niet te lang duren. En het blijft inderdaad een zalig gevoel.

    @Tess: voorlopig ben ik nog niet ziek (wel wat verkouden), maar de papa is al aan de beterhand dus als ik nog ziek val, kan hij mij verzorgen! ;)

    @zeezicht: dat is inderdaad niet zo’n goed teken. Hopelijk was het loos alarm of ben je snel genezen!

    @anna: Eerlijk gezegd was een van de dingen waar ik op hoopte toen iedereen hier ziek werd dat ik toch wel naar de avondles zou kunnen gaan…Maar gelukkig ben ik dus wel kunnen gaan, aangezien manlief aan de beterhand was en hij kon babysitten.

  12. alejosa Says:

    Veel beterschap aan jullie allemaal. Hier is het weer een beetje rustiger. Ik duim voor jullie snel hetzelfde.

  13. Isabel Says:

    Boehoe :( dat iedereen maar vlug beter wordt!

    Hier is ’t nog niet volledig van dat, alhoewel er bij mezelf wel een keelpijn te bespeuren valt (is misschien eerder te wijten aan oververmoeidheid), KleinKonijn houdt nog stand.

  14. Patsy Says:

    Ik wens jullie ook veel beterschap! Er zijn deze dagen zoveel zieken…ik ben benieuwd wanneer de virussen ons gezinnetje gaan aanvallen. Ik hoop dat ze ons zullen overslaan (of niet te hard zullen aanpakken) maar ik vrees er voor :-(
    Nog veel goede moed en veel knuffels aan je kids!

  15. Kim Says:

    Hopenlijk voelt iedereen zich ondertussen een beetje beter. En hebben de virussen je zelf niet te pakken gekregen…


Geef een reactie

