Kleuren

Sinds kort en heel plots begint Nora min of meer plaatjes in te kleuren. Tot nu toe was kleuren voor haar: in het wilde weg kriebelen over een kleurplaat, soms verschillende kleurtjes gebruikend, maar vaak slechts één kleur en dan nog meestal donkere zwarte kleuren.
Maar nu kleurt ze (ongeveer) binnen een vak van de kleurplaat en probeert ze de overeenstemmende kleur vanop de voorbeeldafbeelding te vinden.

Ze is het inkleuren wel nog vrij snel beu. Ze begint al snel te kriebelen over de prent of begint te kleuren op de voorbeeldprent.

Wat ze ook nog steeds graag doet, is schrijven: dan kriebelt ze fijn (kleine zigzagvormpjes of krulletjes of lijntjes) – liefst met een balpen – en brabbelt ze of telt ze  intussen in zichzelf: “vijf zes zeve akt zeve tien

Oh, en nog iets, – en dan stop ik (alweer!) met stoefen – ik vind haar potloodgreep al behoorlijk goed eigenlijk feitelijk. Goed, maar nog niet perfect, ze plaatst  namelijk haar wijsvinger, duim én middelvinger nog op het potlood in plaats van enkel de wijsvinger en de duim.

Wat ze trouwens het allerallerleukste vindt, is dat mama kleurt en zij bepaalt welke kleur ik moet gebruiken of – nog beter – dat ik zelf teken. Uit mijn hoofd. Een hondje. Of een poes. Of Tweety. En ondanks 5 jaar tekenacademie in een ver verleden zijn mijn tekenkunsten echt niet om naar huis te schrijven.Gelukkig is ze voorlopig ook tevreden als ik een mooi rood hartje teken…

img_9266

img_9302

Explore posts in the same categories: Nora, Ontwikkeling

5 reacties op “Kleuren”

  1. elke Says:

    Die potloodgreep komt wel in orde, hoor. Als ze het tegen het eerste leerjaar kan, is er geen probleem denk ik. En daarvoor heeft ze nog tijd zat, het ziet er nu al goed uit.

  2. maaike Says:

    tamara, die tweety wil ik wel eens zien ;-)
    isla doet dat ook dat ‘schrijven’ grappig he!

  3. Kim Says:

    Ik vind die tekening heel goed ingekleurd voor haar leeftij. Emma staat lang zo ver nog niet.

  4. Isabel Says:

    Renee houdt haar potloden ook zo vast, is toch al deftig niet? Is wel al heel deftig binnen de lijntjes hé, ferm!

    (hier dezelfde pyjama ook, is zo een echt knuffelexemplaar hé)

  5. Jennifer Says:

    Die pengreep zit wel goed hoor :)
    En dat kleuren ook natuurlijk!
    Overeenkomstige kleuren zoeken is best moeilijk (iets waar ze zich in een peuterklas absoluut nog niet aan wagen bijvoorbeeld)

    Luca is nogal wisselvallig in zijn kleuren. Als hij zin heeft blijft hij binnen de tekening, anders krabbelt hij er op los. (maar Jona doet dat eigenlijk ook nog hoor. Voor de fun)


Geef een reactie

