Stokje

Of getagd geweest zijn, zoals dat heet, met volgend vragenlijstje:

Wat op dit moment mijn obsessie is

Kortdurende voorbijgaande obsessies: computerspelletjes zoals Biotronic op Facebook, Tetrinet,  Bubbles,…
Een wat langer durende obsessie is natuurlijk het bloggen en vooral het lezen van andere blogs die steeds maar in aantal toenemen. Nog een langdurige ex-obsessie was chatten. Ik heb gedurende enkele jaren héél veel gechat. Een obsessie die zo goed als verdwenen is sinds ons tweede patat mijn leven verrijkt heeft (lees: mijn weinige vrije tijd helemaal heeft opgeslorpt). Chronische obsessies heb ik ook: keuken die proper en opgeruimd moet zijn meteen na elke maaltijd, lijstjes maken van àlles, kleertjes van mezelf en de meisjes voor de volgende dag die elke avond moeten klaarliggen, …

Wat ik nu draag

Een petroleumblauwe pyama.

Doe ik vaak een dutje?

Ja, toch wel. Enkel in het weekend of in de vakantie als de kindjes dutten en er niets anders dringends op het programma staat. Vorige zaterdag ben ik dood- maar doodmoe opgestaan, ik was echt geen mens en toen mocht ik van manlief na het ontbijt terug in mijn bed kruipen terwijl hij op de kindjes lette: ik heb toen nog 2 uur geslapen en man wat was dat zalig! Nadien voelde ik me veel beter en was ik vooral veel beter gezind.

Wie ik het laatst een knuffel heb gegeven

Mijn twee liefste meisjes, vlak voor ze gingen slapen.

Wat ik zou willen veranderen

Goh, geen oorlog, geweld, armoede en honger meer?
Dichter bij huis en wat meer oppervlakkig: ons interieur, onze tuin (daar is nog niet veel aan te veranderen want hij moet nog aangelegd worden), een deftig terras (in plaats van vuile breekzand). En aan mezelf wil ik ook wel enkele karaktertrekjes veranderen, maar wie niet?

Wat ik vanavond eet

We hebben al gegeten: spaghetti! Niet zelfgemaakte saus jammergenoeg, maar wel saus van beenhouwerij Renmans met verse champignonnekes erbij.

Mijn laatste aanschaf

Gisteren: een massa kleertjes voor Marie en – vooral – Nora. Echt bijna schandalig veel. Maar hoe kan het ook anders: bij elk nieuw seizoen heeft ze gewoon geen kleertjes meer, den duts…
En naast de stapel kleertjes voor de kindjes, heb ik ook een witte katoenen broek, een bruine linnen broek, een zwarte legging en een grijze loopbroek (!) gekocht voor mezelf. En sandalen.

Naar welk geluid ik nu luister

De tv op de achtergrond die nog steeds op één staat, geloof ik.

Favoriete weertype

Dit weer. Een lentezonnetje, net genoeg om te kunnen genieten van de zalige warmte en van zomerse kledij, maar nog niet zo warm dat het hinderlijke zweten het genieten teveel in de weg staat.
Vrieskou vind ik eigenlijk ook wel gezellig. En sneeuw ook, op voorwaarde dat ik er met de wagen niet door moet.

Zeg iets tegen de persoon die je getagged heeft.

Nike: Je hebt een schattig zoontje en ik ben fan van jouw schrijfsels. En het lijkt me leuk om jullie eens live te zien, eind mei of zo :)
Anna: niet alleen lees ik je verhalen en avonturen heel graag, ik heb – ook al ken ik je niet echt – ook veel respect voor jou. Met name voor jouw blijvend optimisme. En voor jouw moed en kracht om telkens weer omhoog te krabbelen. Ge zijt een chique madam!

Favoriete vakantieplek

Overal waar het aangenaam weer is (zeker niet te heet), mooie omgeving en leuke bezienswaardigheden. Ik ben niet zo veeleisend wat vakanties betreft. Het feit van even weg te zijn met de mensen die ik graag zie en het vertrekken en onderweg zijn op zich vind ik al heerlijk.

Films die ik keer op keer kan bekijken

La vita e bella, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Green Mile. Eigenlijk elke goeie film want ik vergeet verbazend en ergerlijk snel hoe een film in elkaar zat of wat er gebeurde. Zelfs al vond ik de film heel goed en was ik wakker toen ik de film zag…

Favoriete theesmaak

Ik ben pas een thee beginnen drinken op de materniteit na de geboorte van Marie. Om de een of andere reden koos ik toen voor thee in plaats van koffie terwijl ik daarvoor nooit een grote fan was van thee. Maar het smaakte mij wel. Ik probeer verschillende smaakjes uit, maar de simpele Earl Grey-thee blijft toch mijn favoriet.

Het boek dat ik momenteel lees

Geenenkel. ’s Avonds in bed lees ik de Humo. We hebben een abonnement en anders zijn er massa’s Humo die ik nooit kan lezen en dat vind ik dan zo zonde.

Wat mij op dit moment veel plezier geeft, maar tegelijkertijd ook schuldgevoelens

Chocola! Vooral in de vorm van kleine eitjes en grote eieren. Ik ben nog steeds aan het WeightWatcheren en ge wilt niet weten hoeveel punten dat superlekker bruin (of wit) spul is…
Nuja, punten tellen en vakantie is sowieso geen goede combinatie. Vanaf dinsdag terug werken en dan zal het wel weer wat vlotter gaan. Hopen we.

Wat is je doel?

Nog wat kilootjes kwijtspelen. Maar vooral gelukkig blijven met wat ik heb en wie ik ben. En een poging doen om mijn kinderen te laten opgroeien in een warm, gezellig nest tot zelfzekere en oprechte, assertieve en sociale, sterke individuen met zelfvertrouwen en vertrouwen in anderen.

Wat wil ik ooit nog doen?

Niets spectaculairs eigenlijk. Ik heb heel lang gezegd dat ik ooit nog parachute wil springen, maar die behoefte is ondertussen zo goed als verdwenen. Of misschien toch nog iets: een ballonvaart!

Wat wens ik mijn kinderen toe

Goh, heel veel. Maar vooral: gelukkig zijn. Met zichzelf, met het leven en met hun keuzes.

Welke kwaliteit zou ik willen hebben

Optimisme in plaats van neiging tot doemdenken en piekeren. En een meer ‘laisser faire’ houding en relativeringsvermogen in plaats van te flippen over het kleinste pietluttig akkefietje. En de kunst en het plezier van het koken.

Noem één van je kwaliteiten.

Luisteren, denk ik.
En lijstjes maken…

Waar wacht ik op?

Op het einde van deze vraagjes zodat ik eens vroeg kan slapen (en nog wat Humo lezen) tenzij ik door een onverklaarbare en onweerstaanbare drang toch nog in de zetel voor de tv beland en alweer veel te laat en vol schuldgevoel in bed kruip.

Heb je een tic of kenmerkende eigenschap?
Zie eerder!

Ondertussen heeft bijna volledig blogland dit stokje al toegeworpen gekregen. Jij nog niet? Pak maar aan dan!

Explore posts in the same categories: Bloggen, Mezelf

One Comment op “Stokje”

  1. annava Says:

    bedankt zeg, zo lief van jou.
    Ik moet toch altijd lachen als ik lees over jou en je opgeruim/lijstjes maken :)


Geef een reactie

