Wat ik vandaag zoal deed

  • Ons patatjes uit bed gehaald, om 6u40 reeds
  • samen gezellig ontbeten
  • eventjes Chain Rxn gespeeld
  • de meisjes ‘gedropt’ bij mijn mama
  • 2 uur ramen, plintjes, plafonds afgeplakt
  • tussendoor wat Chain Rxn gespeeld
  • de 2 overgebleven muren in de leefruimte een eerste laagje verf gegeven
  • de krop in mijn keel af en toe weggeslikt
  • nog eens Chain Rxn spelen
  • gezworen dat ik de komende weken maanden geen verfpot meer wil zien
  • een beklemmend gevoel genegeerd telkens ik aan morgen dacht
  • Chain Rxn gespeeld
  • croque monsieurs gemaakt en opgegeten
  • een tweede laag verf uitgesmeerd al zuchtend en zwetend en puffend (’t was behoorlijk warm achter glas)
  • mijn maag voelen samenkrimpen als ik me Nora voorstelde met haar boekentasje op de speelplaats ‘helemaal alleen’
  • genoten van ons mokkakleurtje (volgens bedgenoot is het trouwens eerder koffie verkeerd) op de muren
  • voor de àllerlaatste keer Chain Rxn gespeeld
  • even overwogen om Nora pas in september 2013 naar school te sturen
  • gemerkt dat onze living er echt helemaal anders, warmer, rustiger, gezelliger uitziet na 3 dagen schilderwerken
  • dat gevierd met een spelletje Chain Rxn
  • Nora en Marie gaan halen bij meter/moeke
  • Marie al veel meer zien stappen en gemerkt dat ze het  heel erg leuk begint te vinden
  • Nora voor de eerste keer meegenomen in de douche in plaats van in bad (aangezien een uitgebreid bad vanaf nu niet meer in ons krap avondtijdsschema zal passen)
  • gezien dat de douche een groot succes was voor Nora: ze glunderde van trots omdat ze net zoals de grote mensen mocht douchen
  • Marie geknuffeld en blaaskusjes gegeven
  • Marie zien schaterlachen
  • Nora zien dansen met K3 (en ze begint de danspasjes steeds beter en accurater te imiteren – mijn god, wat is ze om op te eten dan)
  • Marie flesje gegeven en in bed gezwierd
  • onszelf gelukkig geprezen met twee dochters die zo goed en vooral grààg gaan slapen als ze moe zijn: Marie begint te lachen en te wijzen naar haar kamertje als we de trap op gaan en sluit met een grote glimlach haar mooie blauwe ogen
  • Nora megahard geknuffeld en haar haartjes gekamd
  • 1089 keer gedacht: jongens toch, wat is wordt ze groot, maar ook: jongens toch, wat gaat die plezier hebben op school, maar ook: jongens toch, wat zal het wennen zijn voor haar – en voor ons
  • Nora nog een dikke slaapwelkus en -knuffel gegeven: de allerlaatste slaapwelknuffel als niet-schoolgaand kind
  • Nora’s schoolspulletjes klaargezet
  • bedacht dat het ook wel leuk zou zijn als de slaapkamers ook eindelijk eens een kleurtje krijgen
  • mij de reddeloosheid van ons oudste ingebeeld als ze morgen voor haar groot bord patatjes, vlees en – o wee – groentjes zit, niet wil eten en niemand bekend rondom haar ziet
  • Nora’s reservekleertjes genaamtekend
  • nog eens Chain Rxn gespeeld
  • met sfeerlicht nog eens goedkeurend genoten van onze gezellige geschilderde living
  • voor de 784ste keer verzucht dat het hélemaal de max zal zijn eens we meubels naar ons goesting hebben – en een deftig terras – en een aangelegde tuin – en een oprit
  • bedacht dat we misschien al de lotto gewonnen hebben ondertussen
  • meteen ook bedacht dat dat wel niet het geval zal zijn
  • toch nog maar eens Chain Rxn gespeeld
  • mij 529 keer afgevraagd hoe ze al die nieuwe dingen morgen zal ervaren, of ze zich vlotjes of net niet zal kunnen aanpassen, of ze wel of niet zal eten ’s middags: zal ze bezwijken onder de sociale druk of zal ze bewijzen hoe koppig ze eigenlijk feitelijk wel kan zijn?, of ze mama en papa gedurende de dag héél hard zal missen of slechts een klein beetje of helemaal niet, of ze wel of niet zal slapen in de namiddag, hoe lang ze het zal volhouden zonder te slapen, of ze dinsdag opnieuw zal willen gaan?
  • gewacht op manlief die achter frietjes was: bijna één uur moeten aanschuiven terwijl er maar 3 klanten voor hem waren en 5 aan het bedienen waren
  • vooral medelijden gehad met manlief aangezien ik ondertussen Chain Rxn kon spelen
  • voor de echt àllerlaatste keer trouwens
  • naar Dr House gekeken: ’t was extra spannend vond ik. En triestig. En die Amber is was eigenlijk wel een wreed knap ding
  • en Chase is hoe langer hoe minder knap
  • niet dat hij ooit echt knap was eigenlijk
  • gevloekt omdat het de laatste aflevering is
  • nuja, Prison Break is ook niet slecht
  • heel hard gewenst om morgen voor één dagje (of laten we er een weekje of zo van maken) een klein lief schadeloos vliegje te zijn
  • bedacht dat ik misschien beter in bed zou kruipen: alle schoolbenodigdheden staan klaar, ik weet wat Nora en Marie zullen aandoen morgen en ik weet wat ik ga aandoen
  • beseft dat ik de slaap zal nodig hebben want het wordt morgen een, naar ik lichtjes durf vermoeden, vrij emotionele dag
  • bedacht dat ik toch niet direct zal kunnen slapen
  • mezelf beloofd dat ik ga slapen nadat ik dit blogje geschreven heb…
  • en nadat ik nog één keer Chain Rxn gespeeld heb.

Aja, Nora gaat morgen naar school. Moest je ’t nog niet weten. En miljaar, ik ben er echt niet goed van. Wat gaat dat dan morgen wel niet zijn? Ja, de kleenex-jes (3 pakjes zullen wel volstaan, hoop ik) zitten al in mijn handtas. Maar ik beloof om mijn uiterste best te doen om pas in huilen uit te barsten eens we volledig uit het zicht van ons studentje zijn…
En na de hysterische, over-the-top, overemotionele, rollende-ogen-uitlokkende huilbui gaan manlief en ik er een gezellig dagje van maken met ons tweetjes.

Want ondanks alle vragen, twijfels, spannendheid, onzekerheden vind ik het ook wel leuk en tof en fijn voor Nora (en voor ons) dat ze naar school mag en ik twijfel er niet aan dat ze zal genieten van de nieuwe prikkels, uitdagingen, kindjes, juffen,…

Maar toch eh. ’t Voelt raar om zo ‘plots’ een schoolgaand kind te hebben.

Explore posts in the same categories: Huis, Nora, School

18 reacties op “Wat ik vandaag zoal deed”

  1. Nike Says:

    Ik duim alvast dat Nora vandaag (én alle andere dagen van haar schoolcarrière) een fijne dag heeft. En genieten jullie maar van een leuke dag samen!

  2. rozebril Says:

    Veel succes voor de grote Nora die dat vandaag ongetwijfeld schitterend gaat doen!
    Ik heb zo’n klein vermoeden dat jullie het er moeilijker mee gaan hebben ;-).
    ‘T is ook wel een héél speciale en emotionele dag hè, maar zo leuk tegelijkertijd!


  3. Ik herinner me het gevoel nog, troost je, dat gaat snel over ;)

  4. Isabel Says:

    Ik heb zo aan jullie gedacht deze morgen toen ik de speelplaats opkwam en de nieuwe mama’s en papa’s met nieuwe kindjes zag staan…
    Ze zal het schitterend doen, ‘k ben er zeker van, en ‘k ben vooral curieus naar het eersteschooldagverslagje :)


  5. […] Verlang toch wel weer tot het einde van deze schooldag en ‘k denk dat er nog zullen zijn […]

  6. prutsen Says:

    Wat een bijzondere dag voor jullie en Nora!

  7. Karen Says:

    Een beetje laat, maar toch nog succes met de eerste schooldag! Ze zal zich ongetwijfeld goed amuseren vandaag!

  8. annava Says:

    Hopelijk is het afzetten vlot verlopen! Ze zal het wel goed doen, die flinke Nora. Veel succes ermee!

  9. Kim Says:

    Oh mijn god, ik heb hier bijna plaatsvervangende paniek!!! Mijn keuteltje moet ook al over een goei 4 maanden gaan. Ik ik stel me dezelfde gedachten voor als jij nu hebt, want ik heb ze nu al. En het zijn nog 4 maanden…

  10. Inge Says:

    Ben ook helemaal verslaafd. Zat tijdens house ook op mijn laptop te spelen ;o).

    Succes voor Nora en mama vandaag!

  11. Han Says:

    Hoehoe, weer een verslavend spelletje erbij!
    Ook voor mij was vandaag zo een dagje, niet Gitte moest naar school, maar ik… Terug werken na een hele tijd thuis te zijn! Zag vanmorgen ook veel mama’s die het moeilijk hadden, maar geloof me, ouders hebben het vaak veel moeilijker dan de kids
    Succes nog

  12. Jennifer Says:

    Ik ben benieuwd :)
    (ik vind Case nog best wel knap–House heeft zelf ook wel iets, al is het dan onconventioneel sexy of zoiets en Amber is dan weer helemaal niet mijn type)

  13. saartje Says:

    Een beetje te laat maar toch een succesvolle dag gewenst.

  14. maaike Says:

    en? hoe heeft ze het gesteld?


  15. Ik wacht op een update ;-). Ik ben zeker dat het fantastisch verlopen is. Als ik je verhalen over je dochters lees, denk ik dat Nora het heerlijk zal hebben gehad en nog zal hebben op school. ’t Is natuurlijk wel een mijlpaal, maar voor je het weet, ben je dit allemaal gewend.
    Enne,… wat is in hemelsnaam Chain Rxn? Of misschien weet ik dat beter niet…:-)?

    • Tamara Says:

      Je hebt goeie ‘kinderkennis’. Voorlopig voelt ze zich inderdaad best wel goed op school en verloopt de aanpassing héél vlot.

      Chain Rxn is een spelletje op FaceBook (je moet wel lid zijn, denk ik). Een heel onnozel spelletje maar het zijn net die die zo verslavend zijn.

  16. Zita Says:

    *komt eens piepen of er nieuws is*

    How did it go?

  17. Marleen Says:

    Toen ik je post las, raakte ik helemaal bevangen door de spanning van de eerste schooldag van Nora. Daarna heb ik de fout gemaakt om dat blijkbaar erg verslavende spelletje eens op FB te gaan zoeken. En nu ben ik al drie dagen gehypnotiseerd van het gepingel van botsende balletjes. Volgens mij is het trouwens geen toeval dat die ballen alle tonen hebben van de slaapliedjes die de meeste van die ‘trekbeestjes’ voor baby’s tingelen.


Geef een reactie

