Lopen

Oh, wat had ik geen goesting om te gaan lopen gisterenavond. Maar ik had het al twee keer uitgesteld en het was ondertussen alweer iets meer dan een week geleden, dus ik moest van mezelf. Ik ben dan toch uit mijn zetel geraakt en ben 4 km gaan lopen. Het ging, maar ik was toch weer redelijk kapot. Daar zal dat sprintje tijdens de laatste 100 meter wel iets voor tussen zitten. Jaja, een sprintje! Zomaar, omdat ik content was dat de twee toertjes achter de rug waren :)

Tijdens het lopen maakte ik mezelf trouwens de bedenking dat het heel onwaarschijnlijk is dat ik het lopen op zich ooit echt leuk of ontspannend ga vinden. Voorlopig is het toch nog vooral afzien tijdens het lopen. Het gevoel en de rust achteraf (een compleet voldaan gevoel en zalig tintelende spieren) is wel plezant.

Maar toch. Moest ik niet nog een paar kilootjes willen vermageren (en ’t zijn lastige kilo’s die laatste, amai!) of moest ik helemaal tevreden zijn met mijn gewicht en figuur en zo, denk ik toch niet dat ik enkel voor de fun of omdat het zo gezond is, op regelmatige basis zou gaan lopen.

But then again, zeg nooit nooit!

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf

3 reacties op “Lopen”

  1. rozebril Says:

    Ik loop ook niet echt graag, maar doe het, zoals jij, alleen voor het zalige gevoel achteraf en om op gewicht te blijven. Heb je al eens met een mp3 of ipod gelopen? Dat maakt het al veel minder saai.

    • Tamara Says:

      Ha! En ik die dacht dat al die frequente lopers en loopsters het lopen zelf ook zo fantastisch vinden. Misschien verwacht ik er gewoon wat teveel van.
      Inderdaad, ik heb een klein eenvoudig mp3-spelertje en dat verzacht de pijn wel. Eigenlijk bijna het enige moment waarop ik nog eens echt naar muziek kan luisteren.

  2. annava Says:

    Ik dacht dat ook Tamara, ik was er echt van overtuigd dat je dat gewoon kei lang moest volhouden en dat dat dan wel leuk werd. Doeme, zelfs dat blijkt niet waar te zijn:)


Geef een reactie

