Moederkesdag

Rond 7u30 kwam ik nog halfslaperig naar beneden (papa en de meisjes waren al een uur klaar en wakker – nuja, vooral de meisjes dan toch) en kwam Nora vanuit de keuken al giechelend en nerveusdoenerig naar mij gelopen. Ze riep: “kadootje kadootje!” en ging haar school-knutselwerkje-voor-moederdag halen achter het gordijn*.  Ik (lees: vooral zij) mocht het kadootje openmaken en toen zei ze haar versje op. En toen, toen kreeg ik een krop in de keel en was ik zo hard ontroerd:

” Kiekeboe, kiekeboe, mama doe je oogjes toe.
Kusje hier, kusje daar, want ik zie je toch zo graag.”

Inclusief gebaartjes: haar eigen oogjes dichtduwen, kushandjes werpen en zichzelf knuffelen :)

Zalig!

En Marie, die had geen kadootje mee van de crèche maar maakt sowieso mijn dag altijd goed door haar enthousiaste zelve en heb ik voor de gelegenheid uiteraard ook een extra dikke knuffel gegeven.

En aan wie het aanbelangt: ne hele gelukkige moederkesdag!!

*Vrijdag was mijn moeder haar gaan halen van school en blijkbaar had Nora duidelijk instructies gegeven dat de plastiek zak met het kadootje in direct moest verstopt worden en heeft zij de verstopplaats gekozen: achter het gordijn van een van de twee ramen aan de straatkant. Een gordijn dat ’s morgens wordt opengedaan en ’s avonds dichtgedaan, meestal door mij. En raar maar waar: ik had de plastiek zak niet opgemerkt.

Update: de crèche had door omstandigheden geen tijd voor een zelfgemaakt (al dan niet door Marie) kadootje, maar had wel – achteraf – een ontbijtpakketje samengesteld voor de mama’s. Ook tof!

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Tleven

4 reacties op “Moederkesdag”

  1. rozebril Says:

    Zo schattig! Ik heb ook eens heel hard moeten slikken toen ze hun versje voorlazen… zo ontroerend!

  2. Patsy Says:

    Wat een leuk versje. Maxime’s juf zie het altijd groots. Het was een mooi moederdag-gedichtje maar veeeel te lang. Zonde, want Maxime kon het dus niet helemaal opzeggen. En wilde het eigenlijk ook niet, gezien hij dacht/wist dat hij het niet kon. Echt jammer. Had hij ook maar zo’n lief en kort versje. Gelukkig kon hij mij wel met glunderende oogjes z’n cadeautje geven :-)

  3. maaike Says:

    ooooooooooooooooooooooooooooooo


  4. […] Terwijl Nora het kadootje voor moederdag op vrijdag meteen verstopte en per se wou wachten tot zondag om het aan mij te geven, wou ze het […]


Geef een reactie

