Lopen

Ik schrok er zelf van dat het al bijna twee weken geleden was, maar ik ben vandaag nog eens gaan lopen. Mijn voornemen van liefst 2, maar zeker 1 keer per week te gaan lopen is blijkbaar nogal lastig vol te houden. Het mij niet goed voelen in mijn vel van vorige week en de extreme vermoeidheid zullen wel de grootste boosdoeners zijn.

Maar het schuldgevoel primeerde vandaag en ook al ben ik niet gewoon van in de voormiddag te gaan lopen en ook al was ik nog behoorlijk moe, toch heb ik mij in mijn sporttenue’tje gehesen terwijl de meisjes met de papa aan het badderen waren.

En – hou u vast! – ik heb niet 4 km, maar wel 6 km gelopen! Zes! 3 toertjes in plaats van 2 toertjes. Zo ben ik dan wel, àls ik dan ga lopen, ben ik niet snel content en wil ik steeds mijn eigen grenzen verleggen. Toen ik begon was 4 km wel ok, maar het lopen ging verrassend goed en toen wou ik minstens nog een half derde toertje lopen maar eens het zover was, heb ik maar gewoon een volledige derde toer gedaan.
Maar amai! ’t Was behoorlijk lastig. Vooral omdat het redelijk bergop gaat op het einde van de route. Ik was stikkapot toen ik terug binnen kwam gestrompeld. Naar adem happen, hoesten, puffen zweten, de hele reutemeteut.

Een sprintje op het einde kon er deze keer niet meer aan af :)

Explore posts in the same categories: Lopen, Mezelf

4 reacties op “Lopen”

  1. annelyse Says:

    Misschien gene sprint, maar toch ne welgemeende proficiat.

  2. Jennifer Says:

    nou, ik zou het niet kunnen hoor :) Ik liep wel honderd meter of zo achter Jona aan bij het fietsen en ik was al bekaf haha

  3. Nike Says:

    Goed, hé! Ik heb vandaag, na drie weken (ziek, Rome), 2 x 15 minuten gelopen. Het viel best mee, ik had het erger verwacht.

  4. lieselot Says:

    Amaai, 6km, dat heb ik denk ik nog ni gedaan.
    En nu dat blok is ga ik ook niet meer, tzal lastig worden na de examens.


Geef een reactie

