Vaderkesdag

Terwijl Nora het kadootje voor moederdag op vrijdag meteen verstopte en per se wou wachten tot zondag om het aan mij te geven, wou ze het kadootje voor vaderdag meteen al afgeven aan de papa. Er was geen ontkomen aan. Omdat het anders voorbereid was op school? Omdat papa zijn kadootje ingepakt was (en het mijne niet) en ze gek is op het helpen openen van kadootjes, ook al weet ze wat er inzit?

Geen idee, maar toen manlief vrijdagavond na een lange werkweek thuiskwam, kon hij nauwelijks boe of ba zeggen, maar werd er een verpakt kadootje in zijn handen geduwd. Een mooi geschilderd houten plankje met 4 nagels om sleutels aan te hangen. Heel mooi! Uiteraard :)
Het versje had ze gedurende de week al af en toe onbewust opgezegd, de laatste twee zinnetjes toch. Maar op het moment zelf weigerde ze natuurlijk. Ik dacht dat ze niet wou omdat ze het ganse versje niet kende en daardoor te onzeker was, maar zaterdag zei ze plots wél het volledige versje:

Lieve papa,
Weet je wat ik in mijn handen hou?
Een kado speciaal voor jou.
Eerst een hele dikke zoen
En nu snel je pakje opendoen
Je kapoentje

Toch best wel een lang en moeilijk versje, vind ik. Maar ze kende het dus wel, niet altijd de juiste woorden in de juiste volgorde maar soit.
Elke keer ze het versje zei, werd ze trouwens kwaad als ik of de papa reageerden; we mochten het versje niet meezeggen, we mochten niet lachen, we mochten haar zelfs niet aankijken.

Om de papa op vaderkesdag zelf niet met lege handen te laten zitten, kreeg hij nog een klein kadootje van mij, verse pistoletkes van de warme bakker én 2 klein beetje zieke hangerige patatjes.

Van Marie heeft hij trouwens ook nog een kadootje te goed: dat ligt nog steeds in de crèche. Spannend.

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Tleven

2 reacties op “Vaderkesdag”

  1. Jennifer Says:

    :) Jona had een auto in klei gemaakt om sleutels aan te hangen. Die sleutelhanger zijn toch wel een populair vaderdagcadeau (denk dat mijn vader er over de jaren wel een stuk of tien verzameld heeft van ons alledrie)

  2. maaike Says:

    tja als er in het versje voorkomt: nu snel je pakje opendoen, moet je toch niet wachten zeker ;-)

    ik had er onlangs nog een discussie over met kleuterleidsters dat zij vinden dat een cadeau een “praktische” functie moet hebben omdat het dan “langer” in huis blijft, ik deel die mening niet, alles is hier goed, ook “uiteraard” :)


Geef een reactie

