Oplossing

Plasticine! Dus. Zoals de meesten al geraden hadden.

Ik heb het liefst dat ze er buiten mee speelt eigenlijk. Hoewel dan de kans groot is dat er een halve zandbak zand tussengeraakt. Binnen mag ze er ook mee spelen, aan de grote tafel (Marie-bestendig) en op een snijplankje (dat we uiteraard niet meer in de keuken gebruiken nu). Enkel op die snijplank en énkel aan die grote tafel. Niét op de speelmat. Of om het even waar elders eigenlijk. En ik loop dan paniekerig rond haar stoel om elk petieterig gevallen stukje plasticine meteen op te rapen. Bij wijze van spreken eh. Ik loop uiteraard niet constant rond haar stoel, ik hou me in bedwang en controleer slechts om de 3,5 minuten de opgelopen schade op de grond. En na het spelen wordt er uiteraard meteen opgeruimd en opgekuist. Maar voor de rest mag ze doen wat ze wil met de plasticine :)
En zo blijft mijn kot voorlopig plasticine-vuil-vrij. Benieuwd hoe lang het duurt.

Want ja, ik vind dat eigenlijk ook een beetje een vuiligheid, maar Nora speelt er zo ongelofelijk graag mee en het is echt zalig om te zien hoe ze er helemaal in opgaat en zelfs tegen zichzelf praat en met zichzelf overlegt welk kleurtje ze zou nemen en welk figuurtje ze zal maken. Dan krijg ik het echt niet over mijn hart om er haar niet mee te laten spelen.
Maar enkel onder bovengenoemde voorwaarden. Uiteraard.

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

6 reacties op “Oplossing”

  1. lieselot Says:

    Ik speelde daar ook graag mee :D
    Je gaat idd moeten opletten voor Marie, ik had ooit eens een plasticine taartje gemaakt en op mijn speelgoedkeukentje gezet. Natuurlijk, Annabel heeft het gepakt en opgegeten, het is er nadien ook terug uitgekomen. Vraag maar aan mama :p

  2. Sarah Willem Says:

    Toen ik dit las, moest ik denken aan deze post: http://madamezsazsa.blogspot.com/2007/11/maak-zelf-play-doh.html
    Kan misschien nog van pas komen ;)
    Let op: dit is wel een erg verslavende blog …

    • Tamara Says:

      Merci voor de tip! Maar ik ben nogal gemakzuchtig en prefereer momenteel nog voor de chemische plasticine ;)

      Het verslavend effect van Mme ZsaZsa haar blog ondervond ik trouwens al :)

  3. Kim Says:

    Hier is Emma ook zot van haar (nep)play dooh. Maar ik laat er haar ook alleen buiten mee spelen of aan de grote tafel. Want het is inderdaad een echte vuiligheid hé…


  4. Ja, dat is eigenlijk wel zalig speelgoed, voor kinderen dan toch. Misschien moet ik toch ook maar wat meer rond de tafel cirkelen en ze er binnen mee laten spelen… Of hopen op veel mooi weer.

  5. Moorkes Says:

    Om nog maar te zwijgen over de vuile nageltjes die ze dan hebben…


Geef een reactie

