Zo zonde

Als ik zo’n nieuws lees of bekijk, dan vind ik dat erg en schandalig. Maar het blijft telkens toch ook een beetje een “ver van mijn bed show”.

Maar als de bejaarde vrouw van 79 uit Ninove waarover sprake is mijn eigen lieve levenslustige oma is, dan word ik héél erg boos en verdrietig. Hoe durven ze mijn oma zo aanvallen, zo pijn doen en zo desillusioneren. Het zou ongelofelijk zonde zijn als ze hierdoor niet meer buiten durft komen om te gaan winkelen of naar de kapper te gaan of een koffietje te gaan drinken met haar vriendinnen. En als ze toch nog durft buitenkomen zal het sowieso nooit meer zo zorgeloos zijn als voor vorige vrijdag. En dat door een jongen kind van 13 jaar die per se haar handtas wou hebben. Op 200 meter van haar huis, overdag, in een niet zo drukke straat, maar toch wel met minstens 4 getuigen.  Triestig en boos word ik daarvan. En een beetje gedesillusioneerd.

En dan heb ik het nog niet over het feit dat de daders alweer op vrije voeten zijn omdat er nergens plaats is…

Explore posts in the same categories: Familie

17 reacties op “Zo zonde”

  1. Patsy Says:

    O zo vreselijk! Ik zou ook heel erg triest en boos zijn. Heel erg. Ik word er stil van…

  2. Karen Says:

    Ik had er van gehoord, maar ik wist toen natuurlijk nog niet dat het over je oma ging. Ik word er ook altijd een beetje stil van. Er lijkt steeds maar minder respect te zijn voor elkaar. Echt erg!
    Hopelijk stelt je oma het ondertussen “goed” (gezien de omstandigheden), en laat ze zich niet doen door dit voorval zodat ze nog veel koffietjes kan gaan drinken met haar vriendinnen.


  3. Arme oma…om triest van te worden.

  4. Jennifer Says:

    Mijn beide oma’s werden in de afgelopen 2 jaar ook al aangevallen. Gelukkig kwamen ze er met wat schrammen en blauwe plekken vanaf, maar de schrik zat er wel in. Tegenwoordig begeven ze zich allebei met zo’n buidelzakje op pad.

  5. Katrien Says:

    Mijn grootmoeder had het een aantal jaren geleden ook voor. Zeer triestig, zo’n dingen!!

    Maar dat slijt wel hoor. Bij mijn mémé toch in ieder geval.
    Ze neemt wel nooit meer een handtas mee op straat. Zo’n stevige zak van den Delhaize… daar heeft ze een extra zakje in gestikt waar een klein portefeuilleke in past en haar sleutel.

    Hopelijk is je oma snel terug de oude!


  6. Vreselijk. Ja, als het zo dichtbij komt, is zo’n nieuws nog veel erger. Ik hoop dat je oma snel weer herstelt.

  7. vixilady Says:

    Ocharme je oma, heel veel beterschap gewenst aan haar, en ik hoop dat ze het toch wat kan vergeten en nog op pad durft. Schandalig dat die gewoon weer vrij zijn, zo leren ze enkel dat hun daden geen gevolg krijgen, tss, Belgenland…

  8. Kim Says:

    Ocharme!
    Het pakt me altijd zo’n verhaal. En als het dan ook nog eens je eigen oma is…

  9. Isabel Says:

    Ow ow ow :( wrede dingen in een zeer wrede maatschappij met momenten…

    Hopelijk is ze snel weer vlot te been!

  10. prutsen Says:

    Vreselijk. Hopelijk voelt je oma zich snel beter.

  11. rozebril Says:

    Ik had het ook gelezen en vond het toen al zo vreselijk, maar als het dan dichterbij komt…
    Ik hoop echt da

  12. rozebril Says:

    Ik hoop echt dat je oma snel beter is!

  13. saartje Says:

    Waar gaan we toch naar toe, rare, koude wereld.

  14. Tess Says:

    Vreselijk! Ik hoop dat je oma zich snel beter voelt en dat ze alsnog een manier vinden om die kereltjes op te sluiten.

  15. maaike Says:

    pffff
    niet leuk
    sterkte voor jouw oma

  16. Marleen Says:

    Ik had het nieuws gehoord en was toen al verbouwereerd over 1) de leeftijd van dat kind en 2) dat hij ongestraft weer vrijgelaten is. En als zo’n abstract nieuwsfeit je daarna opnieuw bereikt op deze manier en dat je je goed bewust wordt dat die oma ook maar gewoon een lieve oma is met kinderen en kleinkinderen, dan raakt je dat natuurlijk extra hard. Ik hoop dat ze er snel bovenop komt! Sterkte aan haar en de hele familie, want zo’n brute daad van een rotjoch raakt veel meer mensen dan enkel zijn slachtoffer!

  17. annava Says:

    Ooh, amai! Dit is wel echt erg!
    Hopelijk is alles oke nu?
    Vreselijk dat het nieuws soms zo dichtbij komt


Geef een reactie

