Troostprijzen

Ooh wat keek ik uit naar de dag dat ons terras zou gelegd zijn. Blauwe hardsteen. 50 x 50 cm. Propere, mooie stenen. In plaats van die vorte, vieze, vuile stabilisé dat nu al bijna een jaar ons terras moet voorstellen. En lelijk is het ook nog. En pijnlijk met blote voeten.

Ma bon, begin juli, ten laatste half juli gingen we dus normaalgezien eindelijk een aangelegd terras hebben. Normaalgezien dus. Normaalgezien als in: eigenlijk niet! Want de meneer van het terras had plots ” ’t verschot” in zijne rug en kon niet meer werken. Tsss, als dat al een excuus is…

Nog een zomer zonder echt terras dus. Ik moet zeggen, ik was de eerste dag enorm slechtgezind en teleurgesteld door het nieuws. Zo teleurgesteld als een klein kind dat geen of niet het gewenste kadootje krijgt. Of zo.
Maar goed, ondertussen heb ik het kunnen relativeren. Nog een paar maanden moeten wachten op een aangelegd terras, er zijn miljoenen ergere dingen dan dit. Miljarden zelfs.

En er zijn enkele troostprijzen:

1. We hebben wel gras! Iets meer dan een jaar zijn we in het bezit geweest van een tuin van 12m op een kleine 100m, zonder gras. Een grote oppervlakte modder eigenlijk. Onbegaanbaar en al zeker onbespeelbaar. Maar een 6tal weken geleden is er gras gezaaid en nu hebben we toch al een mooi zicht op een groen tapijtje. En ’t beste van al: de meisjes mogen er naar hartelust op lopen, spelen, ravotten,…

2. Onze oorspronkelijke bedoeling was een terras aanleggen van 9m (breedte van ons huis) op 4m. Dat is dan ook de grootte van ons huidig stabilisé-terras. Maar we begonnen te twijfelen of we toch geen groter terras wouden. Ons inhouden omdat we anders te weinig tuin zouden hebben, moeten we al niet doen. En een heel ruim terras heeft toch ook zo zijn voordelen. We hadden beslist dat we het bij 9 x 4m gingen houden, omdat het praktisch moeilijk was om nog voor half juli de voorbereidingen te doen om te vergroten. Maar nu we toch iemand nieuw moeten zoeken en we sowieso zullen moeten wachten tot na de zomer hebben we beslist om ons terras toch groter te maken.

3. De mooiste troostprijs. Nieuwe tuinmeubelen! Vandaag geleverd. En mooi dat ze zijn! Een chance, anders zou het wat zielig zijn, ontelbare zomers lang moeten kijken en zitten op tuinstoelen die je zelf gekozen hebt maar eigenlijk niet mooi vindt. Een houten tafel met aluminium poten, stoelen bestaande uit hout, aluminium en ehm textilene of zo oogt toch gezelliger en aantrekkelijker dan onze eerder lompe, niet zo mooie, maar wel veel goedkopere plastieken meubelen. Nuja, smaken verschillen uiteraard. We hebben de tafel en bijhorende stoelen alleszins al uitvoerig in gebruik genomen: ons avondmaal genuttigd (waarbij Marie dacht dat het hout wel een beschermend laagje smeerkaas kon gebruiken), een (overigens vruchteloze) poging ondernomen om onze belastingbrief via tax-on-web in te vullen, genieten van de zonsondergang en op dit eigenste moment ben ik zelfs aan het bloggen, zittende op een comfortabele en mooie nieuwe tuinstoel. Dat het wat fris begint te worden en vooral donker, is quantité négligeable.

Maar ’t zou nog mooier, nog chiquer, nog af-er zijn met onze blauwe hardstenen terrastegels eronder…

Geduld, Tamara, ge-duld.

PS Uiteraard zijn er ook reeds foto’s genomen van onze recentste aankoop maar aangezien ik foto’s moet uploaden via de vaste pc die – om evidente redenen – binnen staat en ik geen zin heb om mijn nieuwe tuintafel te verlaten, zal het voor morgen zijn. Of overmorgen.

Explore posts in the same categories: Huis, Kleine Ergernissen, Tleven

10 reacties op “Troostprijzen”

  1. Katrien Says:

    Dat klinkt mijn gedacht toch niet zéér slecht! Ge gaat er nóg meer geniet van hebben als uw tegels er dan eindelijk zijn. Kwestie van de vreugde wat te verdelen hé. ;)

  2. Karen Says:

    Amai, het is precies overal terras-tijd. Hier komen ze normaal gezien vanavond ons terras uitgraven (tesamen met het gat voor de nieuwe septische put) en ook hier hebben we dagenlang getwijfeld hoe groot we het gingen maken. Uiteindelijk heeft mijn versie (de grootste ;-)) het gehaald van die van manlief, jeuj!
    Maar wij gaan ook nog tot volgend jaar op de betonnen plateau vertoeven hoor. Voor we er tegels op leggen willen we in het voorjaar eerst de buitenmuren onder handen nemen. Dus inderdaad, geduld… Maar dan gaat het wel eens zo plezant zijn als het af is he!

  3. Jennifer Says:

    alé vooruit, we gaan nog es moeten komen kijken naar dat gras dan :p

    (jullie zijn trouwens ook altijd van harte welkom om naar ons gras te komen kijken–als je het kan vinden tussen al het kruid)

  4. Kim Says:

    Zie het zo, nu heb je ook nog wat om naar uit te kijken. Maar ik snap je gevoel van teleurstelling wel. Als er iets niet gaat naar mijn zin, dan kan ik ook enorm balen, en dan loop ik enorm slecht gezind rond…

  5. prutsen Says:

    Aaarrrggghhh, hier juist van hetzelfde. Ik moest geen verjaardagscadeau hebben als Manlief mij kon garanderen dat het terras er voor de zomer zou zijn. Om allerlei praktische redenen -waar hij natuurlijk gelijk in heeft, maar waar ik dan soms geen boodschap aan heb- zal het er pas in het najaar komen (in ruil heb ik dan wel een echt cadeau gekregen ;-0 ). Pffff, ik begrijp je gevoel dus goed. En hier als troost geen nieuwe tuinstoelen. Die kopen we pas als het terras er is… Maar gelukkig is er overal gras, dus hebben we een groot grastapijt als terras. Het kon erger.

  6. saartje Says:

    Ik ben al jaloers op de nieuwe tuinmeubelen. Moeten wij eens dringend werk van maken.

  7. maaike Says:

    of de dag daarna, ook wij moeten leren geduld te hebben zeker ;-)
    och ik kan me voorstellen dat het ff balen is, maar hey, je hebt ten minste een eigen stekje… (en dat wil ik oooooook!)


  8. […] En voor ik het vergeet: de foto van onze nieuwe […]

  9. Stephanie Says:

    een terras aanleggen is echt een luxe, maar ook nieuwe tuinmeubelen aanschaffen! pas wel op dat je geen last krijgt v an boktor dit zou erg vervelend zijn !

  10. Stephanie Says:

    Wel een last gehad van boktor ?


Geef een reactie

