Toevalstreffer?

Als Nora een tekening maakt, vraag ik tegenwoordig om haar naam erbij te schrijven. Uiteraard kan ze dit nog niet en zijn het (meestal 4) bolletjes die ze tekent/schrijft. Terwijl ze haar naam schrijft, zegt ze wel luidop “o” en “a”. Grappig wel.

Enkele dagen geleden was ze een tekening aan het maken voor haar buurmeisje en vroeg ik haar opnieuw om haar naam te schrijven. En dit was het resultaat:

IMG_0480

Een redelijk duidelijke, correct gepositioneerde  N en R (en O) bovenaan de tekening (links van de 3 bolletjes rechtsboven die een beetje op hartjes lijken trouwens). Straf! Ik schrok me een ongeluk.
Puur toeval hoogstwaarschijnlijk. ’t Is niet dat we haar nu al aan het drillen zijn om haar naam perfect te schrijven. Ik heb haar naam zelfs nog maar 1, misschien 2 keer ‘voorgeschreven’. Een opmerkelijk, straf toeval dus. Of zou ze toch al weten (door haar naam in de klas vaak te zien of zo?) welke letters er in haar naam staan? Lijkt me toch heel onwaarschijnlijk, niet?

Explore posts in the same categories: Nora, Ontwikkeling, Tleven

11 reacties op “Toevalstreffer?”

  1. rozebril Says:

    Dit is echt een héél duidelijk N, O en R, dus volgens mij geen toevalstreffer hoor. Héél knap hoor, van Nora, echt!

  2. prutsen Says:

    Lijkt mij ook geen toeval. Zeker in de klas zien ze hun naam vaak op werkjes e.d. staan. En zo leren ze dat geleidelijk aan nadoen.
    Heel erg knap van Nora, dat ze dat zo vroeg al kan!

  3. Inge Says:

    Volgens mij ook geen toeval, Lena was er ook vrij vroeg bij. Fran kan het nog maar pas, maar schreef dan wel ineens; Fran, Lena, mama en papa. ;o)

  4. jennifer Says:

    Ik zal zeker niet zeggen dat het niet kan :)

  5. Goya Says:

    Indrukwekkend, knap hoor! Duidelijk geen toeval.

  6. Kim Says:

    Ik vind het ook heel knap. Het kan geen toeval zijn dat er drie van de 4 letters zo herkenbaar staan. En de a is ook maar een streepje verschil met de o hé.
    Ferm van Nora!

  7. Marleen Says:

    Ik heb toch ook sterk de indruk dat dit geen toeval is! Zo knap van Nora!

  8. Karen Says:

    Wow, chique dinges! Mij lijkt het toch ook te duidelijk om toeval te zijn…

  9. Tamara Says:

    @allen: nu ik erover nadenk, kan het inderdaad bijna geen toeval zijn. Als ze het haalt van school is het wel verbazend dat ze de letters echt onthouden heeft, want toen ze ze schreef lag er geen ‘voorbeeld’ bij haar. Bovendien lijkt het een eenmalig feit te zijn, want als ik haar nu vraag om haar naam te schrijven zijn het opnieuw enkel bolletjes en geen letters… Strange.

  10. annava Says:

    dit vind ik wel héél erg knap. Chique zeg.


  11. […] Dit heb ik haar nooit meer zien doen trouwens. Ook niet op nadrukkelijke vraag. Heel bizar! Ik ben 100% […]


Geef een reactie

