Pimping den bureau

Voor & Na: wegens gesukkel met foto’s (ik vind WordPress fantastisch behalve als je foto’s wilt plaatsen, ik snap er geen bal van) is het enkel gelukt om via fotogalerij de drie foto’s na elkaar te tonen. De eerste twee foto’s zijn NA, de eerste VOOR. ’t Moet niet altijd logisch zijn…

Eigenlijk geen echte voor-foto wegens reeds geschilderde muren,maar de echte voor-foto is dus hetzelfde maar met witte muren…

(Klikken voor grote foto’s!)


Tussenin:

– Hoofdgebreek over hoe we het samenstelbaar tafelblad van Galant en de noodzakelijke opberkasten en klasseerkasten gingen opstellen.
– Op één avond (en een deel van de daaropvolgende nacht) de bureau geverfd (3 lagen!). We zijn ondertussen al een beetje volleerde schilders aan het worden… Des te beter want gans ‘den boven’ moet nog geschilderd worden. Ooit.
– 6 uur Ikea! Waarvan 1 uur eetpauze. Dat was zelfs voor mij – een verstokte Ikea-liefhebber – een beetje teveel van het goede. Marie hebben we (achteraf gezien een geluk) naar de crèche gedaan, Nora was wel mee. En was vooral súperflink. Uiteraard werd ze het af en toe wel eens beu, zaagde ze eens en wou ze rondstappen op momenten dat het echt niet ging. Maar we konden haar nog vrij makkelijk afleiden met vanalles en nog wat, maar vooral met een klein zakje berensnoepjes waar ze mocht van eten als ze flink luisterde. En een flesje fruitsap.  Ongelofelijk hoe goed die omkoperij werkte, pure magie.
Maar toch dikke chapeau voor ons oudste patat! Ik stond er zelf heel erg versteld van hoe geduldig en braaf ze bleef. Achteraf zei ze zelfs dat ze het leuk vond in de “gjoooooote winke”. Het feit dat ze alleen mee mocht en kon genieten van een portie exclusieve aandacht, zal ook wel meegeholpen hebben. Maar toch, maar toch!
In het restaurant zijn we trouwens Ivan tegen het lijf gelopen met zijn vrouw en heel schattige dochters. Heel grappig om mensen die je ‘kent’ van foto in het ‘echt’ tegen te komen. En ondertussen weten we ook wat hun Ikea-doel was :)
– Een hoe-zet-ik-de-kast-in-elkaar-boekskes-overdosis.
– Eindelijk verlost van die grote, lompe verzorgingskast  midden in de living (ze staat nu in Nora’s kamer aangezien het eigenlijk een meubel is uit haar slaapkamerassortiment): de verschoningshoek hebben we kunnen verplaatsen naar de bureau. Het is nog steeds niet ideaal: neemt ruimte in en is een beetje esthetisch onverantwoord, maar bon, ’t is tijdelijk.

Nu nog alleen maar de living, de eetruimte, de badkamer en àlle slaapkamers nog (her)inrichten. En dan heb ik het nog niet over de tuin, het terras, de voortuin, afsluitingen,… We zijn nog wel even bezig.

Explore posts in the same categories: Huis

12 reacties op “Pimping den bureau”

  1. rozebril Says:

    Ik vind dat echt plezant om te zien, zo’n voor en na foto’s. Goed voor mij dus dat er bij jullie nog zo veel moet gebeuren ;-).
    Dat kastje met de rode bloem, daar heb ik ook al dikwijls bijgestaan…echt heel mooi!

  2. Kim Says:

    Heel mooi, al krijg ik de 2e foto niet geopend…

    Maar amai! 6 uur Ikea!!!!! Ik ben een echte ikea fan. Maar 6 uur heb ik er nog niet in doorgebracht….


  3. Wij wonen al 9 jaar in ons huis en het is nog niet ‘klaar’. Maar dat zal wel aan ons liggen, dus laat je vooral niet ontmoedigen!
    Ik krijg de 2e foto ook niet open.

  4. maaike Says:

    amai goed gewerkt zou ik zeggen :-)
    en zo ’n ververskussen, daar is nooit een goede plek voor…

  5. Tamara Says:

    Er ging inderdaad iets fout met de tweede foto. Nu zou het ok moeten zijn: klikken voor grotere foto’s!

  6. stephke Says:

    Ziet er goed uit jouw buro. En dat verzorgingskussen dat blijft er toch geen jaren meer liggen. Hier ligt alles gewoon open en bloot op mijn eettafel.
    Ook hier al vijf jaar geleden het huis van mijn schoonouders gekocht. Doen elk jaar ook één of twee projecten :-) Vorige week garage geverfd. Deze week op de stalletjes buiten nieuw dak gelegd. Nu nog wat binnendeuren wit verven, onze hal verven, veranda verven, volgende zomer terras proberen aan te leggen buiten(als het budget er is) en ons huis volledig verven buitenkant. Ook nog genoeg werk dus. En dat verven, dat gaat vlotjes op den duur :-)

  7. maaike Says:

    die foto’s inladen duurt soms heel lang bij wordpress, vind ik ook een nadeel
    maar ik laad elke keer 1 foto tegelijk (en zet er soms wat tekst tussen)
    en zo lukt het wel, maar wel heel tijdrovend…


  8. @ Maaike: Ik vind foto’s plaatsen ook zo’n gedoe met wordpress. Ik bewonder de mensen die het regelmatig doen.

  9. Patsy Says:

    Heel tof!! Ik vind voor en na foto’s ook altijd super! (zag je de onze van de verbouwing van Maxime’s kamer al dd. 2007? Niet helemaal zelf gedaan maar toch zijn we fier ;-) http://bengeltjes.wordpress.com/2007/10/12/nieuwe-kamer-voor-maxime/)
    Ik “verklein” mijn foto’s altijd voor ik ze upload. In mijn fotobewerkingsprogramma kan ik foto’s exporteren naar een andere map – mijn blogmap – en dan kies ik ook “resize”, zo zijn ze altijd heel snel geupload. Op een pc-scherm zie je het verlies aan kwaliteit niet. Dat zou wel zijn als je ze zou laten ontwikkelen op fotopapier.

  10. Tamara Says:

    In verband met het plaatsen van foto’s: ik heb er geen probleem mee dat het soms lang duurt eer een foto ge-upload is bij wordpress. Dat valt meestal nogal mee. Ik geraak vooral niet goed wijs uit hun fotosysteem. Je kan gewoon een foto plaatsen (wat ik meestal doe) maar vaak vind ik die nogal klein. Je kan ook via fotogalerij werken en dan vergroot de foto als je erop klikt, wat soms wel handig is. Nadeel is dat je in één post niet gewoon een foto kan plaatsen én ook voor andere foto’s een galerij kan plaatsen, zoals ik wou doen bij mijn post ‘pimping de bureau’. ’t Is maar een detail (alles via fotogalerij lukt ook wel maar vind ik esthetisch minder geslaagd), maar ik word snel ambetant als iets niet gaat zoals ik wil :D

    Als iemand tips heeft of mij wijzer kan maken, bring it on :)

  11. annava Says:

    mooie kleur!


Geef een reactie

