Snoep gezond met Jip & Janneke

Ik moet nog maar een glimps van de kleine doosjes laten zien of ze worden al gek van enthousiasme. Ik heb het over de Jip en Janneke-snoepjes. Rozijntjes met of zonder yoghurtlaagje. Nora en Marie vinden het sùperlekker. Ze verkiezen de rozijntjes zelfs boven de chocolade mini-smarties.
Ik kan zo’n gezonde tussendoortjes alleen maar aanmoedigen natuurlijk. Zelf vind ik de versie met yoghurtlaagje eigenlijk absoluut niét lekker. De combinatie rozijnen en yoghurt ligt me niet echt. De rozijntjes puur natuur daarentegen zijn best wel te pruimen! Het grappige is dat Nora die yoghurtrozijntjes een jaar geleden of zo al eens geproefd heeft en toen lustte ze die absoluut niet. ’t Is te zeggen: de rozijntjes at ze op, de yoghurt spuwde ze uit.

Momenteel worden ze vooral gegeten als dessertje na de warme maaltijd… of als zoethoudertje als ze wat moeten wachten en stilzitten, in een brasserie bvb.:

En als Marie haar snoepjes op zijn, begint ze gewoon wat te sabbelen op het doosje.

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Vanallesennogwat

11 reacties op “Snoep gezond met Jip & Janneke”

  1. Bjorn Says:

    Er gaat niets boven wat lekkere kleurstoffen op karton :)

  2. MissMoezie Says:

    Dat moeten we hier ook eens proberen! Tegenwoordig zijn ‘muntjes’ en ‘tictacjes’ erg geliefd en dat vind ik helemaal niet goed, maar wat doe je als je kind een hele scene maakt, juist ja, dan geef ik vlug toe, misschien te vlug ..
    Hema here we come ;)

  3. Katrien Says:

    Wat worden die dametjes toch groot! En wat een leuke foto’s…

  4. rozebril Says:

    Wij zijn er hier ook zot van. En inderdaad, heel handig om ze wat bezig te houden (er zitten er toch heel wat in zo’n doosje hè)

  5. maaike Says:

    ook eens proberen :-)
    marie is precies zo plots zo groot geworden!

  6. Nike Says:

    Het ideale zoethoudertje! Tristan is er minstens een half uur mee bezig om het doosje leeg te eten: rozijntje per rozijntje… Ik heb dus altijd zo’n doosje in mijn handtas!

  7. Karen Says:

    Alle, dat moet ik ook eens proberen dan. Op naar de Hema dus.

  8. Lien Says:

    Jup, hier ook standaard in de handtas en in huis. ’t Is een gerief. Die gedroogde stukjes fruit vind ik maar niks (appeltjes/aardbei), die zijn ook zo klein. Maar de rozijntjes gaan er vlot in, met of zonder yoghurt.

  9. meter/moeke Says:

    heb je het puntje inNora haar wang en haar (fiere) pinkje al gezien …..

  10. jennifer Says:

    Die met yoghurt vinden ze hier maar niks, maar de gewone rozijntjes gaan hier ook vlotjes :)

    Ik geef altijd een doosje mee in Jona’s boterhamdoos als dessertje.

  11. annava Says:

    als ik naar de hema koop ik altijd jip en janneke voor mijn kinders en voor mezelf van die heeeerlijke kleine stroopwafeltjes!


Geef een reactie

