En wat doe ik zoal…

… op mijn eerste van vele toekomstige vrije woensdagen?

  • Nora zelf op school afgezet, samen met Marie in de buggy. Op ons dooie gemakske, zonder ons te moeten haasten. Hoewel het wel efkes haasten was toen ik om 7u51 wakker werd, de meisjes nog sliepen en de school om 9u begint. Oh en genoten dat ik gedaan heb van die wandeling.
  • Iets minder genoten toen er bij Nora – in grote tegenstelling tot gisteren toen ze heel flink en trots was dat ze terug naar haar klas mocht – deze morgen wel traantjes waren. Het feit dat het nogal chaotisch was op school: overal ouders, overal wenende kindjes en voor mij onduidelijk of ik Nora moest ‘droppen’ op de speelplaats waar er niet direct een juf was of ik haar door de massa in de klas zelf zou afzetten. Uiteindelijk werd het het laatste. Mental note to myself: in ’t vervolg er mooi tegen 9u aankomen en Nora meteen in de klas droppen want op de speelplaats is het nog een beetje te overweldigend…
  • Met Marie naar ’t winkeltje geweest
  • Met Marie wat gespeeld
  • Marie ingeschreven op school! We zijn er vroeg bij, ja. Ze start pas op 08.11.2010 *. Maar wegens een explosief groeiend schooltje, wegens een inschrijvingsstop en wegens dat we toch 256% zeker zijn dat we onze dochters naar dezelfde school gaan sturen (duh), heb ik het nu al gedaan. ’t Kan maar al in orde zijn. Er was zelfs al een wachtrij voor den bureau van den directeur…
  • Een opgewekte Nora van ’t school gehaald en alweer op ons allerdooie gemakske naar huis gestapt en broccoli met patatjes en worst gegeten met Jip&Janneke snoepjes als verdiend dessertje.
  • Nog wat samen gespeeld
  • Eerst Marie, dan Nora in bed gezwierd
  • Nu wat genieten van de rust

Vanaf nu ben ik trouwens ook élke maandag thuis en om de twee weken ook dinsdag. Elke week een weekend van minstens 3 dagen, soms 5 dagen. En dinsdags gaat Marie naar de crèche, ook als ik niet moet gaan werken: me-time! Ge zijt toch nog niet jaloers eh? :)

*Moest Marie op 1 maart geboren zijn (1 dagje vroeger dus), kon ze op 1 september starten. Nu is het na het allerheiligenverlof. Een heel klein beetje jammer toch, het lijkt me ‘leuker’ en interessanter om te starten op 1 september. Maar bon, er zijn véél ergere dingen dan dit natuurlijk.

En dan nog efkes iets totaal anders. Gisteren, toen we gingen gaan slapen, vonden we Nora zo:

IMG_1037-1

Mijn theorie: half slapend zag ze haar kussen op de grond liggen (eens ze slaapt leggen we haar mega-kussen altijd op de grond omdat ze zich anders teveel in bochten wringt in haar bed), wou ze op haar kussen slapen en is ze dus zelf op de grond gaan liggen om voort te slapen.
Manliefs theorie: ze is gevallen op haar kussen.

Gevallen. Dat zouden we toch gemerkt of gehoord hebben (babyfoon staat boven in de gang)? Ook al liggen er ter hoogte van haar hoofd kussens, als ze echt valt uit haar bed, zal dat toch wel efkes hard aankomen, ni?

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Tleven

12 reacties op “En wat doe ik zoal…”

  1. maaike Says:

    ik moet zeggen dat ik isla ook afzet als het bijna tijd is, speeltijden zijn sowieso wat chaos…
    en geniet van je vrije dagen!

  2. papa Says:

    Tsss, de eerste avond was ze er al eens uitgevallen, en toen hebben we het ook niet gehoord.

    De “val-preventie” kussens werken gewoon te goe :P

  3. Kim Says:

    Hoe het ook gebeurd is. Ze ligt er in ieder geval super schattig bij!!!

  4. Karen Says:

    Oooohhhh, je hebt er alvast ééntje een ietsiepietsie jaloers gekregen met die vrije dagen van je. Geniet ervan!

  5. annava Says:

    Amai, lap dat is snel. Mia (half jaar ouder) begint ook op 1 september 2010 met school. Dan is ze bijna drie.
    Want bij mijn andere twee satés is dat op-twee-en-een-half-naar-school gaan dik tegengeslagen. Tgo, soms denk ik toch wel dat Mia er wel eerder klaar voor zal zijn (de twee ander zaten ook wel met gans dat scheiding gedoe). Mia zou ook kunnen starten na de krokusvakantie (of paas, ik ben ni zeker meer. Oeps) maar dan zitten we weer met de geboorte van Otje, misschien is dat dan ook weer wat te veel te dicht bij een. Ik zal er mijn kop nog eens over gaan breken:)

    • annava Says:

      Misschien is mijn reactie niet echt zo goed geformuleerd. Ik vind dat normaal he, dat een kind op twee-en-half naar school stuurt maar omdat dat bij de twee ander zo tegensloeg wil ik dat niet:)

  6. Tess Says:

    Wat een fantastische foto!
    Soms kan verhuisgedrag tijdens je slaap gewoon niet verklaard worden, zo is mijn zus ooit eens aan de andere kant van haar kamer op een poef wakker geworden. Geen enkel idee hoe ze daar geraakt is…

  7. Evelyne Says:

    ooooh…ben jaloers op jouw vrije dagen maar gun het je het zeker! Maar ben ook jaloers omdat je dochters langer dan 6u slapen:-)…Sarah is nu ook 18 maanden maar sinds 2 maanden is ze gewoon altijd zo vroeg wakker (6u is al heel zeer goed). Niet van de honger, niet van pijn…gewoon ze wil eruit en huilt. Iemand tips? Ik geef niet direct toe maar wil ze nu ook geen uur laten huilen (ben toch wakker dan). Opstaan om 7u zou (vooral in het weekend) al super zijn…

    • maaike Says:

      @ evelyne: wij hebben hier ook zo een vroege vogel en met het kidsleepwekkertje kunnen we haar tot half 7 in haar bed houden (maar geen minuut langer en dat is voor haar al een hele prestatie)

    • Tamara Says:

      Goh, 6 uur is wel heel vroeg. Geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen. Speelgoed of een boekje in bed leggen zodat ze zich tenminste wat ‘in stilte kan bezighouden’? Hoewel ze misschien wel wat jong is om dat te begrijpen? Als ze overdag nog twee dutjes doet, misschien een dutje proberen afbouwen zodat ze ’s nachts langer slaapt?
      En anders wachten en hopen dat ze vanzelf wat langer slaapt… ;) Ik kijk alleszins uit naar het moment dat ze echt uitslapen tot 9 uur of zo…

  8. vermiljoen Says:

    hilarisch beeld. Op logement lag mijn oudste dochter eens naast mijn bed op een matras te slapen (zij niet in het bed wegens valgevaar…) ’s nachts werd ik wakker, dochter zoek. Ze lag ondertussen al rustig te slapen onder het bed, op de plankenvloer…


Geef een reactie

