To kleurig zakje of not to kleurig zakje?

Ons oudste spook wordt binnen een week of twee 3! En uiteraard mag dat ook wat gevierd worden in de klas. Maar hoe?
Ik ben nog steeds van plan om iets te bakken, hoewel ik nog niet weet hoe ik het praktisch ga doen want ze verjaart vrijdag en donderdagnamiddag + – avond gaan manlief en ik naar de film in Brugge en zullen we pas laat terug thuis zijn. Ofwel wordt het dus ’s nachts bakken, ofwel ’s morgensvroeg. Ik word van beide opties alleszins nu al heel erg moe. Maar bon, dat zien we dan wel weer.

Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag. Als ik iets lekkers (laat ik er maar even van uitgaan dat mijn baksel ietofwat lekker zal zijn) voorzie dat dan in de klas opgegeten wordt, “moet” ik dan nog iets extra voorzien om met Nora’s klasgenootjes mee te geven? Je kent die klassieke kleine kleurige zakjes met een (chocolade)koek, drankje, snoepje, ballon, potlood,… waarschijnlijk wel. Wel, met alle respect enzo, maar als ik zo een zakje in Nora haar boekentas zie, slaak ik al een diepe zucht. Het koekje mag ze dan wel al eens opeten, het fruitsapje blijft heel lang in de koelkast staan want thuis drinkt ze nagenoeg nooit fruitsap en het zoveelste potlood of gommetje belandt meteen in de kast die al vol ligt met gelijkaardige potloden en gommetjes in de vorm van een kleurig diertje. Nu, er is zo een spreekwoord over een gegeven paard en dat het niet hoort om in diens bek te kijken en iedereen doet uiteraard wat hij/zij wil en ik bedoel het zeker niet respectloos, maar àls ik een extra attentie’tje zou voorzien, wil ik wel iets anders. Maar wat? Verder dan een ook niet zo bijster origineel bellenblaaspotje komt mijn inspiratie momenteel niet.
Maar bon, ik weet dus eigenlijk niet of ik überhaupt iets extra zou voorzien of niet. Wat denken jullie?

En ja, dat zijn dus zo van die eigenlijk onbenullige vragen waar ik soms toch heel lang kan over piekeren en twijfelen  :)

Explore posts in the same categories: 3 jaar, Nora, Oproep

21 reacties op “To kleurig zakje of not to kleurig zakje?”

  1. Karen Says:

    Bij ons op school wordt er alleen getrakteerd met iets lekkers voor in de klas (zelfs niet alle kindjes). Ik vind dan ook niet dat er per se nog een klein cadeautje bijhoort. Logisch gezien zou je dat dan vrij goedkoop houden en dan kom je naar mijn mening toch altijd weer terecht bij een of ander prulletje. Ik zou het dus niet doen, maar dat is mijn mening he… :-)

  2. annelyse Says:

    Pfff, ik haat het verplichte nummertje in de vorm van verjaardagstractatie, ik voel de weerzin al als ik dit lees ;-). Al een chance doet Liv haar kribbe er niet aan mee

  3. Annelies Says:

    Die zelfgemaakte koekjes zijn al meer dan genoeg. Allé, dat is mijn gedacht hé.

  4. miestaflet Says:

    Hier brengen de kindjes bij hun verjaardag in de guarderia ballonnen en chips (!!!! :s ) mee voor hun ‘verjaardagsfeestje’.

    Vind het zo jammer dat ons oudste daar nooit haar verjaardag heeft kunnen vieren want ik ging een statement maken met gezonde traktaties :-)

    Ik denk aan appelsientjes waarvan je een visje gemaakt hebt of aan een doosje rozijntjes, ofzo?
    Niet teveel plastiek… da’s nooit goed ;-)

  5. Katrien Says:

    Hier ook geen frullen in de klas.
    De regel: de ouders van de jarige voorzien in (zelfgebakken) koekjes/cake/fruit/…

    Meer moet dat niet zijn!

  6. maaike Says:

    Bij ons op school mogen (in principe) geen cadeaus voor de kinderen. Je mag wel trakteren met iets lekkers. De kleuterjuf zei op de info avond zelfs: koop liever een zak kleine koekjes, snoepjes (of zelfs fruit) want dan kunnen de kinderen veel vaker trakteren dan 1 ingepakte koek. En gelijk heeft ze.
    Als we toch graag iets willen kopen, mogen we een cadeau voor de klas geven: een boek of een puzzel. MAar absoluut niet verplicht.
    En eerlijk gezegd, ik ben wel blij met die regeling want een mens verzamelt toch al zo veel brol ;-)

  7. Griet Says:

    Ik zou mij ook aan 1 traktatie voor iedereen houden. Bij Noortje op school mogen ze helemaal niets meebrengen. De juf heeft zelf altijd iets van koekjes of zo waarvan ze mogen eten als er iemand jarig is. En ik vind dat ferm gemakkelijk.

  8. Inge Says:

    Wat Maaike zegt ;o)

  9. moeferkoe Says:

    Het leukste dat ik me kan herinneren is toen ineens de mama van de jarige in de klas stond met een bak met ijscreme, en we kregen allemaal een hoorntje. Maar ik vrees dat dat nu helemaal uit de boze zou zijn zekers…

  10. Patsy Says:

    Dat is nu zo’n “onbenullige” vraag waar ik ook zit over te piekeren (nú al en M. verjaart pas in december…)
    Hopelijk overvalt jou een leuk en origineel idee! (En kan ik jouw idee pikken ;-) )

  11. prutsen Says:

    Ben ik blij dat van die cadeautjeszakskes bij ons op school niet mogen. Enkel zelfgebakken koekjes of cake of een stuk fruit. En dat wordt dan in de klas zelf opgegeten.

  12. Lola Says:

    @MOEFERKOE BIJ ONS IS DE REGEL IETS LEKKER VOOR IN DE KLAS (NIET VERPLICHT)? IN JUNI ZIJN DAT DUS VAAK IJSJES EN DAT VINDEN ZE INDERDAAD SUPER LEUK.

  13. fozke Says:

    Hier mag dat gelukkig ook niet! Er wordt met een boekenlijstje gewerkt, en je mag (moet niet) een boekje kopen voor in de klas. Ik maak wel altijd cakejes, zo van die cupcakes, heel simpel!

  14. Isabel Says:

    Bij ons mag er niks meegegeven worden met een verjaardag. Wat wel gebeurt, is dat er een zak snoep in het bureau van den directeur ligt (…) de jarige mag die dan gaan ophalen en zo ronddelen in de klas en dan de overschot van de zak terugbrengen. Langs de ene kant goed dat er zo geen “competitiegedoe” mogelijk is, anderzijds vind ik het stom dat er dan net met snoep alleen getrakteerd kan worden.

  15. Jennifer Says:

    Bij ons mag je zelf kiezen, maar ik heb de eerste keer cake gebakken en de twee keer donuts gebracht (omdat Jona’s klasgenootjes al het hele jaar liepen te verwateren op de donut die Jona elke woensdagmiddagmiddag van de markt krijgt)

    Geen individuele pakjes dus, maar vorig jaar ook wel een lotto-spel voor in de klas. (want je kan eigenlijk een boek kopen v

  16. Jennifer Says:

    van de boekenlijst, maar die was al volledig leeg)

  17. nele Says:

    op de school van flo mag er niets worden meegegeven met de kinderen, er wordt enkel gevierd in de klas, voor verjaardag mag de jarige enkel trakteren met (droge) koeken of cake’jes, liefst fruit

    en los van het feit dat dat best wel makkelijk is, vind ik het ook wel een beetje jammer, het heeft wel iets zo zoeken naar de perfecte match leuk/nuttig voor een gadget, maar mijn hoofd hoef ik er niet op te breken

    laat me weten wat het geworden is, ik ben nieuwsgierig!

  18. Lien Says:

    Janne verjaart donderdag en ik heb alvast hartvormige wafeltjes gebakken. Recept van mijn nichtje en ze zijn perfect invriesbaar. Zo’n wafeltje in een zakje, een doosje yoghurtrozijnen erbij en dat is het. Meestal wordt er bij ons niets gegeven dus ik vind dat wel voldoende. (recept wafeltjes: http://www.lienweb.be/receptjes)

  19. elke Says:

    Ik bak cake (of 2) en geef dat mee om in klas te verdelen en te eten. Vinden ze hier geen probleem. Of soms een appel of zoiets. Meestal koop ik een pak stiften of potloden en mogen ze dat ook uitdelen of steek ik ze bij wafeltjes, kleine cakejes. Als ik al snoep meegeef, dan is het meestal bij een koekje en dan max. 2 fruitella’s. Het is een pest om altijd iets nieuws uit te vinden. Maar nog 3 keer en ik ben ervan af voor allebei.

  20. Kim Says:

    Hey nichtje

    Heel toevallig het volgende artikel gevonden:
    http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GBF2F1V8P

    Heb het ook bij je blogje over de kopvoeters gezet :-)

    Xxx

  21. Veerle Says:

    ik ga zelf soms koken in de klas voor/met de kinderen: al eens spaghetti gemaakt, cupcakejes versierd, fruitbrochettes maken, … ook leuk en de juf heeft en passant een extra handje


Geef een reactie

