Ninove Speelstad

Zondag was het niet alleen Autoloze Zondag in Ninove, maar ook Ninove Speelstad. Een initiatief waar onder andere de lokale jeugdbewegingen aan meedoen met een massa aan springkastelen, kraampjes met (knutsel)activiteiten en een podium met een heuse show. De editie van vorig jaar was een redelijk succes, dus waren we dit jaar ook van de partij.

Nora was van de eerste tot de laatste minuut dolenthousiast. Alle springkastelen wou ze eens uitproberen. En ’t kind heeft duidelijk geen vrees. Niet bang om te vallen en zichzelf pijn te doen, maar zeker ook niet bang van een groter kind dat iets te wild en onvoorzichtig is. Integendeel, bij elke onzachte stamp verdedigt ze zich met een heel boze blik en een verontwaardigde “seg!”.
En toen begon de show – een show die zich – feest oh feest! – op een springkasteel afspeelde – en stormde Nora naar voren tussen de bende kleine en grote kindjes om geen minuut te missen van de dolle fratsen van “Pruts en Tijl”. Ze was compleet gebiologeerd door het ganse gebeuren en ging er volledig in op. Het moment dat de peuters en kleuters op het springkasteel mochten (na haar een keer of 3 van het springkasteel te moeten sleuren omdat het haar beurt nog niet was ) en ze met overgave danste en zong op de tonen van het Ploplied was slechts een van de vele hoogtepunten.

Maar eerst een quiz-je “Zoek Nora”:

Speelstad Ninove 20,09,091

Het “Plop-moment”:

Speelstad Ninove 20,09,092

Nora in opperste concentratie:

018-1

Tussendoor een beetje knutselen:

Speelstad Ninove 20,09,09

En wat doet Nora als ze plots een meisje ziet met een snoepbrochette? Dan gaat ze op 0,5 milimeter van dat meisje gaan zitten en staart ze ongeneerd en onophoudelijk naar die o zo lekkere snoepjesbrochette. Zonder iets te zeggen, te vragen of zelfs naar mij te kijken met ogen van: “ik wil ook”.

Speelstad Ninove 20,09,093

Eigenlijk lieg ik als ik zeg dat ze van de eerste tot de laatste minuut superenthousiast was. Er speelde zich ook een mini-drama af. Pruts en Tijl hadden twee emmers vol ballonnen die ze vliegensvlug in diertjes en dergelijke plooiden. Veel ballonnen, maar niet genoeg voor iedereen. De ganse, maar echt de gan-se tijd, zat Nora met grote – deze keer wel vragende – ogen en mond te kijken naar meneer Pruts, te hunkeren naar zo een speciale ballon. Op het einde stond ze zelfs recht en stak ze heel braafjes, haar enthousiasme ietsje onderdrukkend, haar vinger op. Maar het mocht niet baten, ze zag de allerlaatste ballon vlak langs haar neus passeren naar een ouder jongetje. Echt, de teleurstelling op haar gezicht: mijn hart brak. En het hare ook. Ze hield zich sterk, maar toen ik bij haar kwam staan, begon ze wel te wenen, ons dutske. Nuja, ze worden er hard van zeker? En 5 minuten later was ze het gelukkig vergeten.

En ja, ik ben dan zo slecht om die teleurstelling nog net op foto vast te leggen:

Speelstad Ninove 20,09,094

Ons kleinste spook liep er ook rond trouwens. Letterlijk dan: het enige wat haar interesseerde was als een wervelwind door de mensenmassa razen. Voor de show was ze nog wat te jong en op de springkastelen werd ze net niet vertrappeld door een bende wilde kinders.

028-1

Moe maar voldaan – en content:

Speelstad Ninove 20,09,095

P.S. Omdat ik ons fototoestel thuis vergeten was, mocht ik het toestel van Luc, de vriend van mijn moeder, gebruiken. Een deftig machientje van Nikon, met een ferme lens. Niet dat ik er veel van af weet. Maar amai, ik vind da wel eens plezant om zo eens met een professioneel toestel wat fotookes te pakken. Om nog maar te zwijgen over het verschil in kwaliteit. Ik voelde mij soms een beetje als een echte journalist van de lokale pers ;) En dan kriebelt het toch weer om een cursus Digitale Fotografie te volgen. Ooit.

Explore posts in the same categories: Gezin, Uitje

14 reacties op “Ninove Speelstad”

  1. annelyse Says:

    ’t zag er weer leuk uit.
    Amai, Marie die is ineens zo blond (ge moet uwen header nog is aanpassen ;-)
    Schoon kleedje van Nora … ik ben er helemaal verliefd op, waar heb je het gehaald?

  2. rozebril Says:

    Ocharme, dat balonnenverhaal… maar op het einde is ze het precies wel allemaal vergeten.
    En inderdaad, héél schoon jurkje, ik had het ook direct gezien. Ik wil ook wel weten van waar het komt :-)

  3. maaike Says:

    amai dat ziet er daar plezant uit!
    tja kinderen en hard worden, soms denk ik dat het meer is om moeders te harden dat ze zo ballonnen uitdelen ;-)

    en dat lokale persgehalte dat ken ik (soms) ook, waardoor ik steeds vaker bij zo’n uitstapjes mijn toestel thuislaat…

  4. Kim Says:

    Ocharme, ik ben er nog niet goed van van dat balonnen verhaal… Mijn hart ligt nog in duizend stukjes… Ik denk niet dat ik het zou kunnen verdragen als ik dat bij Emma zag.
    En inderdaad, dat jurkje was me ook meteen opgevallen, heel tof!

  5. saartje Says:

    De foto’s zijn prachtig. Zo’n leuk jurkje dat Nora aanheeft.
    En een cursus fotografie dat blijft bij mij ook kriebelen ;-)

  6. Isabel Says:

    Ik denk dat mijn hormonen nog niet op en top zijn, want ik moet dus net niet wenen bij dat ballonnenverhaal.

    Die foto’s met die snoepjesbrochette zijn wel hilarisch hé, amai :))

    Die cursus staat ook op mijn (zeer zeer) lange to-do-lijstje, ooit…

  7. Kim Says:

    Ik was net nog eens je stukje aan het herlezen, en de tranen sprongen me weer in de ogen bij het zien van die ballonnenfoto’s…

    En inderdaad, dat was ik door het ballonnenverhaal vergeten te zeggen, maar die foto’s waar ze verlekkerd naar die snoep zit te staren zijn geweldig gewoon!!!

  8. lieselot Says:

    Is da niet dat kleedje dat we in de h&m gekocht hebben? Khad het direct gezien op de zoek-Nora-foto :p

  9. Karen Says:

    Ik was je postje aan het lezen en dacht net te vragen of je een nieuw fototoestel gekocht had toen ik het laatste stukje las :-) Mooie foto’s dus! En ocharme het dutske dat ze geen ballon kreeg. De teleurstelling staat echt op haar gezichtje af te lezen. Op de 3e foto vind ik Nora trouwens echt ongelofelijk hard op jou lijken, of vergis ik me nu??

    • Tamara Says:

      Goh, geen idee! Behalve de kleur van ogen en haar vind ik soms heel weinig gelijkenissen met zowel mezelf als hare papa ;) Ze leek vroeger alleszins veel meer op de papa dan nu, haar gezicht verandert inderdaad en ’t zou wel kunnen dat ze wat mama-trekken krijgt :)

  10. veerle Says:

    Mechelen Speelstad bestaat ook. Is altijd ergens in mei. En ook altijd een succes.

  11. prutsen Says:

    Aan de reacties te zien ben ik precies niet de enige wie dat mooie kleedje van Nora is opgevallen. Ik ben er helemaal weg van.

  12. Tamara Says:

    @iedereen: Zoals Lieselot al zei, het kleedje komt van de H&M! En ik was er ook meteen verliefd op :)


Geef een reactie

