Cakejes en een prinsessenkroon.

Ik wou per se een zelfgemaakte sjieke kroon en ik wou per se – als absolute keukenanalfabeet – zelf cakejes bakken als traktatie voor Nora’s klasgenootjes. Het heeft me net geen bloed, zweet en tranen gekost, maar het is gelukt!

Project 1: de kleurrijke cupcakejes.

Met dank aan de koekjesfee voor het lekkere recept, met dank aan Anna voor de link, met dank aan lichtindeduisternis voor de SOS Piet-email-interventie en met dank aan Miestaflet voor de emailsgewijze glazuurtips voor de kleursuikerdingetjes!

En ja, ik was er best wel trots op, op het geheel:

IMG_1080

En ja, ze waren lekker. Zeker de smaak van de cakejes gecombineerd met de zoete smaak van de spîkkeltjes maakten het af.
’t Is wel tof, zelf iets bakken en merken dat het met plezier opgegeten wordt. Maar de grootste motivatie om het de volgende keer opnieuw te doen, is wel het gezicht van Nora dat glunderde en blonk van trots omdat ze de cakejes waar ze zelf aan heeft meegeholpen(correctie: ze heeft meegeholpen aan de proefbaksessie, niet aan de échte cakejes, maar soit) zelf mocht uitdelen aan de kindjes uit haar klas. Alleen al daarvoor zou ik de ganse nachts wel willen staan bakken (bij wijze van spreken weliswaar!).

Project 2: de kroon.

Geïnspireerd op deze tutorial. Jaja, er bestaan zelfs tutorials voor verjaardagskronen. Woensdagnamiddag ineengeknutseld en ik ben er toch wel 2,5 uur zoet mee geweest. Lijkt veel, maar aangezien ik volgens de tutorial de viltstukken moest aan elkaar stikken, maar ik enkel het materiaal en de capaciteiten heb om te plakken met Pritt of secondelijm, was het soms nogal een gepruts want vilt en lijm gaan niet zo goed samen.

Maar ik ben best wel blij met het resultaat. En ook Nora vindt haar prinsessenkroon geweldig. Een chance. Stel u voor dat ze ze lelijk vond. Ik zou gebleit hebben. En haar hardhandig verplicht om ze toch op te zetten, minstens voor één foto. Maar soit, ’t was niet nodig, ze heeft ze bijna de ganse dag opgehad.

De foto’s:

IMG_1068

Nora meets kroon:

IMG_1073

Trotse Nora met prinsessenkroon:

IMG_1122

Grappig detail: op deze foto kan je de huidige kroon vergelijken met het exemplaar van exact een jaar geleden:

IMG_1150

En weet je wat superhandig is? De ‘patch’ in vilt waar het cijfer 3 opstaat, is bevestigd met velcro. Dus volgend jaar (of als Marie jarig is), kan ik dezelfde kroon gebruiken en gewoon een andere cijferpatch maken. Wreed ingenieus systeem! Als de kroon de nog twee komende verjaardagsfeestjes overleeft, that is…

De kroon die ze in de klas gemaakt heeft, vond ze ook heel speciaal omdat ze de blauwe kleur zelf gekozen én zelf “gevejvd” heeft.

IMG_1083

Telkens we haar vroegen welk kadootje ze wou voor haar verjaardag, antwoordde ze dat ze een bellenblaaspotje wou. Blijkbaar is dat een vast geschenkje van de school aan de jarige. En trots dat ze was op haar groen potje :)
Ben benieuwd of ze even enthousiast zal zijn als ze morgenvroeg opstaat en in de living een spiksplinternieuw fietsje ziet staan…

Explore posts in the same categories: 3 jaar, Nora

18 reacties op “Cakejes en een prinsessenkroon.”


  1. Fijn dat de cakejes gelukt zijn! En de kroon vind ik echt prachtig…

  2. Annelyse Says:

    Wauw, ziet Nora glunderen … en terecht, ik vind het echt hartverwarmend hoe ge u zo uit de naad gewerkt hebt om haar kroon en cakejes te maken.

    Volgend jaar maak ik voor Liv ook een kroon … ge hebt me overtuigd, jammer dat het nog zo lang is ;-)(ik vond dit jaar dat ik er niet zoveel energie in moest steken omdat ze ’t toch nog niet apprecieert … en zo was mijn gemoed weer gesust)

    • Tamara Says:

      Nora vindt hoofddeksels geweldig en ik wist zeker dat ze haar kroon graag en vaak zou opzetten. Anders zou ik er ook niet zoveel tijd en moeite in gestoken hebben :)

  3. rozebril Says:

    Die cakejes zien er heerlijk uit! Ik kan me voorstellen dat ze héél fier de school is binnengewandeld, met zo’n indrukwekkende mand cakejes.
    En die kroon… wauw!

  4. Karen Says:

    Je ziet ze echt glunderen met haar mooie kroon! Schitterend!

  5. Nike Says:

    Schoon jong, die kroon!

  6. maaike Says:

    waw tamara, als jij geen medaille verdient dan weet ik het niet zowel voor de kroon als de cakejes!!!
    en… ik heb vorig jaar die 2 op de kroon met velcro bevestigd (slim he van mij :-) ) en ze ligt in de kast, maar ik weet dus niet of ik die ga gebruiken of niet…
    isla wenst nora trouwens een gelukkige verjaardag “want die hebben wij ooit eens gezien he, bij de flamingo’s” :-)

  7. Jennifer Says:

    Haha, ze ziet er heel erg fier uit :)

    Zoveel geduld voor een kroon heb ik niet hoor (maar mijn jongens zwieren dat toch ook haast meeteen weer uit).

  8. Isabel Says:

    Zie ze blinken! :)
    Ze is zo echt een mix van jullie beiden hé (chance natuurlijk :p).
    Je hebt dat super gedaan hoor Tamara, subiet doe je volgend jaar mee aan Hobbykok! ;)

  9. evalou Says:

    Een trotse dochter dankzij het harde werk van de mama :-)
    Knap gedaan trouwens die kroon, ben al benieuwd naar het fietsje.

  10. miestaflet Says:

    Blij dat de cakejes zo goed gelukt zijn! Erg mooi gedaan die kroon!

    Als je dat glunderend en trots gezichtje van het feestvarkentje ziet, ben je al dat feest- en traktatiegestress vast onmiddellijk vergeten :-)

  11. Tine Says:

    Wauw, die cakejes zien er inderdaad heel erg lekker uit de kindjes zullen ook wel heel blij geweest zijn!

  12. Patsy Says:

    Ik bewonder je talent om zowel die mega coole cake’jes te maken als die prachtige prinsessenkroon!
    Wat een prachtige prinses, jouw meisje!

  13. annava Says:

    Amai!
    Schone kroon.
    Lekkere cakejes (daar ga ik toch van uit)
    En zo’n leuk bloesje dat Nora aanheeft! Dat zou ik zelfs zelf willen dragen. Waar heb je dat gekocht?


  14. […] Ahja, want ze moet volgend jaar ook nog meegaan liefst. Handig jong, zo een recyclage-kroon! Nog geen half uurtje werk heb ik gisterenavond gehad om haar kroon te updaten! En zij vindt ze even geweldig, ook al is het (bijna) dezelfde als vorig jaar. […]


  15. […] Cakejes en een prinsessenkroon. September 2009 16 comments 3 […]


  16. Incredible points. Great arguments. Keep up the great
    effort.


Geef een reactie

