Barbie-tijdperk

Wat staat er ons nog allemaal te wachten met twee – fantastische – dochters in huis? Vermoedelijk veel gegiechel en gekonkelfoes, duizendeneen verschillende soorten poppen, een massa speldjes en rekkertjes, veel roze prulletjes, de horror van de eerste vriendjes, hysterisch pubergedoe, maar ook: Barbies!

En het Barbie-tijdperk is hier aangebroken. Meer bepaald sinds haar derde verjaardag. En niet alleen Nora vindt dat tof en al, ook ik leef me bij momenten een beetje uit: die lange blonde onnatuurlijke zachte haren kammen, staartjes maken, dat hyperslank lijf altijd andere kleertjes aandoen enzovoort. Pure nostalgie! Maar jongens toch, wat een uitgebreid assortiment aan Barbies en Barbie-accessoires dat er nu al bestaat! Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat een Barbie-versie van. Voorlopig hebben we hier nog alleen maar een mama-Barbie, een kindje-Barbie op een driewielertje en een mini-speeltuin met schommel en glijbaan.

Oh, en Barbie draagt een (vleeskleurige) onderbroek tegenwoordig! De tijden veranderen nogal…

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Vanallesennogwat

7 reacties op “Barbie-tijdperk”

  1. Isabel Says:

    Ow boy :) Voor mij zou dat dus pure horror zijn, mij daar “moeten” mee bezighouden. :)
    Als kind heb ik daar wel nooit mee gespeeld, ‘k hoop dat het zich gaat doorzetten bij mijn dochter, alhoewel ik ervoor vrees.

  2. maaike Says:

    bijna al ons speelgoed van vroeger is doorgegeven, maar de barbies heb ik nog: eentje met afgeknipt haar, mega oude barbies van toen mijn moeder kind was, met bijhorende zelfgemaakte kleertjes.
    Mijn broer en ik speelden daar zelfs samen mee. Hij knutselde meubelkes voor de dames :-)
    En Isla, zo heel soms speelt ze daar eens mee… maar grote liefde is het niet

  3. saartje Says:

    Pure nostalgie voor jou.

  4. Karen Says:

    Zo lief dat ze er mee zitten te spelen!
    Hier nog geen barbie’s voor Amélie, dus ik heb geen flauw idee of ze het leuk zou vinden om er mee te spelen :-)

  5. Kim Says:

    Amai, ik dacht dat het meer iets was voor de 4+sers. Maar blijkbaar heb ik me weer vergist. Ik denk niet dat Emma al in het barbietijdperk zit. Als ik zie speelt Nora ook al veel bewuster met haar poppenmeubeltje hé… Emma is er nog niet zoveel mee bezig…

  6. Patsy Says:

    Net als Maaike heb ik ook nog mijn barbies (en toebehoren), terwijl het andere speelgoed werd weggegeven. Ik ben ook benieuwd of mijn dochtertje net zo veel plezier aan haar barbies zal beleven als ik destijds.
    Wat een leuk setje zeg: die speeltuin en driewieler. Misschien dat ze het daarom nú al zo leuk vindt (omwille van de speeltuin…).
    O en leuk om te weten dat ze eindelijk barbie mét onderbroek verkopen. Ik ergerde mij daar vroeger aan, dat ze die niet aanhad. (Nu nog een bh :-) )

  7. annava Says:

    Ha! Die onderbroek vond ik ongelooflijk grappig toen Mira met haar eerste barbie thuiskwam.

    Ondertussen moet ik ze al goed in het oog houden want Mira vindt kappertje spelen nogal leuk bij alle poppen, barbies, zussen en broers die ze heeft.


Geef een reactie

