Buik tegen buik

Het eerste uurtje na school was Nora superflink. Aangezien ik mij nog steeds wat slappekes voelde en ik nog behoorlijke buikpijn had, heeft ze zich voorbeeldig alleen bezig gehouden. Na een uurtje werd het wat moeilijker en huilde ze om niets. Na de zoveelste huilbui nam ik haar op mijn schoot, ze legde zich op haar buik op mijn buik en binnen de 3 minuten lag ze diep in slaap.

45 minuten heeft ze vast geslapen op mijn schoot. En ik heb drie kwartier genoten van dat groot klein mensje dat zo vredig lag te slapen op mijn buik. Net zoals ze een kleine 3 jaar geleden ook al zo graag deed:

IMG_1672

Ik kon daar toen ook al zo intens van genieten. Hoe ze zich compleet overlevert en volledig tot rust komt door de warmte van mijn lichaam en het ritme van mijn hartslag. Hetzelfde geldt voor Marie trouwens. En toeval of niet, het zijn allebei buikslapers, net als ik.

Ook al worden ze groter, toch hoop ik dat ze altijd zullen blijven passen op mijn buik. :)

De complete rust werd nadien wel dubbel en dik gecompenseerd door een Nora die nogal plots wakker werd, gedesoriënteerd, half slaperig en vooral hysterisch. Net toen papalief arriveerde met Marie en ik naar de Photoshop-les kon ‘vluchten’ ;)

Explore posts in the same categories: Nora, Tleven

19 reacties op “Buik tegen buik”

  1. prutsen Says:

    Heerlijk!

  2. Kim Says:

    Zalig!!! Dat hebben we hier helaas op deze leeftijd niet meer…

  3. sylvie Says:

    Zo koddig! Puur genieten.

  4. Lien Says:

    Zalig, hé! Ik mis dat ook soms en als het dan eens gebeurt kan ik daar enorm van genieten!

  5. Nike Says:

    Oh, ja ik kan daar ook zo van genieten. Tristan doet dat alleen nog als ie heel erg ziek is. En dan dreigt er meestal ook kotsgevaar – niet zo comfy voor de mama.

  6. alejosa Says:

    Heerlijk!
    Ik verlang stiekem ook naar zo’n momentje, in slaap vallen op de schoot komt hier nooit voor :-/

  7. Patsy Says:

    Ach, waar is den tijd… ;-)

  8. miestaflet Says:

    Ja dat is echt puur genieten (al is dat hier alweer lang geleden (doet ze soms als ze ziekjes is).

    En dat hysterisch wakker worden is ook o zo herkenbaar :-)

  9. elke Says:

    Ik herinner mij opeens dat zalig moment waarop ze – nog niet lang geboren – met opgetrokken beentjes tegen je aan liggen. Dat lukt nu niet meer, junior is al 1.35 m. Maar als ze mij ooit kleinkinderen schenken (binnen een jaar of 15, eerder is verboden ;-) ), dan ga ik dit zeker nog eens overdoen.

  10. miestaflet Says:

    Een award voor jou :-)

  11. daviddekeukeleire Says:

    Hé Tamara, ik kom je hier toevallig tegen via de blog van iemand anders (en zo klinkt een mens maar door hé) ! Leuk dat je er ook eentje hebt, en al een behoorlijke tijd zo te zien :-)
    Je hebt schatjes van kindjes trouwens !
    Waar Humo toch niet allemaal voor zorgt hé … ;-)) ik kan ervan meespreken ;-)))
    Groetjes, Marjan (aka Nina van Woelie)

  12. daviddekeukeleire Says:

    oei, stond dus op mijne vent zijn naam ingelogd

  13. moeferkoe Says:

    Hoe zalig! Marie heeft sinds een paar weken mijn schoot ontdekt, en nu mag ik daar na maanden terug van genieten, zo’n slapende pruts op schoot. En intussen krijg ik een enorme mama-boost.

  14. Karen Says:

    Amélie en zelfs Eline vinden het blijkbaar niet “cool” meer om bij mama te slapen. Heimwee inderdaad naar die eerste weken *zucht* Mooie foto trouwens!

  15. fozke Says:

    OOh genieten he. De meisjes doen dat niet zo vaak, idd vooral als ze eens ziek zijn of verdrietig.

    Maar onze Lukas…hmmmmmmmmm dat is echt puur genieten! Hopelijk blijft hij zo’n knuffelaarke.


Geef een reactie

