Over de hemelse Hema en het mooie kotsende meisje.

Vandaag waren we een dagje in Hasselt. Geen idee hoe die stad eruitziet, welke winkels ze daar hebben en of het een mooie stad is, want het enige wat ik onthouden heb van Hasselt is: de mega-grote-Hema! Oh my god! Wat een paradijs. De Hema’s in Gent zijn er niets tegen. Ik voelde mij als een klein kind in een grote speelgoedwinkel. Ik zou daar gemakkelijk een uur of twee in kunnen rondsnuisteren. Jammer genoeg  hadden we niet zoveel tijd, maar ik heb toch wel wat ‘levensnoodzakelijke’ spulletjes gevonden en gekocht. Maar echt, zo groot! Zo fantastisch! Ik denk dat ik ervan ga dromen straks…
En ik ga mij moeten bedwingen om alleen daarvoor binnenkort niet nog eens naar Hasselt te gaan. Alleen dan, zodat ik alle tijd heb. Jammer dat het zo ver is.

Ah, trouwens. Voor diegenen die vandaag rond 15u30 ook toevallig  in de drukke winkelstraat van Hasselt vertoefden en een mama en papa verwoed een massa kots zien afkuisen hebben van een kinderjas, kinderbroek, mannentrui en mannenjas. Dat waren wij! Marie heeft voor de allereerste keer gekotst, dames en heren. En nog geen klein beetje. Meer nog, ze heeft haar papa ondergekotst bij wie ze – tot enkele minuten ervoor – zalig aan het slapen was in de draagzak. En veel kots, maat! (balletjes in tomatensaus, voor de geïnteresseerden). En stinken! Stin-ken!
En als ze iets doet, doet ze het meteen goed, ons klein spook: een half uurtje nadien kwam er nog een kotslading in de buggy en een uurtje later nog een grotere lading… in de lijnbus. Ook ambetant en gênant. Net toen we moesten uitstappen en we de bus redelijk ondergekotst moesten achterlaten. Sorry, meneer de chauffeur en medereizigers.
Lang leve de natte doekjes – die ik quasi altijd bij heb als ik met de kindjes weg ben – op zo’n momenten.

Het is voorlopig bij drie kots-sessies gebleven *houdt hout vast*. De halve boterham met smeerkaas, het glas water en het beetje melk zijn – tot nu toe – in haar spijsverteringsstelsel gebleven.

Explore posts in the same categories: Marie, Uitje, Ziek

18 reacties op “Over de hemelse Hema en het mooie kotsende meisje.”

  1. Miestaflet Says:

    Hema’s in Gent? Zijn er dan meer dan één (die aan de Korenmarkt?)

    Hier zojuist ook ondergekotst door kleinste spook … heerlijk aromaatje hé ;-)

  2. maaike Says:

    o help!
    volgende keer als ik in een hema ben zal ik het niet kunnen laten aan jouw verhaal te denken
    en ik zou daar nogal staan blinken… ik heb nooit geen vochtige doekjes meer bij :(

  3. Katrien Says:

    Ah dát viruske… dat is hier een paar weken geleden ook gepasseerd. Goed wat kotsen en daarna niks meer.

    Ik mag er niet aan denken dat dat ergens onderweg zou gebeuren!

  4. fozke Says:

    Ocharme! Da’s niet zo plezant. Nota voor mezelf: kinderen hebben die enkel ’s nachts overgeven, heeft dus ook een voordeel.

    En ge zijt in Hasselt geweest, zeg! Ah is die Hema zo groot? Tja ik ben dieje gewend he, tis goed dat ik dat weet, ik zou anders nogal verschieten moest ik eens in Gent de Hema passeren.

  5. Inge Says:

    Jamaar, Hasselt ís gewoon geweldig. En de Limburgers ook. Echt hoor! ;o)

  6. lieselot Says:

    De Hema in Oostende is ook nog groot, ale, dat vind ik toch :)
    In die van Hasselt ben ik wel nog nooit geweest.

  7. veerle Says:

    Ben vorige week nog in Hasselt geweest, en die Hema… gewoon voorbij gelopen. Had ik het geweten…

  8. Lien Says:

    @Miestaflet: er is nog een Hema aan de Zuid geloof ik.

    Een megagrote Hema… Moet dringend naar Hasselt!

  9. Tamara Says:

    @Miestaflet: zoals Lien al zei: op de Korenmarkt en in Gent Shoppingcenter Zuid is er een Hema. Nu, die op de Korenmarkt is ook behoorlijk groot hoor. Misschien zelfs even groot als in Hasselt (hoewel…), maar die in Hasselt lijkt alleszins een pak groter.
    @maaike: eens nummer 2 er is, zal je wel weer natte doekjes op zak hebben. Hier is het vooral nog voor Marie dat we dat constant meezeulen.
    @Katrien: Nora heeft nooit *houdt nog eens hout vast* moeten kotsen, Marie ook niet tot nu. En dan voor de eerste keer als we op stap zijn. ’t Moet lukken natuurlijk :)
    @fozke: wauw, elke dag naar die Hema mogen en kunnen gaan *droom* :) Hoewel het niet zo goed voor mijn portemonnee zou zijn.
    @Inge: volledig akkoord hoor. Het was opvallend dat de mensen in Hasselt heel erg vriendelijk waren voor ons, ‘buitenlanders’ ;)
    @lieselot: ik kan mij de Hema van Oostende niet meer herinneren *foei*. Of zijn we daar niet geweest afgelopen zomer?
    @veerle: shame on you! :)
    @Lien: misschien daar een blogmeeting houden?? :D

  10. Kim Says:

    Ik vind de Hema in Hasselt ook fantastisch! Ik heb er 3 jaar op kot gezeten, en minstens de helft van onze bros uurtjes die we in ’t stad doorbrachten brachten we door in de Hema…


  11. […] stap in Hasselt – toen er nog niets aan de hand was met […]

  12. hilde S Says:

    goh, hadden jullie onmiddellijk een goede reden om manlief in het nieuw te steken… maar daar denk je natuurlijk op zo’n momenten niet aan hé. Het lijkt met kinderen trouwens een ongeschreven wet, hé, zo iets gebeurt veelal louter en alleen wanneer je, ver van huis, en zonder reservekledij op stap bent. Ik kan er van meespreken. Mijn dochtertje ging samen met mij én netjes gekleed op babybezoek bij een vriendin. Ze kwam terug, als een kleine boeddha gekleed, want natuurlijk had ik geen reservekledij bij ( die heeft ze toch nooit nodig… ) toen ze moest ‘projectielbraken’, zoals wij dat hier noemen …

  13. saartje Says:

    Blogmeet in de Hema in Hasselt? Goed idee!

  14. Moorkes Says:

    Hier nog een hemafan, maar zag het al vaker aan uw kids hun slaapkleertjes en lakentjes, want wij hebben veel hetzelfde ;-)

  15. Marleen Says:

    Jolien heeft zo eens in Mario zijn binnenzak gekotst. Ze zat bij hem in de Beco draagzak en daar had hij zijn jas boven aangedaan. Hij was nog maar net de deur uit of ‘dingdingding’, hij stond alweer aan de deur te bellen. Zijn portefeuille hebben we mogen weggooien en zijn portefeuilinhoud is sindsdien gehalveerd, wat eigenlijk echt wel eens nodig was!
    Het hele verhaal staat hier: http://kleinkoninckske.blogspot.com/2009/03/na-de-eerste-overgeefperiode-en-de.html

  16. annava Says:

    die van Antwerpen vind ik ook groot hoor (in mijn ogen groter dan die van Gent maar in die van Hasselt ben ik nog nooit geweest). Anders moet je daar maar eens naartoe en daarna bij mij een koffie komen drinken. Twee vliegen in een klap, haha.

    Toch grappig he, hoe de meeste mama’s zot zijn van den hema.

  17. Patsy Says:

    Hier is dat virusje onlangs ook nog gepasseerd. Echt zo’n geluk bij een ongeluk: Enkele mama’s waren uitgenodigd in de klas en dus was ik erbij toen Maxime voor de ogen van z’n klasgenootjes de boel onderkotste…
    Oh ja, ik ben ook voorstander van zo’n blogmeeting in een Hema… Misschien kunnen we hem eens op een zondag afhuren? ;-)

  18. prutsen Says:

    Ik had mij nooit gerealiseerd dat de hema van Hasselt zo groot was. Als je dat gewoon bent, zie je dat waarschijnlijk niet.
    Overgeven op de meest ongepaste momenten? Eigenlijk mogen we er niet over klagen (en nu ga ik heel hard houd vasthouden). Alleen vond Grote Pruts het een paar jaar geleden nodig om midden op onze nieuwe trap en pas geverfde muur (we woonden nog geen week in ons huis) te kotsen. Ook niet zo leuk.


Geef een reactie

