Punt!

Op een doordeweekse ochtend. Nora en ik zijn klaar om respectievelijk naar school en werk te vertrekken. Ik doe de autodeur open en spoor Nora aan om in haar autostoel te kruipen. Wat bijna altijd gepaard gaat met veel protest, gezeur en flauw gedoe. Want ons dametje is veel liever lui dan moe, amai nog niet. Maar ik hou voet bij stuk, ze moet zelf in haar stoel kruipen. Uiteindelijk doet ze het toch en terwijl ik haar gordel vastmaak zeg ik nog eens duidelijk: “Nora, wat je zelf kán doen, moet je van mama zelf doen. Punt.”

Ze zegt niets terug, diep in gedachten verzonken, tot ik 3 minuten later haar van achter mij hoor zeggen: “Maar mamaaaa, een punt is wel aan een potlood eh! Mama toch!“. Op een heel erg betweterig toontje.

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Nora

13 reacties op “Punt!”

  1. jennifer Says:

    :p tja, je kan der geen ongelijk geven natuurlijk

  2. Isabel Says:

    Moeha ;) Hier is het net het omgekeerde, we mogen haar niet helpen om in die stoel te kruipen, wreed ambetant, want ze kruipt dus eerst met schoenen/laarzen op de zetel ernaast en duwt haar zo af om in de stoel te kruipen, proper dat mijn zetels zijn…

  3. Sylvie Says:

    Logisch toch, niet? :)

  4. maaike Says:

    deze avond dus de eerste les dactylo :)

  5. veerle Says:

    En dan mag je niet in de lach schieten, he!

  6. Kim Says:

    Geweldig!!! En dat ze er dan 3 minuten op zit na te denken ook!

  7. alejosa Says:

    Haha, hebt ge u kunnen inhouden van lachen?

  8. annava Says:

    jamaarja mama, zo’n dingen zeg je toch niet:)

  9. prutsen Says:

    hahaha, dan kunt ge uwe lach natuurlijk niet inhouden.


Geef een reactie

