Girl with an attitude

Ons oudste begint nogal een “air” te krijgen. Als we haar iets vragen om te doen, om het even wat, doet ze dat zelden zonder dat ze eerst commentaar geeft of tegenspreekt. Het is echt een gewoonte aan het worden.
Maar vooral de manier waarop ze “neen” zegt is soms hilarisch.

Als we bijvoorbeeld zeggen dat we gaan eten en haar vragen of ze aan tafel wil komen zitten, horen en zien we dit:

Pfff maar mamaaa, ik word daaj wel moe van eh! Ik moet eest nog een beetje justen in de zetel ooj!”(*) Terwijl ze er echt bij blaast en zucht, geïrriteerd en met veel geste met haar hand door haar haar wrijft, met haar ogen rolt en een heel pijnlijk en vermoeid gezicht trekt. Én ostentatief in de zetel gaat liggen (als er een zetel in de buurt is).

En dit doet ze bij bijna elk verzoek. Of als ze 50 meter moet stappen. Of als ze in de autostoel moet kruipen. Of als we haar vriendelijk vragen om haar elleboog van tafel te halen. Of als we om een nachtkusje bedelen.

Een beetje teveel naar Kabouter Lui gekeken zeker?

(*) De “r” is nog steeds een beetje moeilijk voor ons Nora (of “(N)oja” zoals ze zichzelf noemt).

Explore posts in the same categories: Gedrag, Nora

8 reacties op “Girl with an attitude”


  1. Wij hebben er hier ook zo eentje rondlopen (6 jaar). Helaas begint ze dat nu ook op school te doen: “Nee, hoor, daar heb ik geen zin in. Ik doe niet mee!” Haar meester vond dat niet om te lachen en ze heeft een schone opmerking op haar rapport gekregen.


  2. Hihi! Als ik het zo lees vind ik het heel grappig, maar ik kan me inbeelden dat als je dat een keer of 20 per dag te horen krijgt, dat het dan niet meer zo grappig is. En dat je er zelf moe van wordt?!

    • Tamara Says:

      Mja, als ik haar reactie negeer (en haar vooral niet laat zien dat ik aan het lachen ben), draait ze gelukkig wel zelf bij en doet ze meestal wel wat we vragen. Of toch als we het drie keer vragen…

  3. Goya Says:

    met haar ogen rollen en al. Een echte juffrouw dus :-)
    Grappig, al zal de pret er na een tijd wel van af zijn neem ik aan.

  4. jongensmama Says:

    haha, Jona heeft ook zo een periode gehad dat hij te moe was voor alles. gelukkig is het ook weer voorbij gegaan :)

  5. annava Says:

    Rologen bij kleine meisjes vind ik zoooo schattig. En zeker als er zo’n ’t hoo’ aan vooraf gaat.

    (maar versta me niet verkeerd, zo’n gedrag vind ik minder schattig, maar die actie!)

  6. maaike Says:

    isla heeft dat ook soms: te moe is ze meestal niet ;-), gewoon geen zin is hier het excuus
    zal wel weer overwaaien zeker…


Geef een reactie

