Girls will be girls.

Onze dochters houden het cliché met verve in stand. Meisjes doen van kokeneten (hun houten speelgoedkeukentje is een meer dan groot succes: koffie, fruittaart, cakejes, koekjes, … We worden hier volgestouwd.), van poppekes spelen (10 exemplaren ondertussen. Er is een pop-stop ingelast), en natuurlijk: prinsesje zijn! Of op z’n Nora’s: “pjinses” en op z’n Marie’s: “pisjès

De prinsessenverkleedkoffer is hier nog niet vaak dicht geweest. Zalig om ze samen bezig te zien: Nora die Marie helpt rokjes en bloesjes aan te doen en Marie die haar láát helpen wat uiterst uitzonderlijk is.
Er zitten ook prinsessenmuiltjes met een hak bij. Dat Nora vlotjes kon stappen met die hakjes had ik wel verwacht, maar dat Marie er na twee keer proberen zo behendig mee is, verbaasde me toch enigszins.

Marie als schattig, maar ook ietwat hautain en trots (vlinder)prinsesje:

Let op de handjes en vingertjes die wat in hyperextensie komen te staan tijdens het hakjes-lopen:

Explore posts in the same categories: Marie, Vanallesennogwat

16 reacties op “Girls will be girls.”

  1. Tess Says:

    Ooooh oooh wat een fantastische foto’s!
    Ik wil er later ook zo eentje, wat een schatje :-)

  2. maaike Says:

    hier loopt er ook zo eentje…
    schminken is hier ook een mega hit :)
    enne strijken en was plooien, ongelooflijk hoe goed ze dat kan

  3. fozke Says:

    Ha, op hakjes lopen, ik vind dat altijd zo ongelofelijk om ze zo bezig te zien!

  4. juffrouwbaele Says:

    Zalig om te zien!

  5. elke Says:

    En de vleugeltjes omgekeerd aan en al. Een paar jaar geleden was het hier ook altijd van dat :-)

  6. Saar Says:

    Haha, dat belooft voor later! ;-)

  7. JeMaMuse Says:

    Die koffer hebben wij ook in huis! Een verjaardagscadeau van oma en een groot succes.

  8. jongensmama Says:

    ze doet het beeldig :) en wat is ze alweer groot geworden zeg.

  9. mieke Says:

    Zooo lief, ze heeft het al in zich, dat paraderen :-)


  10. hoe fantastisch!!
    wat een klein vedetteke, echt heerlijk!

    • nele Says:

      @tamara; oei, ik was precies nog ingelogd vanuit mijn werk … maar het ben ik (nele van bouwel) dus die je dochter een klein vedetteke vind (voor je denkt dat één of andere werkelijk totaal vreemde je dochter bekijkt! ;-))

  11. annava Says:

    Ooh Tamara, dat is echt een mega schattige foto!
    Die oogjes en die armpkes (zo precies om haar evenwicht te bewaren). Schattig!!!

  12. Tamara Says:

    @elke: grappig dat je dat zegt van die omgekeerde vleugels. Ik doe ze altijd zo aan, manlief beweert ook dat ze omgekeerd zijn, maar als ik ze anders aandoe, dan zitten de vleugels boven hun hoofd en trekt het, volgens mij, op niks. De positie van de vleugels verandert dus naargelang de ouder die ze aandoet :)
    @jongensmama: Wreed eh. We zien ze zelf heel hard groeien en evolueren. ’t Wordt echt al meer en meer een kleuter, terwijl ze naar mijn gevoel gisteren nog maar een baby leek.
    @nele: ik vroeg me inderdaad al af wie die nog onbekende ‘lurker’ was ;) En een vedetteke is ze absoluut, op meer dan één vlak.
    @annava en Tess: ja, ik vind de foto eigenlijk zelf ook geweldig. Vooral haar eigenwijze blik en haar concentratie. En uiteraard vind ik ze übercute, maar ik ben bevooroordeeld :)

  13. saartje Says:

    Zo schattig. Joost wil zich ook altijd als prinses verkleden maar aan zijn prinsessenattitude kan nog gewerkt worden.


Geef een reactie

