Kameleon

Vrijdagavond, na haar allerlaatste dag bij juf Judith, klonk het zo:
“Maar mamaaa, ik wil eigenlijk altijd bij juf Judith blijven en niet bij juf K(r)istin”

Ik hield mijn hart al vast hoe dat maandag zou aflopen.

Gisterenavond, na haar allereerste dag bij juf Kristin, klonk het zo:
Mamaaa, ik wil nu altijd bij juf Kristin blijven en niet meer bij juf Judith!”

Nora is soms een echte kameleon. Zolang ze omringd is door leeftijdgenootjes, voelt ze zich overal en altijd op haar gemak en hecht ze zich makkelijk aan een volwassene. In het zwembad of in een speeltuin zal ze ook uit zichzelf naar andere kindjes toestappen, soms op een beetje té intimiderende wijze zelfs. Maar in een groep volwassenen kan ze dan wél erg verlegen zijn. Wat ik eigenlijk ook niet slecht vind.

Wel handig, zo een sociale kameleon!

Explore posts in the same categories: Gedrag, Nora, School

2 reacties op “Kameleon”

  1. rozebril Says:

    Zo is het bij ons Noortje ook. Bij volwassenen niet helemaal op haar gemak, maar heemaal in haar element bij leeftijdsgenootjes. Ik heb het ook liever zo dan omgekeerd.

    Tof dat ze het zo leuk vindt bij de nieuwe juf. Hele geruststelling voor jou waarschijnlijk!

  2. annava Says:

    Leuk dat het zo gemakkelijk ging!


Geef een reactie

