Logeerpartijtje

Mama’s en papa’s met kleuter kennen hem wel: de klaspop Jules. Nora vertelde er al heel vaak over, maar wat blónk ze van trots toen ze woensdagmiddag uit de klas kwam, geladen met een grote zak met daarin Jules en zijn logeerkoffertje. Jules mocht komen logeren!

Heel plezant! Ze genoot er echt van en betrok Jules in alles wat ze deed. Hij moest zelfs mee naar de gang om zijn schoentjes in de schoenenkast te leggen. Ja, op sommige vlak worden ze hier nogal neig gedrild.
En handig! “Ja maar Nora, ik denk dat Jules het ook wel heel leuk zou vinden als jij je bordje leeg eet hoor. Dan zal Jules dat morgen aan de juf en de andere kindjes vertellen.” En ja, haar bordje was leeg. Sneller dan anders. Of: “Kijk eens, Jules kijkt al verdrietig omdat jij zo boos bent (ook andere variaties zijn mogelijk: omdat je stout bent, omdat je niet luistert, omdat je Marie pijn doet). ”

Uiteraard zat er een logeerdagboekje bij en mochten we een klein verslagje schrijven van Jules’ logeerpartijtje. En er mochten foto’s bijgeplakt worden ter illustratie. Heel leuk, ware het niet dat onze printer al een eeuwigheid kapot is. Wat doet een mama dan? Om 21u30 naar haar eigen mama rijden, drie kwartier prutsen en vloeken om een tegendraadse printer 6 foto’s te laten printen. Om 22u30 knippen en plakken. En puzzelen om die 6 foto’s op dat niet zo groot blad te doen passen. En om 23u30 moest er ook nog een beetje gestreken worden.
Haar trots en content gezichtje de volgende morgen toen ze de foto’s van haar en Jules zag… daar doen we het natuurlijk allemaal voor, nietwaar?

Explore posts in the same categories: Nora, School, Vanallesennogwat

14 reacties op “Logeerpartijtje”

  1. Tess Says:

    Leuk hoe goed ze voor Jules zorgden. :-)
    Uw macaroni ziet er trouwens heel lekker uit, ik krijg er ineens honger van.

  2. nele Says:

    Geweldig hè, het Jules-effect op kleuters! Zo herkenbaar! Flo was er ook zeer intens mee bezig en zo lief hoe ze alles wat zij in huis belangrijk vindt uitlegt aan Jules (toch supergrappig, die schoenen in de gang!) Zo had ik ook een aantal blijkbaar erg strikte regels waar ik me niet echt van bewust was, tot Flo ze haarfijn aan Jules uitlegde. Zalig!

    En de race voor de foto’s was hier gelijkaardig! En? Is het bij u ook een schoon collageke geworden? Ongetwijfeld! ;-)

  3. rozebril Says:

    Haha! Goed gevonden van u, dat van dat bordje leegeten :-)

  4. jessie Says:

    ahh, zo schattig zeg! Kan hij niet blijven wonen ofzo? ;-)

  5. Ilse Says:

    wat lief!!

    PS kijk eens op mijn blog, heb je een award gegeven


  6. Het hele verhaal komt me gewéldig bekend voor :-))) Zalig hé !! En ik vond die foto’s en dat collage-gedoe nog plezanter dan onze kleine meid zelf :-) Super !

  7. happyenrose Says:

    Leuk, ik was vereerd toen de juf me vroeg om een klaspop te maken. De pop is af, deze week de kleedjes en het kaftje en van volgende week gaat ze in roulatie…

  8. mieke Says:

    Jules is een ideaal chantagemiddel :-)

  9. maaike Says:

    leuke beelden!!
    ik vind het best jammer dat er bij isla geen klaspop is, ze zou er ook van genieten

  10. veerle Says:

    Jules bracht dus ook behoorlijk wat werk mee, maar ja, voor die gezichtjes doe je dat inderdaad allemaal.


  11. Wij hebben Jules hier ook al eens mogen verwelkomen ! En ik stond er ook van versteld wat GroteMan Jules allemaal vertelde, ik dacht steeds “het ene oor in, het andere eruit”, maar blijkbaar blijft er toch meer hangen dan je denkt.

  12. annava Says:

    haha, ik moet lachen met Tess… kan jij zien hoe die pasta er uit ziet?

    Gezellig he, zo’n brave kindjes, en dat allemaal door ne knuffel. Wat een uitvinding!


Geef een reactie

