Carnaval Ninof 2010

Alreeds de derde editie met kind(jes). En elk jaar kijk ik er iets harder naar uit dan het jaar ervoor. Hoe groter de meiden zijn, hoe meer ze al dat carnavalgedoe beseffen en hoe harder ze er kunnen van genieten. Dat was zondag alleszins al heel erg duidelijk.

Wij hebben er ook van genoten. Niet alleen van de stoet, van de uitgelaten, verklede mensen en van het weerzien van familie, maar zeker ook van Nora en Marie die even uitgelaten en enthousiast waren. Kleine correctie: manlief heeft wat minder genoten van de stoet en de uitgelaten, verklede mensen, want den duts begrijpt nog steeds niets van al dat carnavalgedoe. Ge moet ermee opgegroeid zijn om het te kunnen begrijpen, denk ik. Maar van zijn dochters kon hij natuurlijk wel genieten. En die dochters van ons, die hebben volgens mij zelfs nog meer genoten dan ons. Dat worden nog échte carnavalistes: meedansen en -springen, liefst zoveel mogelijk ín de stoet in plaats van ernaast en  al gibberend confetti smijten, ook op wildvreemde mensen.
Nora was vooral in de ban van de confetti, Marie was gefascineerd door de versierde wagens en die rare, zotte, verklede, dansende mensen en danste gelijk een echte gewoon mee naast en tussen de carnavalisten.

Nora, aka “kevertje” (Lieveheersbeestje is een moeilijk woord hoor…):

Marie, aka “muisje”:

Ons twee patatjes in actie:

Synchroon dansen:

Marie en haar eerste confetti-confrontatie:

Terwijl Nora  met haar poep aan het schudden was (dansen dus), kreeg ze van een carnavalist een stickertje opgekleefd:

Moest je’t niet kunnen lezen (of verstaan): er staat “Geweun miskwekt” of “Gewoon miskweekt (= mis-opgevoed)”. Tssssss!

Al afsluiter de kermis. Uiteraard.

Paardenmolens zijn voor mietjes, Nora en Marie hebben de rups ontdekt… :

Voorlopig zitten ze nog naast elkaar. Binnen een jaar of 12 zal er wel iemand anders naast zitten *blokkeert gedachte*.

’t Was plezant!

Explore posts in the same categories: Gezin, Uitje

17 reacties op “Carnaval Ninof 2010”

  1. Kim Says:

    Zo schattig!!!! Het valt me nu pas op dat ze niet zo gek veel verschillen in grote…

  2. rozebril Says:

    Haha! Geweldige foto’s! En ’t zijn er inderdaad twee “echte”, dat zie je zo :-)

  3. Tess Says:

    Maar zo schattig! Veel oooh’s en aaah’s hier :-)
    Leuk dat jullie er zo van genoten hebben.

  4. miestaflet Says:

    Oh, zo koddig! En zeker dat enthousiasme in de rups!

  5. Marleen Says:

    Ooooh! ZO SCHATTIG! Ze zijn om op te eten, die patatjes van jullie!

  6. ed blogt Says:

    Dát zag er gezellig uit! De synchroon dansen foto is mijn favoriet :-)

  7. Sara Says:

    Geweldig! Vooral die waarop ze aan het dansen zijn en die in de rups!

  8. Annelies Says:

    Ze zien er geweldig uit!


  9. Ze zien er super uit! Wij moeten nog eventjes wachten op carnaval, dat wordt hier typisch maar in maart gevierd, maar ik kijk er ook al naar uit !

  10. saartje Says:

    Het zag er plezant uit!
    Als het zover is dat ze naast ne jonge kruipen dan zal ik de mijne sturen dan ben ik teminste zeker dat ze niet met een geblondeerde marina naar huis komen :p

  11. Goya Says:

    Zo lief zeg, echt geweldig gedaan!!

  12. prutsen Says:

    Wat een schattig kevertje en muisje!

  13. tricky Says:

    ik ben helemaal niet zo ‘carnavallerig’ of ‘kermisserig’… maar ik kan best geloven dat jullie ervan genieten de kids zo bezig te zien… oh, en in die rups, geweldig!
    thx voor het duimen!

  14. Lieve Says:

    Brr, ik heb een hekel aan carnaval, maar dat komt door een jeugdtrauma ;-) Maar jouw dametjes zien er echt wel überschattig uit!

  15. moeferkoe Says:

    Superleuke foto’s! Die kinderen moeten echt genoten hebben. Karnaval is nochthans ook niet aan mij besteed. Ik snap het helemaal niet.


Geef een reactie

