Scratch!

Ik heb een nieuwe auto. Drie maanden eigenlijk al, maar nog steeds spiksplinternieuw voor mij. Hij ruikt ook nog naar nieuw. Heerlijke geur trouwens.
Hij moet dringend eens gewassen worden (lees: ik moet eens dringend naar de carwash gaan). En gestofzuigd. En dat laatste doe ik wél zelf. Vandaag, na school. Terwijl konden de meisjes wat spelen in het zonnetje op de oprit of op het terras. No problemo, ze deden dat flink.
Ze waren in de buurt van de auto wat aan het rondstappen, uit gewoonte stop ik na 5 minuutjes stofzuigen even om te checken of ze nog steeds op ons erf zijn. Ik zie Nora en ik gil. Een luide verschrikte gil. En ik voel een steek door mijn hart. Oh mijn god, Nora, wat doede gij nu!? Dacht ik, want de eerste 3 seconden kreeg ik niets gezegd. Wat was Nora nu wel aan het doen, vraagt u zich waarschijnlijk doodnieuwsgierig af? Wel, Nora was een figuurtje aan het tekenen. Met een steentje. OP MIJN AUTO. Op. mijn.nieuwe.auto!

Ik wist even niet waar ik het had. En het rare was nog dat ze oprecht verontwaardigd leek dat dat niet mag. Ze schrok van mijn gegil en keek echt van: “Maar allez mama, waarom doede nu zo hysterisch?” Nadien keek ze wel heel erg beteuterd en stond ze op het punt om te wenen en kreeg ik medelijden. Het leek echt alsof ze niet besefte dat ze dat niet mag doen. Alsof ze dacht dat dat daar wel terug afgaat of zo. Raar.
Nu, ik weet wel dat ze nu maar al te goed beseft dat ze.dat.vanzeleven.niet.meer.moet.doen.

’t Was een rechthoek trouwens. Allez, bijna. Ze moest nog 1 lijntje tekenen bovenaan. Nu is het een hoekige U. Op de carrosserie, rechts vooraan tussen de voordeur en het voorlicht.

Nuja, ik heb het gelukkig relatief op tijd gezien. Voor ’t zelfde geld kreeg ze vrijspel en begon ze ook nog haar naam te schrijven of zo…

Explore posts in the same categories: Kleine Ergernissen, Nora

11 reacties op “Scratch!”

  1. Lieve Says:

    Ocharm. Kindjes kunnen van die dingen doen hé. Mijn zus had ooit eens mijn moeder haar vers aangelegde bloemenperk kaal geplukt en kwam haar boeketje met een groot hart aan haar mama geven. Ook daar een gil en bleitinge bij mijn zus daaropvolgend, jeugdtrauma’s zijn dat jong.
    :D
    Grapje natuurlijk, ik kan mij wel voorstellen dat je efkes moest slikken. Maar jullie houden er een leuk verhaal aan over dat ge kunt vertellen zo lang de auto nog meegaat, en aangezien hij nieuw is, is dat nog lang! (Kijk, een voordeel ;-))

  2. buddykids Says:

    OH neen !

    Misschien eens simoniseren.
    Je hebt ook simonies in de lakkleur van je auto. Succes

  3. Ilse Says:

    aiiiii da’s pijnlijk zeker?? Wij hebben ook een nieuwe auto sinds een maand of twee en ik let er toch ook zoveel mogelijk op dat er geen krasjes op komen maar zoiets kan je moeilijk tegenhouden hé, zijn het je eigen kinders niet dan is het wel iemand anders of iets anders die voor krassen zorgt.


  4. Ik heb een tijdje geleden het verhaal gehoord van een kind dat heel de auto rond getekend had… Het kan dus nog erger. En op de auto van de directrice van onze school stond vorig jaar ineens een volledig mannetje. Ik vond het wel schattig, zij wat minder ;-).

  5. Patsy Says:

    Ow ow ow. Pijnlijk! Hopelijk gaat de kras eruit met wat goeie simonis. Weet je wat nog pijnlijker is – om u wat te troosten – dat je als echtgenote met de nieuwe wagen (toen ook zo’n 3 maand oud) van je man een stukje van de poort meehebt en een mooie kras maakt… Is mij gebeurd ;-)
    Gelukkig had de garage lak in dezelfde kleur en hebben ze het mooi bijgekleurd. Je ziet het (bijna) niet meer.


  6. Pijnlijk hé. Ik herken het gevoel, alleen was onze wagen niet splinternieuw (maar hij blok nog wel !) …

  7. jongensmama Says:

    auch. Jona had zo eens op een pasgeverfde deur getekend bij mijn vader en ik vond dat al erg genoeg :/

  8. moeferkoe Says:

    Ik zou zot komen. Maar ik denk ook met een beetje verf, dat je daar nog weinig of niks van zal zien hoor.

  9. Menck Says:

    Ga naar de autoshop en koop u een potje Commandant. Wrijf het met een zachte doek kringgewijs stevig over de krassen. Houd dit aan tot de krassen verdwijnen. Daarna kunt u met gewone simonis en poetswatten het stukje carrosserie terug goed opblinken.

  10. veerle Says:

    Een collega van me zei altijd: ‘Kinderen, ze kosten je een huis en ze breken je huis af.’ Blijkbaar gaat dat ook voor je auto op.

  11. Tamara Says:

    @allen: merci voor de tips!! Ik ga dat zeker eens proberen, die simonis in de kleur van de auto, eventueel eerst behandeld met Commandant. Thx!

    Heb trouwens een dag nadien ontdekt dat ik aan de kant van de chauffeur ook een erge(re) kras heb door ne klojo met een rode auto (rode verf op kras) die blijkbaar tegen mijnen auto gezeten heeft. Tss. Ook een jammerlijke ontdekking.

    Maar gelukkig lees ik dat het ook altijd erger kan!


Geef een reactie

