Beco – Tricot

Er is in blogland al heel veel gezegd en te doen geweest over en rond allerhande draagsystemen voor baby’s, en dan vooral over de Beco Butterfly draagzak. Ik ga mijn ervaringen niet opnieuw helemaal herhalen, maar vooral het beeldmateriaal laten spreken.

Of allez ja, in ’t kort dan efkes:

– Ik ben heel grote fan van de Tricot Slen draagdoek én van de Beco draagzak.
– De Tricot vooral voor pasgeboren beebietjes. Om krampjes op te vangen, om ze in slaap te krijgen, om ze dichtbij mij te hebben, om een wandeling te maken, om te winkelen, enz. Ik zou niet zonder gekund hebben. Nora heeft er tot bijna een jaar ingezeten. Marie minder lang, zij ging sneller in de Beco. In begin serieus wennen met al dat geknoop, maar dat went ook wel.
– De Beco is vooral handig bij iets oudere kindjes, hoewel Marie er blijkbaar al van haar 4 à 5 maand goed inzat. Soms beetje ambetant omdat hoofdje niet ondersteund wordt, zeker als ze slapen. Maar wel makkelijker om aan en uit te doen, wat vooral handig is als je een uitstap doet waarbij ze vaak in en uit de Beco moeten. Bij uitstappen waar ze de hele tijd moeten gedragen worden, is de Tricot dan misschien weer handiger. En veel minder warm dan de Tricot Slen! Dat was vorige warme zomer ook wel een doorslaggevend argument om wat vaker de Beco te gebruiken.
Nu wordt de Beco vooral gebruikt op weg van of naar school: Nora stapt en Marie in de draagzak op de rug. Superhandig. Hoewel ik ook nog regelmatig Marie in de buggy steek. En als we wat grotere wandelingen maken, gaat de Beco ook mee (samen met de buggy): soms Nora erin, soms Marie. Ik zou ook niet meer zonder kunnen.
Heb de Beco ook vaak gebruikt als we naar de Lunch Garden gingen eten, zeker als ik alleen ging met de meisjes. Nora kon al flink zelfstandig mee aanschuiven aan de zelfbediening en bleef redelijk goed bij mij staan. Marie – ehm – niet. Die zou constant weglopen en met al die mensen en plateaus en warme borden is dat niet zo ideaal. Dus Marie in de Beco op mijn buik en ondertussen eten bestellen en de plateau dragen. Ging perfect!
– Je kind op de rug krijgen in de Beco vond ik persoonlijk écht wel wennen en oefenen! De eerste keer eens geprobeerd met Nora en dat was een gesukkel. En zelf vond ze ’t ook niet wreed leutig, al dat gesleur. Nu met Marie een paar keer geoefend en verschillende dingen uitgeprobeerd en het gaat nu wel vlot. Ik zet haar met haar voetjes en beentjes al in de draagzak, zet haar op mijn knie, mijn voet zet ik op de trap en dan zwier ik de draagzak met Marie op mijn rug zoals ik met een rugzak zou doen… In begin beetje eng, maar Marie vindt het heerlijk! “Jaaa, mama, v(l)iege!!“. “Hop paardje hop” spelen terwijl ze in de zak zit, vindt ze ook fantastisch trouwens.
Bij de Beco zit trouwens een handleiding én een DVD’tje waarin de verschillende houdingen getoond en gedemonstreerd worden. Na tien keer kijken en analyseren wordt het echt wel duidelijk :)

De Tricot Slen:

linksboven: pasgeboren Nora
linksonder: Nora (10 maanden) in een bootje in Gent
midden: Nora (10 maanden)
rechts: pasgeboren Marie. Ge kunt er zelfs mee eten!

De Beco Butterfly Draagzak:

linksboven: Nora (2 jaar) –
llinksonder: Marie (bijna 5 maand)
midden: Marie (bijna 5 maand)
rechts: Marie (15 maanden)

Explore posts in the same categories: Marie, Nora, Vanallesennogwat

5 reacties op “Beco – Tricot”

  1. jessie Says:

    ohhh zo tof die foto collagekes!!!
    ik ben ook helemaaaaaaaaal Beco fan hoor!! Hij is écht geweldig!! En inderdaad: zonder de Tricot Slen had ik het niet gekund het baby-owner schap ;-)

  2. Tess Says:

    Tegen dat het voor mij tijd is, kom ik dit hier eens terug lezen. (tenzij baby’s tegen dan al in vliegende coconnen gestopt worden of iets dergelijks)

  3. Isabel Says:

    Moh Tamara! Die foto waar jij een hap neemt, is echt schitterend! :)
    Hier ook een tricot en beco fan, maar dat wist je al natuurlijk.

  4. Sara Says:

    Super schattige fotokes! Ben het trouwens helemaal met je eens!


Geef een reactie

