“Die jongens willen rusten en ik ni!”

Al weken maanden vroeg Nora wanneer ze eens mocht gaan logeren bij Wout en Ferre, de twee zoontjes van mijn beste vriendin Karen die ze al heel goed kent en waar ze ook wel een beetje zot van is. Vriendin en ik hadden afgesproken dat Nora in de paasvakantie eens mocht (proberen) logeren. Dus was Nora al weken voor de paasvakantie aan het vragen, 23 keer per dag: “Mamaaaaa, ma wanneer is ’t paasvakantie?“.

Enfin, de paasvakantie is gepasseerd, dus het logeerpartijtje ook. Een 24u logeerpartij zelfs. Eerst naar de zee gaan spelen op het strand en nadien bij Wout en Ferre blijven slapen tot de volgende (voor)middag. ’s Middags kwam de mama van vriendin haar oppikken. Ik had een beetje schrik dat ze ging protesteren omdat ze vriendin Karen en Wout en Ferre niet meteen zag, maar was I wrong. Nora stapte gezwind mee met haar rugzakje op haar rug en haar botjes bengelend aan haar rugzak.  Ze kon letterlijk niet wachten om te vertrekken. Ik heb bijna moeten smeken achter een kusje en knuffel.

Hoe het voor de rest gegaan is, heb ik uiteraard maar van horen zeggen.

In het kort: ze vond het superformidabelfantasisch!

In het iets langer:

– ze is de ganse tijd voorbeeldig en flink geweest
– ze kan haar goed verstaanbaar maken als er iets scheelt
– zij en de twee jongens hebben bijna geen ruzie gemaakt
– ze heeft flink gegeten (tsss!)
– ze vond de zee net iets te bedreigend dus gebood ze Wout om haar gietertje telkens te vullen met water
– ze hebben 3 uur flink samen gespeeld op het strand waar het blijkbaar wel behoorlijk koud was
– ze wou de hele tijd net exact hetzelfde doen als Wout deed, soms tot ergernis van de arme jongen en tot hilariteit van anderen (zie verder)
– ze heeft genoten van een kinderijsje (duh)
– ze wou even (lees: 2,3 seconden) met mama babbelen aan de telefoon: “Ik heb een ijsje gegeten! Daaaa-aaaag!
– ze zat bomvol energie op de terugrit naar huis het huis van Wout en Ferre, ook al was ze dood- en doodmoe. Ze was constant aan het ‘tetteren’ en aan het zingen, ook toen de jongens eigenlijk wel een beetje wouden slapen. Nora: “Die jongens willen rusten en ik ni! Waarom spreken ze ni terug naar mij, Kajen?
– ze is in bad geweest met 2 jongens (goh goh goh!)
– ze heeft – alweer – flink macaroni gegeten
– ze heeft geen enkele keer naar ons gevraagd
– ze zaten net voor het slapen allemaal in Woutje zijn bed, aan het genieten van een verhaaltje
– ze mocht slapen op een matras naast het bed van haar held Wout
– ze heeft heerlijk geslapen… en luid gesnurkt, zoals ze bijna altijd wel doet (boosdoener: haar immens grote keeltonsillen)
– ze heeft geslapen tot 8u30 en begon toen – subtiel – Wout makker te maken
– ze keek zowel blij als teleurgesteld toen ik haar logeerpartijtje kwam onderbreken
– ze veranderde toen plots in een vreselijk irritante dame vol kuren, tegenspreken, onbeleefd, extreem tegendraads gedrag, boos om niks (en enkel op mij), belachelijk onnozele huilbuien, … Naar ’t schijnt is dat typisch. Maar amai, de goesting was groot om haar logeerpartijtje met 3 x 24u te verlengen. Maar bon, dat beterde dan ook weeral na veel geduld. Maar er waren toch traantjes toen we in de late namiddag naar huis gingen. ’t Was daar duidelijk beter en plezanter dan thuis.

En ik, ik ben eigenlijk wel supertrots op ons oudste dochter. Het was me al opgevallen dat ze heel erg zelfstandig is en heel goed haar plan trekt, ook als mama en papa niet in de buurt zijn. Dat ze openstaat voor nieuwe dingen, avonturen en mensen, zonder veel schrik en zonder extreem verlegen te zijn. Ze heeft lef en voelt zich niet snel geïntimideerd. Maar dit logeerpartijtje heeft dit alles toch nog maar eens bevestigd.
Eigenlijk ongeveer alles wat de mama net niet is. Allez ja, vroeger toch niet, ’t is al veel verbeterd gelukkig :)
En ik kan alleen maar hopen dat dit zo blijft!

Foto’s mogen uiteraard niet ontbreken:

En de foto hieronder, ook al is het een nogal compromitterende foto (sorry, Nora schattebol), is dé foto van het jaar, denk ik:

Veel uitleg hoeft er niet bij, veronderstel ik: Nora wil echt alles doen wat Wout doet, ook als Wout, toen de nood hoog was, aan het wildplassen was…

Explore posts in the same categories: Nora, Uitje

15 reacties op ““Die jongens willen rusten en ik ni!””

  1. Karen Says:

    Ik heb het al eens gezegd, maar ik doe het nog eens :-) Die laatste foto is echt zooooo geweldig he! Zo stoer :-)

  2. zusjesenzo Says:

    Ge-wel-dig, die laatste foto! En zo flink van Nora, zo lang zonder jou. Want dat is toch helemaal niet evident hè, op die leeftijd.

  3. caroline Says:

    Waaw, Nora is echt wel heel flink! Daar mag je trots op zijn.


  4. Super foto ! Dat zal ze jou kwalijk nemen als ze 16 is … :-)

  5. Papa Says:

    Seg, ik wou die laatste foto wel als verrassing bewaren om zo te presenteren bij haar trouwfeest (ge weet wel, de genante foto’s/dia’s) ;p

  6. Miestaflet Says:

    Oh, ik schiet zo in de lach bij die laatste foto.

    Flink meisje, jullie Nora!

  7. Katrien Says:

    Jah! Die laatste foto is de beste! Zo zalig naïef en vol vertrouwen in de gang van zaken. ;)

  8. jongensmama Says:

    lol :) supergeweldig!

  9. Marleen Says:

    Heerlijk verhaal en schitterende foto! Wel een leuk gevoel als je weet dat je kind zich wel kan redden. Ik heb dat gevoel ook bij Jolien en dat stelt mij wel gerust: die zorgt wel dat ze aan haar trekken komt! Dan gun je ze toch makkelijker de zelfstandigheid die die kinderen zo graag willen!

  10. Tess Says:

    Heerlijke foto’s :)

  11. Ann Says:

    Moh zo coooohoool die foto !

    Met jongens in bad, bed and beyond én een mama die dan ook nog es trots is, Nora mag zich gelukkig prijzen :)

  12. alejosa Says:

    How Tamara die laatste foto…ik kom niet meer bij.
    Ik zie precies mijn eigen, mijn stiefzus en ik deden dat ook heelder dagen, te pas en te onpas wildplassen gelijk de jongens (wij hebben veel broers)
    SCHITTEREND!!!

  13. vixilady Says:

    Wat een geweldig flinke meid, die Nora!
    Trouwens, ik kom ook eens langs om je een award te geven!

  14. maaike Says:

    ik merk dat na een logeerpartijtje ook altijd dat isla wel heel blij is maar me toch altijd opnieuw uittest…
    tja da’s dan het nadeel zeker ;-)

    die onderste foto is subliem!
    chance dat haar gezicht er niet opstaat, kan ze later nog ontkennen dat zij het is :) :)

  15. Patsy Says:

    Je mag terecht trots zijn op jouw flinke dochter!
    Hele toffe foto :-)
    (Gaëlle wou haar broertje dit weekend ook zó eens imiteren, ‘k heb maar vlug ingegrepen, ‘k wilde immers geen natte schoenen! Al een geluk dat Nora haar laarsjes aanhad ;-P )


Geef een reactie

