In2Motion

Nora zit nog geen 3 maanden op dansles en ze heeft al haar eerste dansshow. De dansclub ‘In2Motion’ organiseert dit weekend een dansvoorstelling waarbij alle groepen (van 3j tot +16j) de kans krijgen om hun danscapaciteiten te tonen.
Nora keek er al weken naar uit. En ook ik was superbenieuwd.

In totaal zijn er 5 optredens, maar Nora (en haar groepje)  ‘moet’ maar 3 keer dansen. Vandaag om 11u en 16u en morgen om 16u. Aanvankelijk mochten ze 2 dansjes doen, maar vandaag – beetje aan de late kant, eigenlijk, maar bon…– werd er beslist dat ze maar 1 dansje mocht doen. Reden: van hun groepje van 7 kleutertjes waren er slechts 2 (Nora en een ander meisje) die wouden/konden meedoen aan de show. En om organisatorische redenen werd dus beslist dat één dansje volstond. Enerzijds jammer, vooral voor Nora, want ze had zich verheugd en voorbereid op twee dansjes en heeft heel vaak gezegd dat ze het toch wel heel spijtig vond dat ze maar één keer mocht dansen… Anderzijds misschien ook maar best zo, want het was zo al drúk en vermoeiend  genoeg!

En oh, wat deed ze het goed! Compleet niet verlegen of onder de indruk van de grote, donkere zaal, de lichten of  het volk. Integendeel: extreem enthousiast, constant aan het lachen en zo goed en zo kwaad als ze kon de danspasjes van juf Lisa imiteren. De coördinatie verliep niet steeds perfect en een echt ritmegevoel heeft ze ook nog niet, maar oh wat genoot ze! Echt 100% genieten van de muziek, het dansen, de aandacht, het podium. Geen idee van wie ze het heeft, maar het is een waar podium- en showbeest.
Ook al was ze tijdens de voorstelling van de namiddag dood- en doodmoe, eens ze het podium op kon, fleurde ze op. En toen ze Marie zag zitten in de zaal, begon ze te glunderen en te zwaaien… en verder te dansen! A true professional ;)

Enfin, ik zou er kunnen blijven over doordrammen, een typische trotse melige overdreven enthousiaste moeder zijnde. En ja, ik heb geblèt. Vooral tijdens haar eerste optreden. Niet hartverscheurend, maar ik had toch een Kleenexje nodig. Maar bon, als je als mama dán al niet een beetje ontroerd mag zijn, wanneer dan wel? Toch?

Foto’s horen er uiteraard ook bij, maar blijkbaar was mijn fototoestel verkeerd ingesteld, want de foto’s zijn heel wazig. Morgen ga ik proberen filmen, maar aangezien we het beeldmateriaal vanop de camera momenteel op geen enkele manier op een computer krijgen, kan het nog wel even duren voor jullie dat te zien krijgen.

Nora heeft duidelijk geen podium nodig om te dansen, want tussendoor leefde ze zich uit vlak voor het podium. Op den duur wou ze trouwens enkel dansen op voorwaarde dat ik foto’s nam. De ijdeltuit. Zoals het een echte ster betaamt natuurlijk.

Marie was trouwens ook goddelijk. Het eerste uur zat ze compleet in trance te kijken naar al het gedans, enthousiast applaudiserend en hevig haar best doend om de bewegingen na te doen met een serieuze en geconcentreerde blik. Überschattig, i tell you.

De enige moment waarop ons oudste het toch wat moeilijk had, was toen de 5 – 8 jarigen mochten dansen op “Mama sé” van – uiteraard – K3, haar lievelingsliedje. Dan waren er wel traantjes van teleurstelling en dansen naast en voor het podium volstond toen hoegenaamd niet.

Het liedje waarop ze gedanst heeft, was trouwens ‘Verliefd’ van – hoe kan het ook anders? – K3.

Explore posts in the same categories: Nora, Vanallesennogwat

8 reacties op “In2Motion”

  1. Marleen Says:

    Hé Nora, goed gedaan meid! Leuk om te lezen dat ze zich er zo in kan uitleven en geen plankenkoorts kent! En inderdaad: dan moogt ge wel eens snotteren ze!

  2. Tess Says:

    Je mag zeker snotteren! Als ik zelfs al ontroerd was toen ik ze zag optreden, is het jou zeker gepermitteerd. ;-)

    Die laatste foto is trouwens fantastisch!

    • christine Says:

      Beste Tess,

      Nora heefd het super goed gedaan!Onze Michiel was doodop.
      Net zoals jij heb ik ook over 3 jaar een traantje weg gepinkt en nu kijk ik als fiere mama.
      Je doet het maar he!
      En de lesgevers zijn prima!
      Groeten,
      Christine

  3. christine Says:

    Tamara,
    Het vorig berichtje was voor jou bedoeld,ipv Tess.
    Nora deed dat al goed!

  4. Lieve Says:

    Ik ken jou wel alleen van op foto, maar ik vind dat Nora ook heel erg op jou lijkt op deze foto’s. Kan het iets met haar kapsel te maken hebben? ;)

    Leuk!


  5. Hoe schattig! Die steelt later de show op het podium …

  6. Patsy Says:

    Leuk dat ze zoveel plezier beleeft in het dansen én op het podium staan!
    Ik zou ook traantjes laten hoor mocht ik mijn kids zo bezig zien ;-)

  7. tricky Says:

    natuurlijk ben je ontroerd als mama van zo’n prachtige danseres… ik zie zo’n kindjes ook heel graag dansen… hoop dat ik ooit naar mijn metekindje mag gaan kijken, later, als ze wat groter is…


Geef een reactie

