Moederdag x 3

Nora was al een ganse week bezig over een kadootje voor mama dat ze samen met papa moest verstoppen. “Maar je mag het flesje nog niet zien eh mama!”. Hmmm, een flesje…
Voor de rest heeft ze goed kunnen zwijgen en niets meer verklapt. En heeft ze samen met papa het flesje goed verstopt in de keuken. En heeft ze zelfs kunnen wachten tot zondag vooraleer ik mocht zoeken (dankzij de mini-aftelkalender dat ze meehad uit de klas). Typisch natuurlijk dat ze tijdens het zoeken eigenlijk meteen zei waar ik moest zoeken: “Misschien in de keuken he mama“. “Kijk eens hier in deze kast hier, mama!”
Het versje had ze wel al een paar keer voorgezegd: ze nam dan iets van speelgoed, deed het in een zakje, verstopte het achter haar rug en liet het me pas zien nadat ze haar versje gezegd had. Generale repetitie, als het ware. Superschattig.

Dit was het flesje en het versje:

Een flesje badcrème met een versierd hartje! Ik kijk al uit naar m’n eerste zalig badje!

Versje:

Mama,
Hier komt jouw kapoentje
Met een pakje
En een zoentje
Met een hele lieve lach
Want het is vandaag moederdag!

Marie had ook iets mee van de crèche, donderdag al. En aangezien het verpakt was in doorzichtig cellofaanpapier was het geen grote verrassing ;) Ik heb het wel pas zondag helemaal uitgepakt.

Geen geheimdoenerij of versjesgedoe bij Marie. ’t Kind snapt duidelijk nog geen jota van al dat moederdaggedoe :)

En “Kamiel” dan. Hij/zij had ook een kleine attentie voor ons: een 10/10 van de gyne gisteren, een dagje na moederdag! Onze derde nazaat groeit goed, is alreeds 6.5 cm (van hoofd naar poep) en heeft een geruststellende kleine nekplooi.
Er werd al eens gezocht naar een aanhangseltje of een ‘hamburgertje’ tussen de beentjes maar daarvoor was het duidelijk nog te vroeg. Zo vrijgevig is hij/zij dan weer niet…

Meer nog, het is wachten tot 19 juli (negentien juli! meer dan TWEE MAANDEN!) voor een volgende echo (volgende controle is bij de vroedvrouw zonder echo) en ten vroegste dan gaan we weten of ’t een Kamiel of Kamilla wordt. Ik was eerlijk gezegd toch efkes in shock bij dat feit. De twee vorige keren wisten het rond 13 weken al. Nu pas rond 22 weken. Zo tergend laat! Tot dan wachten dus voor ik babykleertjes kan shoppen: hoe onmenselijk! Gelukkig heb ik nog twee andere kindjes waarvoor ik gisteren wel superschattige en – kewle kleertjes kon kopen. Oef oef oef…

Explore posts in the same categories: Kamiel, Marie, Nora, Vanallesennogwat

11 reacties op “Moederdag x 3”

  1. Lieve Says:

    Haaaja, als ik dat maar weet op 22 weken, dan de rest ook natuurlijk :p
    Grapje, het was jullie gegund! En amai, 13 weken, dat is toch wel héél erg snel!

    Kan je niet ergens in zo’n onafhankelijk echocentrum terecht voor de geslachtsbepaling als je echt té nieuwsgierig bent?

  2. Tine Says:

    Oh zo leuke cadeautjes !
    Ik vertelde vroeger ook altijd al enkele dagen op voorhand wat ik gemaakt heb en eerlijk gezegd heb ik het nu nog heel moeilijk om te verzwijgen wat er in het pakje zit :p
    En dat alles ok is met Kamiel is heel goed nieuws!
    Nogmaals bedankt voor de info ivm jouw gyne, ze neemt nog steeds nieuwe patiënten aan en mijn afspraak is gemaakt :).

  3. tricky Says:

    heerlijk lijkt me dat, zo verwend worden door je kids, met moederdag…
    en fijn dat Kamiel (hmhm) zo goed groeit! en ach, die spanning heeft toch ook wel iets, niet?!

  4. Lieselot Says:

    Gelukkig eh, dat je nog voor Nora en Marie kan shoppen ;)
    Je moederdagkadootjes zijn heel mooi! Toen ik dat flesje was dacht ik dat het een smoothie was :p van badschuim zal je langer geniet hebben ;)

  5. Lieselot Says:

    Ik bedoel toen ik dat flesje zag :p

  6. Tess Says:

    Schattige taferelen daar! ;-)

  7. Lien Says:

    Allez, gij zijt dokter, krijgt gij dan niks geregeld? Ik heb een vriendin die gynaecoloog is en ze kent mijn schrik voor miskramen. Ik mocht dus twee keer op controle gaan op 6 en 7 weken kwestie van zo vroeg mogelijk gerustgesteld te zijn. En als ik het geslacht wou weten zou ze me tussendoor ook wel eens ontvangen hebben. Het is zo’n schatje!

  8. maaike Says:

    geduld tamara, geduld ;-)
    ik begrijp wel dat je bij nummertje 3 echt wel het geslacht wil weten (en met ons wil delen, uiteraard…)
    mooie pakjes!

  9. heleen Says:

    “GEDULD”? Staat niet in Tamara haar woordenboek! :-)

  10. Tamara Says:

    @Lieve: Aangezien de tijd tegenwoordig voorbijvliegt, zal het – hopelijk – wel snel 19 juli zijn. Van een beetje (veel) nieuwsgierig zijn is er nog niemand doodgegaan he. Maar ’t zal niet makkelijk zijn ;)

    @Tine: Aha! Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen in het gynaecologisch centrum ;)

    @Tricky: Ja, de spanning maakt ook dat we nog meer ruimte hebben om te fantaseren en zo. En dat op zich is ook wel plezant natuurlijk.

    @Lien: Goh, moest er echt een (medische) bezorgdheid zijn, zou mijn gyne dat ook wel doen. Maar enkel omdat we (ik) te weinig geduld hebben? Dat vind ik zelf een beetje een te onnozele reden om een extra echo te vragen ;)

    @maaike: Geduld, ja, dat zou ik wel graag eens hebben zie. Maar ik doe mijn best!

    @Heleen: Das waar, maar ’t zal mij wel lukken om te wachten tot dan :p Jullie zullen nog veel langer moeten wachten, hopelijk heb jij meer geduld dan :))


  11. […] kloppend hartje. En ah ja, de vroedvrouw ging ook eens geslachtsbepaling proberen doen… Eerst balen omdat we tot 22 weken zwangerschap zouden moeten wachten op een gokje of ‘t een manneke of […]


Geef een reactie

