“Wiebel”

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel met ons oudste spook. Haar fantasie draait soms op volle toeren en ze floept er soms behoorlijk grappige dingen uit.

Een kleine bloemlezing:

5 lepeltjes siroop zijn teveel eh, dan wordt mijn buik heel dik en gaat mijn deken niet meer over mijn buik en dan moet ik veel water drinken, dan gaat de siroop weg en is mijn buik weer dun
ik ga veel eten, dan heb ik een dikke buik en heb ik ook een beebietje in mijn buik
Als ze boos is: “Ik ga in een ander huisje wonen, dan kan ik doen wat ik wil! En Marie mag bij mij wonen, maar jij niet!”

En de topper momenteel:

Sinds haar plasavontuur aan de zee heeft ze uit eigen ondervinding ontdekt dat jongens iets anders hebben om te plassen dan meisjes. Een “wiebel” namelijk! Volgens Nora toch. Geef toe, ’t klinkt toch veel grappiger en beter dan “piemel”, niet?

“Jongens hebben een wiebel, zo een staart hier ” Ze had een slangetje gemaakt in plasticine en hield het tussen haar benen.
“Papa heeft een tikke wiebel eh”

Alleszins beter dan Marie die telkens opnieuw “ei kaka!” zegt als ze papa in zijn blootje ziet…

Explore posts in the same categories: Kinderklap, Marie, Nora

17 reacties op ““Wiebel””


  1. En papa zal met de omschrijving ook wel gediend zijn hé :-)))) Stel je voor dat ze overal zou verkondigen dat papa een heel klein wiebeltje heeft, ’t zou niet goed zijn voor ’t mannelijk ego :-))))

  2. fie Says:

    een wiebel, hoe komt ze erop. Het tovert wel een gigantische glimlach op mijn mond.
    Dat belooft voor als kamiel een j”echte” jongen is ;-)

  3. cajiente Says:

    Grappig! Ook wel handig dat ze zo haar eigen terminologie heeft. Dat brengt je misschien iets minder in verlegenheid als ze er in het openbaar over begint :-)

  4. Marie-Bernadette Says:

    Echt leuk het nieuwe w-woord, haha!

    Kinderen die weten nog…..

    Wat een boeven vol leven zo te zien!

    Hartelijk groet van
    Marie-Bernadette

  5. Isabel Says:

    Moeha, wiebel, één om te onthouden ;)
    Lucky you Tamara… *g*
    Hier spreekt Renee nog altijd over “jups” (rups dus, zoals Rupsje Nooit Genoeg hé mama!)

  6. fozke Says:

    Maaar benoemd worden met ‘ei kaka’, ik zou elke keer op de grond liggen van ’t lachen…:o

  7. Ann Says:

    aaah, de papa zal wel content zijn met kaka. ik kan het me al helemaal inbeelden :)

  8. lentebloem Says:

    Hihi, zo grappig. Iets om te onthouden en haar eens aan te herinneren later. :)

  9. jennifer Says:

    super :) wiebel is wel liever dan piemel of zo vind ik.

  10. An Says:

    Haha, ik moest er echt luidop om lachen. Inventieve dochter heb je!

  11. prutsen Says:

    Hahahaha, super!

  12. evalou Says:

    geweldig die verhaaltjes!

  13. moeferkoe Says:

    Bij ons vroeger noemden wij dat een pielowiet. Maar dat woord is gelijk verdwenen.

  14. Lieselot Says:

    Hahaha :D zo grappig :D

  15. Tess Says:

    Psssst, ik heb je een stokje toegeworpen ;)

  16. jessie Says:

    LOL!!! Hehe, ik antwoord hier trouwens véél te weinig!!! Maar ik volg wel hoor :-)
    Ik lees jullie avonturen meestal snel snel tussendoor op het werk, maar heb dan geen tijd/zin om elke keer alles (naam, email, website) in te vullen en eenmaal thuis vergeet ik het dan!! Sorry!! Maar ik geniet dus wel mee van alle avonturen hier!!!


Geef een reactie

